Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - استاندار استان مرکزي گفت: راهبرد عبور از مشکلات و تقويت صنعت نساجي خمين نوسازي خطوط توليد و بهره گيري از فناوري هاي نوين است.

سيد «علي آقازاده » روز دوشنبه در بازديد از واحد توليدي نساجي خمين افزود: ماشين آلات صنعت نساجي خمين فرسوده است و براي افزايش توليد و سود آوري، بايستي نوسازي تجهيزات در اولويت قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: ظرفيت توليد روزانه اين کارخانه يک تن با هزينه هاي بالاي توليد است که اين توانمندي وجود دارد که با مديريت نوين و نوسازي ماشين آلات به سه تا چهار تن افزايش يابد.
استاندار مرکزي افزود: سرمايه گذاري آتيه دماوند بايستي کارآفريني درصنعت نساجي خمين را افزايش دهد يا اين که اين صنعت را به بخش خصوصي با اهليت و سالم واگذار کند.
آقازاده با بيان اينکه وسعت کارخانه نخ خمين، 144 هکتار است افزود: 106 هکتار از اين وسعت، زمين باير است که مي توان با تمهيدات لازم، توسعه فرآيند توليد را دنبال کرد.
استاندار مرکزي افزود: مشکلات تامين مود اوليه، تخصيص ارز و تسهيلات ارزان قيمت در دستور کار قرار مي گيرد تا اين صنعت خمين بيش از اين، دچار چالش نشود.
فرماندار خمين نيز گفت: صنعت نساجي خمين 144 هکتار وسعت دارد 38 هزار هکتاراز آن را سالن توليد و 23 هزار متر مربع انبار و سوله تشکيل داده است.
«احمد طهراني» افزود: رکود بازار، کمبود نقدينگي، فرسودگي تجهيزات و فناوري و واردات کالاي خارجي موجب شده صنعت نساجي خمين با کمتر از 20 درصد ظرفيت اسمي فعاليت کند و زيان دهي اين مجتمع صنعتي مهم را به دنبال داشته است.
وي توضيح داد: افزايش قيمت ارز در سال جاري و خارج شدن از شمول دريافت ارز مبادله اي، نقدينگي و سرمايه در گردش اين صنعت را به يک سوم کاهش داد.
فرماندار خمين گفت: اين صنعت به سبب تک واحد بودن در خمين از ويژگي بارزي برخوردار است و از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني براي احياي مجدد آن استفاده شد.
وي افزود: اينک 130 فرصت شغلي در واحد صنايع نخ خمين فراهم است که با وجود همه مشکلات حقوق معوقه ندارد.
شرکت صنايع نخ خمين (نخ طلا) در سال 1364 آغاز به کار کرد و از سال 1365 به دليل بدهي به تملک بانک صنعت و معدن در آمد و از سال 1381 به شرکت سرمايه گذاري آتيه دماوند واگذار شد.
در شرکت صنايع نخ خمين نخ هاي اکريليک، هايپاليکي و مواد اوليه فرش توليد مي شود.
بازديد از راه ارتباطي خمين - محلات ، بازديد از راه ارتباطي خمين - شازند و بررسي مشکلات صنعتگران و راه هاي خمين از برنامه هاي سفر يک روزه استاندار مرکزي به خمين است.
شهرستان خمين واقع در جنوب استان مرکزي با 105 هزار نفر جمعيت بالاترين نرخ بيکاري استان را دارد.
7277/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981

دیگر خبرها

  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی