Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:11:11 GMT

مرگ و میر مادران باردار در ماکو به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۶۱۲

مرگ و میر مادران باردار در ماکو به صفر رسید

دکتر رحیم صمدی روز دوشنبه در اولین مجمع سلامت شهرستان ماکو بیان کرد: این امر با تلاش حوزه های بهداشت و درمان در ارتقای شاخص های بهداشتی مادران باردار و همچنین توجه به نیازهای درمانی این قشر محقق شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر مادران باردار، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نیز در ماکو به صفر رسیده که موفقیتی قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شناسایی و مراقبت 400 بیمار دیابتی در ماکو خبر داد و بیان کرد: آمار نزولی در سن ابتلا به سرطان و شیوع آسیب های اجتماعی در این منطقه نیز وجود دارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اینکه مرکز دیالیز امید ماکو به همت خیّران شهرستان تاسیس شده است، ادامه داد: این مرکز با ظرفیت 14 تخت برای درمان بیماری های کلیوی در حال اتمام است که قابلیت پوشش بیماران خود شهرستان و حومه را دارد.
صمدی گفت: در دولت تدبیر و امید، ظرفیت تخت های بیمارستان فجر ماکو به 200 تخت رسیده و 33 خانه بهداشت، درمانگاه های عمومی و تخصصی در روستاهای شهرستان تاسیس و احیا شده است.
در پایان این همایش از خیرین عرصه سلامت و فعالان رسانه ای این حوزه تجلیل شد که خبرنگار ایرنا نیز مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو با ببش از 94 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان تخصصی، 6 مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی، 33خانه بهداشت، یک آزمایشگاه مرکز بهداشت، 22 پزشک عمومی و 31 پزشک تخصصی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان غربی آسیب های اجتماعی ابتلا به سرطان پزشک کودکان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان این در حالیست که خانه بهداشت روستا از آبها نمونه گیری کرده و به مرکز بهداشت گزارش داده است.
این روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ۱۰ و نیم لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که از دو چاه آب روستا حداقل ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه