Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان در نخستین نشست ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ از آماده‌سازی بنادر مسافری و ناوگان دریایی این استان برای پشتیبانی از میلیون سفر دریایی بدون سانحه در تعطیلات پایان سال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور در این نشست بابیان این‌که ظرفیت‌های گردشگری دریایی بسیار زیادی در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار داشت: هرچند همه‌ساله میلیون‌ها سفر دریایی بدون سانحه در استان هرمزگان را شاهد هستیم اما به نسبت ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری که وجود دارد، باید تلاش کنیم مردم از نعمت خدادادی دریا بهره بیش‌تری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری تصریح کرد: آزادسازی مسیر ورودی بندر شهید حقانی و احداث سایبان‌های جدید در این بندر برای رفاه بیش‌تر مسافران و تسهیل جریان ترافیکی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

عفیفی‌پور بیان کرد: هم‌چنین برای نخستین بار، امسال طرح شماره‌گذاری بلیت‌ها به تفکیک مسیرهای دریایی قشم و هرمز برای نظم‌بخشی بیش‌تر و کاهش ازدحام و مدیریت تردد در این بندر عملیاتی می‌شود.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان بر رفع ایرادات بنادر غیرملکی سازمان بنادر هم‌چون چارک، آفتاب، پهل، لافت و ... تا پیش از شروع طرح نوروزی در نیمه اسفندماه تاکید کرد.

اتمام‌حجت با شناورهای تفریحی سنتی

وی بابیان این‌که آموزش موثر به خدمه و بازرسی از شناورهای مسافری و تفریحی به‌صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، گفت: نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی ازجمله رویکردهایی که امسال به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال شناورهای طرح پیشنهادی تعاونی‌ها وارد فاز عملیاتی شود.

عفیفی‌پور از مدیران بندرها مسافری و گردشگری این استان خواست تا با مالکان شناورهای تفریحی برای تشکیل تعاونی و نوسازی ناوگان از محل تسهیلات ارزان‌قیمت سازمان بنادر اتمام‌حجت کنند.

انجام سفرهای دریایی شبانه با شناورهای استاندارد

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان بابیان این‌که در بحث انجام سفرهای دریایی شبانه به جزایر محدودیتی وجود ندارد، گفت: تنها شرط این کار استفاده از شناورهای استاندارد دارای گواهینامه‌های لازم از سازمان بنادر در زمینه مباحث فنی و ایمنی است و ترددها نیز باید با رعایت دقیق ضوابط ایمنی و از مبادی و مقاصد مجاز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جزیره لارک به‌عنوان بخشی از مثلث گردشگری دریایی جزایر واقع در آب‌های ساحلی مرکز استان هرمزگان است؛ بر همین اساس، لایروبی این بندر توسط سازمان بنادر انجام‌شده و برنامه منظم سفر دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به این جزیره به‌عنوان تنها مسیر مجاز نیز برقرارشده است.

نظارت بر کلوب‌های ساحلی شدت می‌گیرد

عفیفی‌پور در خصوص ساماندهی کلوب‌های تفریحی ساحلی نیز خاطرنشان کرد: براساس مصوبه استانداری مسئولیت اصلی این کلوب‌ها بر عهده اداره‌کل میراث فرهنگی است و اداره بندر وظایف حاکمیتی هم‌چون ساماندهی، ثبت جت اسکی‌ها و نظارت بر ترددهای دریایی آن‌ها را بر عهده دارد. بر همین اساس، از امسال نظارت بر فعالیت کلوب‌های تفریحات دریایی در سواحل استان شدت می‌گیرد.

لزوم آمادگی بنادر برای تعطیلات نیمه دوم بهمن

مدیرکل بندرها و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: علاوه بر تعطیلات نوروزی که به‌عنوان روزهای اوج سفرهای دریایی محسوب می‌شود، بنادر مسافری و ناوگان دریایی باید تمهیدات لازم برای تعطیلات نیمه دوم بهمن نیز بیندیشند و از آمادگی کامل برخوردار باشند.

در ابتدای این نشست اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان به ارائه گزارشی از کارنامه طرح تسهیل سفرهای دریایی پرداخت و اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی بنادر و ناوگان دریایی برای نوروز ۹۸ را نیز تشریح کرد.

مدیران بنادر تابعه نیز عملکرد خود در همین رابطه ارائه نمودند و چالش‌ها و پیشنهادات مربوط به حوزه کاری خود را نیز مطرح کردند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری دریایی ناوگان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​

تین نیوز

طی مراسمی با حضور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی مراسمی با حضور الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد مربوط به اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

در این مراسم که امروز برگزار شد؛ قرارداد اجاره شناورها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

عفیفی پور در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

وی افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است.

گفتنی است در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلودهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد