Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@12:43:05 GMT

برداشت هندوانه شب یلدا در هرمزگان آغاز شد+تصویر

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۳۹۸

برداشت هندوانه شب یلدا در هرمزگان آغاز شد+تصویر

استان هرمزگان به عنوان کانون تولید هندوانه پاییزه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول را در آستانه شب یلدا روانه بازارهای کشور می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛استان هرمزگان به عنوان مهم ترین قطب تولید محصولات خارج از فصل به شمار می رود که 160هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد از این رو 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن انواع صیفی جات و سبزیجات مصرفی کشور در هرمزگان را تهیه و تولید می شود.

بخش قابل توجه ای از این محصولات خارج از فصل هرمزگان به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر می شود که موجب درآمدزایی برای استان و رونق صادارت می شود.

کشاورزان هرمزگان از اواخر تابستان نسبت به کشت محصول در سراسر استان مباردت کرده اند که هم اکنون در آخرین روزهای پاییز محصولات خارج از فصل وارد بازار مصرف شده و قیمت های چشم گیر محصولات  صیفی و سبزیجات را شکسته است.

هندوانه یکی از محصولات تولیدی خارج از فصل در هرمزگان است که هرساله در آستانه شب یلدا روانه بازارهای کشور می شود تا زینت بخش جشن طولانی ترین شب سال مردم اصیل کشور باشد.

در سال زراعی جاری با وجود کاهش 40درصدی در زمینه کشت هنوانه پاییزه به دلیل مشکلات اقتصادی، کمبود مایحتاج کشاورزان و بارش های ناگهانی باران و تگرگ، بالغ بر شش هزار هکتار از اراضی هرمزگان به این محصول اختصاص داده شده که پ برداشت بیش از 130 هزار تن محصول پیش بینی می شود.

 

شهرستان های شرقی هرمزگان از جمله میناب، جاسک و رودان به عنوان مناطق مهم تولید هندوانه پاییزه و بهاره در استان هرمزگان به شمار می روند که برداشت محصول از نیمه دوم آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

شهرستان میناب رتبه اول تولید هندوانه پاییزه در هرمزگان را دارد که روستاهای چاه اسماعیل ، زیارت مولا، چاه شیرین ، تیرور، گوربند، تلنگ ،هشتبندی ، راونگ و زرتوجی از مناطق مهم تولید هندوانه در این منطقه بشمار می روند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد