Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تصمیم دولت ژاپن به قطع همکاری با هواوی، حالا شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی بزرگ و فعال در این کشور از حذف تمامی تجهیزات هواوی و زدتی‌ای بکاررفته در شبکه‌های آنها خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، پیشتر دولت ژاپن نیز همچون برخی دیگر از کشورهای جهان نظیر استرالیا، آمریکا و نیوزلند اعلام کرده بود که قصد دارد همکاری‌های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته بود که سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشتند که به منظور جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی کشورش، همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه اینترنت  ۵Gرا قطع کند اما حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده درصدد است تا از سایر شرکای تجاری و اقتصادی خود نظیر آلمان، ایتالیا و ژاپن نیز درخواست کند که به قطع همکاری با این شرکت چینی اقدام کنند. حالا به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی و جلوگیری از عقد قرارداد این شرکت با سایر اپراتورهای مخابراتی کشورهای دیگر موفق شده است.

حالا امروز سه شرکت مخابراتی بزرگ و فعال در ژاپن که شامل اپراتورهای KDDI، NTT Docomo و SoftBank Group می شود، اعلام کرده اند که در راستای تصمیم دولت این کشور تصمیم گرفته‌‌اند که تمامی تجهیزات و دستگاههای به کاررفته و ساخته شده توسط شرکت‌های چینی هواوی و زدتی‌ای را از شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی خود حذف کرده‌اند.

این در حالیست که SoftBank Group همکاری‌های درازمدت و دیرینه‌ای با هواوی در زمینه توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت داشته است و حالا این قطع همکاری می‌تواند تهدید بزرگی برای توسعه اینترنت ۵G محسوب شود.

این همچنین شامل تجهیزات مربوط به نسل پنجم اینترنت (۵G) که توسط اپراتورهای مخابراتی همچون هواوی توسعه داده شده بود، نیز می‌شود.

هواوی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت  ۵G  همکاری کرده است.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

به نظر می‌رسد که هواوی در طول یک سال اخیر به شدت زیر تیغ ایالات متحده آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است با اینکه بارها مقامات این شرکت چینی تمامی اتهامات وارده نظیر جاسوسی و حمایت دولت چین را رد و تکذیب کرده اند، اما همچنان تحت فشار از سوی دولت برخی از کشورها قرار گرفته است.

این شرکت همچنین پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی در کانادا به اتهام نقض تحریم های آمریکا بیش از پیش تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پور عباس در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی