Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@06:39:34 GMT

رأی دادگاه به نفع دانشگاه الزهرا

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۶۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آزیتا مطیعیان در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه تا کنون برای ۷۶ خانوار ساکن در اراضی دانشگاه الزهرا و یک باب حمام و مغازه احکام خلع ید صادر شده است افزود: افراد ساکن در این اراضی بطور کامل شناسایی و دسته بندی شدند و دانشگاه نیز­ در حد توان خود تمهیدات لازم را برای جابجایی ساکنان انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس قانون، دانشگاه هیچگونه الزامی برای پرداخت وجه به متصرفان ندارد و فقط باید احکام خلع ید صادر شود، اما از آنجا که دانشگاه فرهنگی است و شرایط این افراد را درک می‌کند بنابراین در حد توان کمک‌هایی را به افراد برای تهیه مسکن انجام داده است.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا افزود: در مراحل اول اجرای حکم، دانشگاه برای دو خانوار که در مقابل احکام مقاومت کردند دو واحد مسکن مهر را اجاره کرد و در اختیار افراد گذاشت و در مراحل بعدی نیز به افراد بر اساس تمکن مالی آن‌ها مساعدت‌هایی انجام داد.

مطیعیان تأکید کرد: چنانچه فردی از معارضان پلاک ثبتی دولتی در اراضی مجاور دانشگاه الزهرا برای رهن منزل کمک بخواهد دانشگاه به طور قطع مساعدت خواهد کرد و برای این اقدامات دانشگاه از سازمان‌های مختلف درخواست کمک کرده است.

وی گفت: همچنان این امکان برای معارضان ملک ثبتی دولتی متعلق به دانشگاه الزهرا وجود دارد که در صورت نیاز برای جابجایی و تهیه مسکن از دانشگاه الزهرا درخواست کمک کند.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا افزود: اجرای احکام خلع ید از معارضان زمان ندارد و در هر زمانی قابل اجراست، اما دانشگاه با در نظر گرفتن مسائل اخلاقی و اجتماعی پیش از اجرای حکم با افراد ساکن وارد صحبت می‌شود و مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مطیعیان گفت: هیچ الزام قانونی برای دولت و دانشگاه برای کمک و مساعدت به معارضان وجود ندارد و کمک فقط نیت خیرخواهانه است.

وی افزود: دانشگاه الزهرا بودجه مورد نظر برای کمک به معارضان ملک دولتی متعلق به دانشگاه را از محل کمک‌های مردمی با مصوبه هیأت امنای این حساب‌ها انجام می‌دهد و هیچ ارتباطی به منابع و بودجه ندارد.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا درباره چگونگی مالکیت افراد معارض با ملک دولتی اراضی ده ونک گفت: ۲۳ خانوار از ساکنان این ملک بازنشسته و تعدادی هنوز در شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها شاغل هستند و مابقی وراث کارگران کارخانه تجهیزات ایمنی و برخی نیز املاک را به صورت قولنامه‌ای خریداری کردند و سند رسمی ندارند.

مطیعیان افزود: متأسفانه افرادی که ملک را خریداری کردند از اینکه اراضی سند رسمی ندارد آگاهی کامل داشتند.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا گفت: دادگاه در ۲۵۰ جلسه پرونده اراضی شمالی و جنوبی ده ونک در مجاورت دانشگاه الزهرا را بررسی و رسیدگی کرده که در نهایت مشخص شد این املاک دولتی است و برای بهره برداری به دانشگاه الزهرا واگذار شده است.

مطیعیان در خصوص تاریخچه کاربری اراضی مذکور افزود: این املاک به مساحت ۵۱ هزار و ۷۶۰ متر در سال ۱۳۱۷ در زمان جنگ جهانی دوم، کارخانه تولید تجهیزات جنگی بود که توسط متفقین احداث شد.

وی گفت: پلاک ثبتی این اراضی با شماره ۱۹۲۵ در املاک دولتی ثبت شده است.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا افزود: این کارخانه پس از پایان جنگ جهانی دوم تغییر کاربری داد و با نام کارخانه شماره پنج ونک به تولید یخچال و چراغ نفتی اختصاص یافت.

مطیعیان گفت: مسؤولان این کارخانه به منظور آسایش کارکنان و­ کارگران در بخشی از این اراضی خانه‌های سازمانی احداث کردند و کارگران و کارکنان در مدت فعالیت کارخانه در این اماکن ساکن شدند.

وی افزود: این روند تا سال ۱۳۳۸ ادامه داشت و در این سال سهام کارخانه به آموزش و پرورش داده و در سال ۱۳۴۷ سند مالکیت دولت به سهامداری آموزش و پرورش صادر شد.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا گفت: در سال ۱۳۵۱ با توافق آموزش و پرورش سهام کارخانه به وزارت راه و شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها واگذار و در سال ۵۴ نیز مقرر می‌شود که تا منازل مسکونی تخلیه و مکان آن جابه جا شود که این برنامه تا سال ۵۸ طول می‌کشد.

مطیعیان افزود: در این سال یعنی سال ۵۸ براساس صورت جلسه‌ای که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها تنظیم شد سند مالکیت ملک مورد نظر به خزانه اداره کل دارایی به سهامداری آموزش و پرورش تحویل می‌شود این سند دولتی بودن اراضی را اثبات می‌کند.

وی گفت: بر اساس توافق انجام شده ساکنان منازل نیز مجاز می‌شوند تا زمان جابجایی از چاه آب کارخانه استفاده کنند.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا افزود: براساس توافق آموزش و پرورش با اداره راه آهن این اراضی برای احداث واحد آموزشی شماره ۲ هنرستان راه آهن در اختیار راه آهن قرار می‌گیرد و از این زمان کاربری اراضی به عنوان مرکز آموزشی تعیین می‌شود.

مطیعیان گفت: اما شرکت راه آهن کاربری منازل مسکونی را تغییر نمی‌دهد و کارگران و کارکنان جدید را جایگزین و تا سال ۶۵ بهره برداری از منازل سازمانی را ادامه می‌دهد و حتی از ساکنان اجاره بها دریافت و برای برخی نیز احکام دعاوی تخلیه از دادگاه وقت دریافت می‌کند.

وی افزود: وزرای دوره‌های مختلف نیز در نامه نگاری‌های مختلف بر دولتی بودن این اراضی صحه می‌گذارند.

معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا گفت: اوایل دهه ۶۰ دانشگاه برای وسعت فضای آموزشی درخواست واگذاری و بهره برداری از این اراضی را به دولت ارائه می‌دهد و در سال ۶۴ بخشی از اراضی با توافق راه آهن به دانشگاه واگذار می‌شود، اما موضوع از سال ۱۳۸۰ پی گیری می‌شود و در نهایت پس از برگزاری جلسات متعدد در دادگاه و ارائه مستندات، دادگاه دانشگاه الزهرا را در بهره برداری از اراضی شمالی و جنوبی دانشگاه ذی حق دانسته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا رای دادگاه تمهیدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه) در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیروهای مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند» ؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت : چرا بیدارم نکردید؟!دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیروهای خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بارها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم : اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی گذارم جایی بروند.

کد خبر 847148 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • استرداد ۵۰هکتار اراضی ملی البرز به ارزش ۲هزار میلیارد تومان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال