Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان مهران با انتقاد از حواشی سخنان رئیس دانشگاه ایلام گفت: سخنانساختار شکنانه رئیس دانشگاه ایلام برای انحراف دانشجویان از مطالبه‌گری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید عبدالله امینی، امام جمعه شهرستان مهران ضمن اشاره به سخنان ساختار شکنانه رئیس دانشگاه ایلام، اظهار کرد: معمولا اینگونه حرف‌های غیرقانونی و هنجارشکنانه مغرضانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بنده قبل از اینکه انگیزه‌های اینگونه مباحث را بگویم لازم است، متذکر شوم که حمایت از سران فتنه آن هم در یک مکان آموزشی مثل دانشگاه خلاف قانون است و چون خلاف قانون است لذا مغایر با آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی و جناح‌های سیاسی موجود در دانشگاه است.

وی افزود: مسوولین دانشگاه که خود داعیه آزادی را دارند نباید به دنبال تحمیل سلیقه خود بر جناح‌های دیگر و سلب آزادی از سایر جناح‌ها باشند، پس اصل حمایت از سران فتنه خود خلاف قانون، خلاف آزادی و کاملا متحجرانه است.

امام جمعه شهرستان مهران با عنوان کردن انگیزه‌های مختلف اینگونه سخنرانی‌ها ادامه داد: اول اینکه به نظر می‌رسد که آقایان در آستانه حماسه عظیم ۹ دی که روز بصیرت است با حمایت از سران فتنه به دنبال کم رنگ کردن ۹ دی هستند، باید بگوییم قطعا موفق نخواهند شد و مردم بصیر و ولایتمدار استان ایلام در ۹ دی باشکوه‌تر از سال گذشته شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: جناح‌های مختلف سیاسی باید توجه کنند که ۹ دی فرا جناحی است و منتسب به اصلاح طلبان و یا اصول گرایان نیست لذا لازم است از استاندار محترم جناب آقای سلیمانی دشتکی و فرمانداران شهرستان‌های استان تشکر کنم که با وجود حفظ دیدگاه سیاسی در این حماسه عظیم مردمی هر ساله شرکت فعال دارند.

امینی اذعان داشت: دوم اینکه اینگونه حرف‌های غیر قانونی و هنجارشکن ظاهرا برای انحراف افکار دانشجویان از مطالبات به حق شان است. یعنی آقایان برای اینکه دانشجویان مطالبات بر حق خود را مطرح نکنند و انتقادی نسبت به مسوولین نداشته باشند اقدام به پر رنگ کردن حاشیه‌ها به جهت انحراف افکار دانشجویان از متن هستند و حاشیه سازی یکی از ابزار‌های موثر برای انحراف افکار عمومی است.

امام جمعه شهرستان مهران خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مسوولین دانشگاه به جای اینکه حاشیه سازی کنند بهتر است مطالبات دانشجویان را بشنوند و پیگیری کنند و پای درد دل آنان بنشینند.

وی در پایان گفت: سوم اینکه احتمال دارد که آقایان به دنبال نشان دادن خود به مقامات بالاتر جهت ابقاء در پست هایشان باشند که انصافا اگر اینگونه باشد مذموم همه جناح‌های سیاسی خواهند بود.   گفتنی است، با برگزاری جلسه بین تشکل‌های دانجشویی دانشگاه و ریاست دانشگاه، بنا شد تا مراسم ۱۶ آذر به وسیله هیچکدام از تشکل‌ها اداره نشود و تنها معاونت فرهنگی دانشگاه ایلام عهده‌دار برگزاری مراسم شود، اما در لحظه آخر، برگزاری این مراسم به تشکل اصلاح‌طلب انجمن اسلامی دانشگاه ایلام سپرده شد که همچون دیگر برنامه‌های این انجمن، با حواشی قابل توجهی همراه شد.

محمدعلی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم در سخنانش عنوان کرد: با حفظ منش اصلاح‌طلبی شفاف خود، تنوع را در دانشگاه رعایت می‌کنیم.

پخش کلیپی از سخنان رئیس دولت اصلاحات، بخش دیگری از حواشی این مراسم بود؛ رئیس دانشگاه هم ضمن اشاره به پخش کلیپ رئیس دولت اصلاحات گفت: اگر امشب کروبی و موسوی در کلیپ نبودند، جای نگرانی نیست؛ در آینده آنان را نیز به نمایش خواهیم گذاشت!

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ما خواهان برپایی آزادی در دانشگاه هستیم، اظهارکرد: حقیقت نزد هیچکدام از گروه‌های سیاسی نیست.

ریاست این دانشگاه در حالی مژده پخش تصاویر و کلیپ سران فتنه را در دانشگاه داد که مصوبه شورای عالی امنیت، ممنوعیت انتشار تصاویر و کلیپ‌های سران فتنه را مورد تاکید قرار داده است.

پس از این حواشی و سخنان ساختارشکنانه رئیس دانشگاه، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به همراه معاونینش جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند. این اتفاقات در حالی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه ایلام رخ داد که رهبر انقلاب بار‌ها بر «خط قرمز» بودن فتنه تاکید کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امام جمعه مهران دانشجویان دانشگاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفعال سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف در نوروز ۱۴۰۳
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا