Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: میزان ورودی آب به سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت بیش از 6 برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، کامران خرم اظهار داشت: دبی ورودی آب در سال آبی گذشته در این مقطع به سد‌های استان 19 مترمکعب بر ثانیه بود که این میزان اکنون بر اثر بارندگی‌های موثر پاییزه به بیش از 6 برابر رسیده و به 118 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم میزان آب موجود در مخازن سد‌های استان در سال گذشته همین ایام را هزار و 161 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان امسال هزار و 289 میلیون مترمکعب است.

وی میزان آب موجود در مخزن سد گاوشان را 504 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان آب معادل 91 درصد حجم کل مخزن این سد را شامل می‌شود.

خرم سدهای در حال بهره برداری را 12 و در دست اجرا را 10 عدد دانست و اظهار داشت:  میانگین حجم مخازن سدهای در دست بهره برداری 65 درصد است که انسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به میزان بارندگی‌های سال آبی جاری هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر تا کنون متوسط بارندگی در استان 172 میلی متر می باشد در حالی که در سال آبی گذشته تا این تاریخ میانگین بارندگی استان معادل 74 میلی متر بوده که افزایش 133 درصدی و در مقایسه با دراز مدت افزایش 56 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خرم تاکید کرد: این حجم از بارندگی‌ها به منزله عبور از خشکسالی نیست چرا که خشکسالی در یک سال اتفاق نمی‌افتد که در یک سال پربارش از بین برود.

گفتنی است؛ کل مصرف سالیانه آب در استان در سه بخش شرب، صنعتی و کشاورزی به میزان هزار و 273 میلیون مترمکعب است که 12 میلیون مترمکعب آن به بخش شرب، 70 میلیون مترمکعب به بخش صنعت و هزار و 82 میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بخش کشاورزی خشکسالی دبی صنعت کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره هواشناسی نیشابور گفت: در فروردین امسال ۳۶میلیمتر بارش باران باریددر حالیکه میزان بارش باران در فروردین سال گذشته ۶ میلیمتر بود.
مهدی بلوکی  گفت: امسال ۸۳ درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته و ۱۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت داشتیم.
وی افزود: در سال زراعی از مهر ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳، ۱۳۹ میلیمتر بارش باران داشتیم که میزان بارش سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۸ میلیمتر بود و میانگین بارش دراز مدت در مدت مشابه۱۸۷ میلیمتر بود. 

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه