Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:59:10 GMT

هشت استان متأثر از سیل و آب گرفتگی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۹۶۱

هشت استان متأثر از سیل و آب گرفتگی

خبرگزاری میزان: رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ازعملیات امدادرسانی به هشت استان متأثر از سیل و آب گرفتگی خبر داد.

مرتضی سلیمی درباره گزارش پایانی عملیات سیل و آبگرفتگی از ١٥ تا ١٨ آذر اظهار داشت:۳۳۶ امدادگر در هشت استان اردبیل-ایلام-خوزستان-قزوین-کرمانشاه-کهگیلویه وبویراحمد-لرستان و همدان به ۵۹ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود:در این عملیات به ٣٢٤٠نفر امدادرسانی شد و ۷۹۰ مفر اسکان اضطراری پیدا کردند. همچنین ۲۱ نفر به مناطق امن منتقل و متاسفانه یک نفر در اندیکا خوزستان جان خود را از دست داد.

سلیمی گفت:۱۲۸ واحد تخلیه آب از منازل مسکونی، رهاسازی ۴۱ خودرو از مسیر سیلاب، پخش چادر:١٥٧دستگاه، پتو:١٤٦٤تخته موکت:٦٨٥تخته، نایلون:٩٩٤کیلوگرم، ست شستشو:٣١٠ست، والور و فانوس:٣٣١شعله، بسته غذایی:١٣٣بسته، کنسروجات:١٩٩٣قوطی، روغن:٣٥٦کیلوگرم، قندوشکر:٦٠٩کیلوگرم، حبوبات:٥٤٢کیلوگرم در بین مصدوان و خانواده‌های سیل زده توزیع شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: امداد و نجات سیلاب آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد کبادی گفت: باتوجه به وقع سیلاب در استان‌های جنوبی، از روز دوشنبه (۲۷ فروردین) تا عصر امروز (۳۱ فروردین)، ۱۲۰ تیم عملیاتی در قالب ۶ هزار امدادگر و نجاتگر به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: امدادگران هلال احمر در این ۵ روز، عملیات در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد انجام دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در این مدت زمان، امدادگران ۱۹۳ نفر گرفتار در سیل و آب‎گرفتگی را به مناطق امن منتقل کردند و یک هزار و ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۱۳۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

­کبادی افزود: درحال حاضر در استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶۲ تیم از استان‌های کرمان، یزد و فارس مشغول امدادرسانی هستند.

­این مقام مسئول گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی که امکان عملیات امداد زمینی وجود ندارد، اقلام امدادی را به سیل زدگان می‌رسانند.

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: نجاتگران هلال احمر با ایجاد ۳ اردوگاه در شهرستان جاسک، ۸۰ دستگاه چادر در آنجا برای اسکان اضطراری سیل زدگان برپا کردند.

گفتنی است؛ هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده