Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه احتمالاً مردم هم با افزایش قیمت بنزین موافق هستند، گفت: اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد، احتمالاً چند نرخی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو از اصفهان علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  در جمع دانشجویان اصفهانی گفت: اهمیت روز دانشجو به خاطر حادثه مهم تاریخی است که ۳ نفر از دانشجویان در اعتراض به استعمار خارجی و استبداد داخلی به شهادت رسیدند، همیشه قائل به آن هستیم که دانشجو یک رسالتی دارد در حالی که چنین حرفی در خصوص سایر اقشار زده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این که خاص بودن دانشجویان می‌تواند خطراتی را متوجه آن‌ها کند، بیان کرد: جوانی دوره خشم و شهوت است و ممکن است گاهی احساسات بر عقل آن‌ها تسلط یابد یا این که از دانشجو به عنوان ابزار استفاده شود، دانشجو ممکن است به جهل مرکب دچار شود، از طرفی عوام نیست از طرفی هم متخصص در همه فنون نیست.

مطهری با بیان این که رسالت اصلی قشر دانشجو مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی است، عنوان کرد: نقادی لازمه انجام رسالت دانشجویی است، اما نیاز به تخصص دارد و هرکسی نمی‌تواند نقد کند، امروز بیشتر لجن‌پراکنی مطرح است، نقد میان لجن‌پراکنی و تملق‌گویی است.

 وی با بیان این نقد شرایطی دارد و تسلط بر موضوع لازمه نقد است، تصریح کرد: کسی که قصد نقادی دارد باید نیتش خیرخواهی برای جامعه باشد، دانشجو می‌تواند یک مصلح اجتماعی باشد و مصلح هم قبل از هر چیز باید صالح باشد، کسی نمی‌تواند ادعای مصلح داشته باشد، اما خودش صالح نباشد، پیش از انقلاب منافقین در خانه‌های تیمی بودند و دختر و پسر در یک خانه زندگی می‌کردند، اما ادعا هم داشتند که مجاهد اسلامی هستند، شهید مطهری معتقد بود یک روح پاک می‌تواند مجاهد باشد.

مطهری با بیان این‌که کسی که ادعای اصلاح‌گری و اصلاح‌طلبی دارد باید در ابتدا خودش صالح باشد، مطرح کرد: مصلح نباید اهل رودربایستی باشد، ایراداتی که مصلح می‌خواهد برطرف کند نباید در خودش وجود داشته باشد، مصلح نباید بنده طمع، شهوت، ثروت و منصب باشد، ابتدا باید خودسازی کرد و سپس به سراغ اجتماع‌سازی آمد.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آرمان‌خواهی یک ارزش محسوب می‌شود، تأکید کرد: یکی از معیار‌های خوب جهان‌بینی‌ها این است که جامعه خود را به سمت آرمان‌ها هدایت کند، اگر یک جهان‌بینی آرمان‌ساز باشد به آن مکتب نیرو، حرارت و حرکت می‌بخشد، اما باید میان آرمان‌خواهی و واقع‌نگری یک ارتباطی هم باشد، خوارج عناصری بودند که آرمان‌های خوبی داشتند و به دنبال اجرای اسلام بودند، اما برای امر به معروف و نهی از منکر هیچ شرایطی قائل نبودند.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز آرمان‌های بلندی داریم که باید به واقعیت نیز توجه داشته باشیم، یادآوری کرد: اگر آرمان فلسطین داریم باید به وحدت میان کشور‌های اسلامی نیز توجه کنیم نه این‌که کشور‌های اسلامی از ترس ایران به دامن رژیم صهیونیستی بیفتند، انقلاب اسلامی هم مانند مکاتب دیگر آرمان‌های داشته و دارد، اما انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه انقلاب است و نمی‌توان نام کودتا بر آن نهاد.

وی با بیان این در انقلاب اسلامی مردم با دست خالی وارد میدان شدند و پیروز شدند، ادامه داد: تنها انقلاب صدر اسلام است که در آن هم مردم با دست خالی حضور داشتند چرا که با فطرت مردم در ارتباط بود، در انقلاب اسلامی همه اقشار مردم حتی اغنیا نیز حضور داشتند؛ چرا که اهداف انقلاب اسلامی مادی و اقتصادی نبود، برای ریشه انقلاب‌ها محرومیت مادی، آزادی و مکتب یا همان ایدئولوژی را مطرح می‌کنند و انقلاب ایران یک انقلاب ایدئولوژیک و به معنای واقعی کلمه اسلامی و پیامبرانه بود.

مطهری با بیان این‌که بی‌اعتنایی به اعتقادات مردم و گسترش فساد و فحشا در زمان طاغوت موجب ناراحتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: تبدیل تاریخ اسلامی به تاریخ شاهنشاهی یکی از اشتباهات پهلوی بود، پهلوی تاریخ اسلامی را کنار گذاشت و تاریخ سلطنتی را جایگزین آن کرد، اگر رژیم پهلوی این ۲ اشتباه را انجام نمی‌داد سرنگون کردن رژیم شاه کار آسانی نبود.

 نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنر امام (ره) این بود که از این فرصت‌ها و اشتباهات رژیم پهلوی استفاده کرد، افزود: حق دخالت در سرنوشت خود موضوعی بود که امام آن را شرعی و دینی معرفی کرد و امام (ره) پیوند دین و سیاست را نشان داد، اما نباید دین ابزاری در دست سیاست باشد، کسانی که صحبت از جدایی دین از سیاست می‌کردند و نام آن را سکولاریسم می‌نامند در دنیای اسلام هم مطرح بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایده سوسیالیست‌ها در برابر ایده سرمایه‌داری شکست خورد چرا که نه با فطرت انسان سازگار بود و همین این‌که رقابت و پیشرفت را از بین می‌برد، بیان کرد: البته ایده سرمایه‌داری هم ضرر‌ها و آسیب‌های خود را دارد چرا که در آن مکتب هم اولویت با سرمایه است.

وی با بیان این جامعه اسلامی یک جامعه بدون تبعیض است، آزادی‌خواهی را یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی نامید و بیان کرد: آزادی اجتماعی به این معنی است که کسی نباید برده دیگری باشد، اما در خصوص آزادی مسیرمان با غرب عوض می‌شود، هم آزادی انسانی و هم آزادی حیوانی داریم، آن چیزی که باید آزاد باشد استعداد‌های تفکر و اندیشه است و استعداد‌های حیوانی نباید آزاد باشد که این با دیدگاه غرب است.

مطهری با بیان این‌که دموکراسی غرب با برداشتی که از آزادی دارد و ملاک را میل افراد می‌داند به ناکجا آباد خواهد رفت، عنوان کرد: غرب معتقد است انسان در عقیده هم آزاد است و هرکس می‌تواند هرچیزی را بپرستد حتی بت، اما اسلام معتقد است آزادی در اعتقادات آن جایی مطرح است که از عقل و اندیشه پیروی کند، برای همین پیامبر اسلام (ص) نخستین کاری که بعد از فتح مکه انجام داد، شکستن بت‌ها بود، اما کوروش پس از فتح بابل، بت‌خانه‌ها را گرامی داشت و گفت: هرکسی هر چه می‌خواهد بپرستد، این راه و روش انبیا نیست.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به داستان پیامبرانی، چون حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) با خرافه‌پرستی و بت‌پرستی مردم زمانه خود، تصریح کرد: در صدر اسلام داستان‌هایی داشتیم که فردی شکایتی داشت و به نزد پیامبر (ص) آمد، اما جبروت الهی پیامبر (ص) او را گرفت و به لکنت زبان افتاد که پیامبر (ص) او را در آغوش گرفتند و به او دل‌گرمی و اطمینان دادند.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حاکم نه‌تن‌ها در برابر حضرت حق که در برابر مردم نیز پاسخگو است، مطرح کرد: این‌که گفته می‌شود، ولی فقیه تنها در برابر خداوند پاسخگو است صحیح نیست، حضرت علی (ع) به مردم می‌فرمود: به جای این‌که مدح مرا بگویید انتقادات مرا بازگویید.

وی با برشمردن مجدد آرمان‌های انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در برخی آرمان‌ها کاملاً موفق بودیم، در برخی آرمان‌ها یک سری توفیقات و یک سری ضعف‌ها بوده است، اما در برخی هم اصلاً موفق نبودیم، فاصله بین روستا‌ها و شهر‌ها بسیار کم شده است و نسبت به قبل از انقلاب بسیار پیشرفت کردیم، اما در حوزه فاصله طبقاتی موفق نبودیم و امروز فاصله طبقاتی مشهود است.

مطهری با بیان این‌که در حوزه عدالت کارنامه مثبتی برای انقلاب اسلامی ثبت نشده است، یادآوری کرد: شهید مطهری چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر به حوزه عدالت توجه نکنیم انقلاب شکست می‌خورد و گروه‌های دیگری خواهند آمد و پرچم عدالت را در دست می‌گیرند، قوانین خوبی برای عدالت داریم، اما اجرا موفق نبوده است.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ به واسطه موقعیت جنگی امام (ره) فرمود: قلم‌های مسموم باید شکسته شود و ۱۷ روزنامه بسته شد، اما برخی امروز هم همین عقیده را دارد و به رفتار امام (ره) استنباط می‌کنند در حالی که شرایط جنگی بوده است، دولت پس از جنگ هم در حوزه آزادی گفتار و بیان حرفی برای گفتن نداریم در حالی که در دولت اصلاحات وضع کمی بهتر شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افشای قتل‌های زنجیره‌ای در همان دوران آزادی بیشتر مطبوعات در دوره اصلاحات انجام شد، یادآوری کرد: کسانی که قتل‌های زنجیره‌ای را انجام دادند معتقد بودند برای دفاع از نظام حتی می‌توانند افراد را به قتل برسانند که افشای این موضوع به نفع نظام شد و جلوی این حرکات را گرفت.

وی با بیان این در دوره اول دولت احمدی‌نژاد نیز وضعیت آزادی بیان مطلوب بود، اما از سال ۸۸ به بعد وضعیت آزادی بیان را نمی‌توان خوب توصیف کرد و تا امروز هم ادامه داشته است، عنوان کرد: دولت روحانی هم که با شعار آزادی بیان روی کار آمد، اما همچنان همان روند را ادامه می‌دهند و به خاطر یک اظهار نظر افراد را بازداشت می‌کنند.

مطهری با بیان این‌که در حوزه استقلال سیاسی بسیار موفق بودیم، بیان کرد: ایران به معنای واقعی کلمه مستقل‌ترین کشور دنیاست و همه دنیا به این موضوع اذعان دارد و کسی برای مردم ما تصمیم‌گیری نمی‌کند، در حوزه اقتصادی نیز استقلال داریم و خودمان تصمیم می‌گیریم، اما این‌که مدیریت اقتصادی هم خوب است یا نه، موضوع دیگری است.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این که صندوق بین‌المللی پول توصیه‌هایی دارند که ملزم به اجرای آن نیستیم و هرکدام را صلاح بدانیم عمل می‌کنیم، در خصوص قیمت بنزین مسئولان اعلام کردند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم؛ اما طرح‌هایی مطرح است که هر از گاهی به بیرون درز می‌کند، باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم، اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد، احتمالاً چند نرخی خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که احتمالاً مردم هم با افزایش قیمت بنزین موافق هستند، یادآوری کرد: در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تصویب FATF ایشان فرمودند: مراقب کنوانسیون‌هایی که در اتاق فکر دشمن پخت و پز می‌شود باشید و برخی استنباط کردند که رهبری مخالف پیوستن با FATF هستند، بسیاری از محدودیت‌های بانکی مربوط به عدم پیوستن ما به این تعهد است و ربطی به تحریم و برجام ندارد.

وی با بیان این که از رهبر انقلاب در خصوص مخالفت با FATF پرسیده شده بود و ایشان طی یک پیام محرمانه گفته بودند که روند را از طریق قانونی و مجلس پیگیری کنید، ادامه داد: قانون نوشته است که در دادگاه‌ها به راحتی با عناوینی، چون اقدام علیه امنیت ملی، افراد را مجرم ساخته و محکومیت صادر می‌کنند.

مطهری با بیان این که بار‌ها به مقامات قضایی و امنیتی هشدار دادم که به میزان اثرگذاری کار خود توجه کنید، عنوان کرد: اگر فردی در یک جمع ۲۰ نفره انتقادی کرده نباید با او برخورد شود، ممکن است کسی در جمع هزار نفری توهینی کند و در فضای مجازی هم پخش شود قابل پیگیری است، اما هر چیزی قابل پیگیری نیست.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید ظاهر جامعه اسلامی باشد و از فساد عیان جلوگیری کرد، تصریح کرد: در زمان طاغوت حکومت علنی فساد را تشویق و ترغیب می‌کرد، امروز هم فساد وجود دارد، ولی به صورت علنی نیست و حکومت هم مشوق فساد نیست، باید فشار‌هایی که به ایران وارد می‌شود را در نظر گرفت، آمریکا راه‌های ورود عادی پول به کشور را بسته است، شرایط فعلی عادی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از فساد‌ها ان طور که گفته می‌شود نیست و بسیاری از آن‌ها معوقات بانکی است که قابل بازگشت است، گفت: استعفای نمایندگان اصفهان به جاست، از مشکلات اصفهان به خصوص شرق اصفهان آگاه هستم و زمانی که نماینده نتواند از حقوق مردم خود دفاع کند حق استعفا دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی مطهری دانشگاه اصفهان احمدی نژاد آزادی بیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها – سروش سلیمی: سفر مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، محمد مهدی رحمتی با حضور در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس آغاز شد.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر ابتدا به معرفی این مجموعه پرداخت و بیان کرد: گروه رسانه‌ای مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با در اختیار داشتن خبرگزاری مهر، روزنامه تهران تایمز، مجموعه‌های مهرینو و انتشارات مهر ظرفیتی عظیم برای حضور فعالان رسانه‌ای، هنری، اجتماعی، فرهنگی و ظهور کنشگران، پژوهشگران و فعالان دیگر عرصه‌ها است تا بتوانند معرفی جامع و کاملی از خود و فعالیت‌های خود به جامعه منعکس کنند.

محمد مهدی رحمتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی به تقویت جبهه و جریان رسانه‌ای به خصوص در آوردگاه جنگ نرم کنونی دارند افزود: جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب باید در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری تقویت شود و با نوآوری تولید محتوا کند و در این میان رسانه می‌تواند بستری برای تبیین اندیشه‌های هنری و فرهنگی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و معرفی نخبگان عرصه‌های مختلف باشد و هنر را در خدمت مردم و انقلاب قرار بدهد.

وی افزود: باید نظام مسائل استان‌ها و ظرفیت‌هایی که درون استان وجود دارد شناسایی شده و در رسانه‌هایی چون مهر تا حصول نتیجه و حل مساله پیگیری شود.

فارس از هر جهت ظرفیت‌های فراوان و بی‌بدیلی دارد

در ادامه مدیرکل استان‌های خبرگزاری مهر نیز به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان فارس به عنوان استانی با ۳۷ شهرستان و ۱۸ نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: فارس از هر حیث دارای پتانسیل‌های فراوانی است که باید به مدد رسانه این ظرفیت‌ها که شامل زمینه‌های دینی، هنری، فرهنگی، میراثی است به فعلیت در بیاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز با اشاره به اینکه استان فارس در کنار ظرفیت‌های بی‌شمارش با تهدیداتی نیز مواجه است گفت: ظرفیت رسانه‌هایی معتبر و پرمخاطب چون مهر می‌تواند در خدمت تبیین معارف دینی، نقد فرقه‌های ضاله، گفتمان‌سازی و تولید فرهنگ قرار گیرد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع بیان کرد: رسانه یکی از ارکان جریان‌سازی انقلابی و دینی است و برای مهندسی فرهنگی جامعه مبتنی بر گفتمان‌سازی دینی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و کنشگران این عرصه نیز پای کار بیایند و رسانه ابزار خوبی برای شناسایی کنشگران این عرصه و معرفی و تبیین دیدگاه‌های نظریه‌پردازان است.

فعالیت‌ها و کنش‌های مردمی عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است

محمد مهدی رحمتی در ادامه طی دیدار با اعضای نهضت اجتماعی جوانان استان فارس گفت: تشکیل چنین مجموعه‌های مردمی عمل به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است و اگر کمک بدهیم و بتوانیم شبکه الگوهای موفق را معرفی کنیم یک گام به اعتلای استان فارس و کشور کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر گفت: دشمن در حال وارونه کردن حقایق و ناکارآمد و هیچ نشان دادن دستاوردهای بی شمار نظام است و در عین حال در پی تزریق ناامیدی میان مردم و کمرنگ کردن همدلی و مهربانی میان آحاد جامعه است و تلاش دارد که مردم و نظام را از هم و مردم را نیز از مردم جدا کند.

وی افزود: در حالی که همبستگی میان مردم ایران بی‌نظیر است و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برهه‌هایی چون حوادث غیرمترقبه و مناسبت‌هایی چون ۲۲ بهمن و مراسم اعتکاف نمود عینی همبستگی میان مردم ایران اسلامی است و برای نشان دادن اقدامات و دستاوردهای نظام نیز هزاران مثال و نمونه عینی وجود دارد دشمن در پی کمرنگ کردن این مسائل است و وظیفه رسانه و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب این است که این دستاوردها را بیان کند و به فرموده رهبر انقلاب جهاد تبیین‌گونه عمل کند.

رحمتی گفت: تفاوت‌های فرهنگی که به تعارضات منجر شود در میان مردم فارس بسیار اندک است و مردم این دیار به همبستگی و هم‌نوع‌دوستی مشهور هستند و وظیفه شما کنشگران و فعالان فرهنگی این است که از این حس و فرهنگ برای خدمت به همنوعان نهایت بهره را ببرید.

وی بیان کرد: ما در معرفی الگوهایی چون شهید سپاسی یا شهید دوران و لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی یا دلاوری ارتش فارس در دوران دفاع مقدس و بسیاری الگوهای دیگر که برای مردم نامشان آشنا است کم‌کاری کرده‌ایم در حالی که روایتگری صحیح می‌توان سبب ماندگاری این حماسه‌ها شود.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر افزود: طی سفر به فارس و شنیدن اقدامات انجام شده در این استان به ویژه توسط مردم جنوب استان فارس متوجه شدم که در بخشی شهرها تمام زیرساخت‌ها از بیمارستان و مدارس گرفته تا راه‌ها را خود مردم و خیرین ساخته‌اند و استفاده از ظرفیت افراد نیک‌سیرت و خیراندیش برای خدمت به مردم نیز خود نوعی هنر است که باید با ایده‌های ناب و با ظرافت انجام شود و معرفی خیرین و انسان‌های نیک اندیش نیز دیگر رسالت رسانه‌ها است.

رحمتی گفت: تهیه مستندهای کوتاه روایی از این همه مجاهدت‌هایی که در فارس صورت گرفته و در ادامه معرفی اقدامات گروه‌های جهادی و مردمی و جبهه‌های فرهنگی کمترین کاری است که ما در مجموعه مهر می‌توانیم برای ادای دین به حماسه‌سازان میهنمان انجام بدهیم.

وی افزود: الگونمایی صحیح از اقدامات مردمی به ویژه حلقه‌های میانی که دوستدار نظام و انقلاب و کشور هستند یکی از رسالت‌های مهر است و ما فضا و محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و کنشگران مردمی فراهم کرده‌ایم که به وسیله آن ایده‌های خود در موضوعات فرهنگی و سایر موضوعات را به دیگران منتقل کنند.

رحمتی خاطرنشان کرد: در این رویکرد در پی انتقال دانش و تجربه و الگوها به دیگر ظرفیت‌های مردمی با هدف تکثیر این الگوها و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی هستیم.

در ادامه اعضای نهضت اجتماعی جوانان استان فارس نیز به بیان تجارب خود در جهت کمک به مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی پرداخته و خواهان انعکاس فعالیت‌های تشکلهای مردمی و جهادی در رسانه‌ها با هدف الگونمایی و تجربه نگاری شدند.

بسیاری از تولیدات فارس با تهران برابری می‌کند

دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری بخش دیگری از برنامه‌های سفر مدیران خبرگزاری مهر به استان فارس بود و ابتدا حمیدرضا قانعی با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در استان، ظرفیت‌های فارس را برابر با چندین استان کشور دانست و خواهان توجه بیشتر رسانه‌ها به این حوزه شد.

قانعی افزود: استان فارس در زمینه تمام انواع هنرهای هفتگانه اعم از موسیقی، هنرهای نمایشی، تجسمی، ادبی به ویژه شعر و داستان و سینمایی جزو استان‌های شاخص کشور است و تولیدات این استان در برخی زمینه‌ها با تهران برابری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: استان فارس میزبان برپایی رویدادهای منطقه‌ای و ملی بسیاری بوده که نیازمند توجه و اهتمام بیشتر اهالی فرهنگ و رسانه برای انعکاس این رویدادها است.

قانعی فارس را مهد نویسندگان و شاعران و هنرمندان بزرگی دانست که اگر شبکه توزیع قوی انتشار در کنار بازخورد رسانه‌ای خوب به کمک آنها بیاید جلوه‌ای ملی و فراملی پیدا خواهند کرد.

وی فضای رسانه‌ای استان را نیز فضایی باز و متشکل از جراید، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری متنوع دانست و گفت: باید از این ظرفیت جهت معرفی نخبگان فرهنگی هنری، جهاد تبیین، خدمت به مردم و تقویت جبهه انقلابی بهره برد.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر نیز بیان کرد: ضریب رسانه‌ای تولیدات استان فارس باید در تراز نام این استان و شایسته پیشینه درخشان آن ارتقا یابد و در این مسیر باید باب گفت‌وگوها باز شود و کم‌تحملی و برخی حواشی جای خود را به تأمل و تحمل و هم افزایی بیشتر بدهد و از برخی منیّت‌ها در کارهای فرهنگی و هنری کاسته شود و همدلی و همگرایی بیشتر شود و خروجی کار در خدمت مردم و انقلاب قرار بگیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: این همه اتفاقات خوب در استان فارس می‌افتد که باید با زبان هنر و رسانه و با بازنمایی رسانه‌ای بیان شود تا مانع از غالب شدن روایت غلط دشمن گردد و استفاده از ظرفیت خبرگزاری مهر می‌تواند به تبیین این اتفاقات خوب کمک کند.

رسانه‌ها به تولیدات هنری و فرهنگی ضریب بدهند

مدیر دفتر رسانه و ارتباطات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گفت: دغدغه من در جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی و در تعامل با مهر همواره این بوده که اتفاقات خوبی که در میدان رخ داده، اعم از اینکه نویسنده‌ای کتابی چاپ کرده، برنامه‌سازی که برنامه‌ای تولید کرده، تهیه کننده‌ای که اثری فاخر خلق کرده باید در رسانه ضریب بخورد.

حسین دلاوری افزود: باید رسانه پای صحبت آن هنرمند بنشیند، اندیشه‌اش بازخوانی شود و محصولش نقد و معرفی شود و کمک شود که آن کنشگر فرهنگی معرفی شود و اندیشه و حرفش و اثرش از جغرافیایی محدود به کل کشور تسری یابد و راجع به این اندیشه حرف زده شود.

دلاوری افزود: مهر رسانه‌ای فرهنگی و هنری است که آمده تا با حمایت از جریانات فرهنگی هنری رسانه‌ای انقلاب اسلامی و بازنمایی رسانه‌ای به این حیطه‌ها کمک کند و این نیازمند تعامل و تبادل نظر با فعالان این حیطه است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی که در حوزه فرهنگ و هنر فارس رخ داده و بسیاری از آنها قابلیت انعکاس ملی دارند باید در رسانه ضریب بخورند.

در ادامه مدیران مجموعه رسانه‌ای مهر به دیدار و تکریم خانواده شهید مجتبی ندیمی از شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ رفته و پای صحبت‌های خانواده وی نشستند.

روایت‌های پرمهر و مادرانه کبری شمس مادر این شهید گرانقدر از حس و حال معنوی مجتبی و دلبستگی‌اش به حرم شاهچراغ (ع) و در پایان شهادتش در این مکان مقدس، جان کلام بغض‌آلود مادر بود و در ادامه نیز برادر این شهید به بیان خاطراتی از شهید مجتبی ندیمی پرداخت.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر نیز خاطرنشان کرد: داستان زندگی این شهید سر تا سر عبرت است و باید در این راستا از تولیدات مرتبط با سیره شهدا حمایت بیشتری صورت بگیرد و فرهنگ روایت‌گری و تاریخ شفاهی جدی‌تر گرفته شود.

پایان‌بخش این سفر پرخاطره حضور مدیران گروه رسانه‌ای مهر در حرم مطهر امین ولایت شاهچراغ (ع) بود.

کد خبر 6088852

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد