Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: 24 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی این شهرستان طی یک سال گذشته شناسایی و به کلاس های درس بازگشته اند.

کامبیز شاوله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 18 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته و 6 دانش آموز نیز در تابستان سال جاری ثبت نام شده و اکنون در مدارس مهاباد مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله نبود تمایل والدین، تغییر مکان، نوع زندگی و شغل خانواده ها، بدسرپرست بودن و مشکلات اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شده بودند که شناسایی و شرایط بازگشت آنها به مدارس مهیا شد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مهاباد موضوع افراد بازمانده از تحصیل و یافتن راهکاری برای شناسایی و جذب این افراد به چرخه آموزش را در قالب کمیته انسداد مبادی بی سوادی دنبال می کند.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: این نهاد برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، نیاز به حمایت و همکاری سایر بخش های جامعه از جمله فرمانداری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و مشارکت مردم دارد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی (1397-1396) بیش از یکهزار و 100 نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد که 700 نفر از آنان به مدارس بازگردانده شدند.
براساس قانون، تحصیل اجباری در ایران شامل هشت سال دوره‌های ابتدایی و راهنمایی است و والدینی که فرزندان 6 تا 14 سال خود را به مدرسه نفرستند، مجرم بوده و باید جریمه شوند اما این قانون ضمانت اجرایی ندارد.
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تعداد بازماندگان تحصیل کشور در حدود 142 هزار نفر است.
نرخ باسوادی در آذربایجان غربی 94 درصد است و این استان از لحاظ نرخ رشد سواد آموزی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت و 43 هزار دانش آموز و 320 مدرسه شهری و روستایی است.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش بازمانده از تحصيل مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد