Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه چهارمین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی دریای خزر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دریای خزر یک دریای بسته به شمار می‌رود، گفت: قوانین دریانوردی در دریای خزر به شرطی قابلیت اجرا پیدا می‌کنند که هر 5 کشور حاشیه این دریا قوانین را پذیرفته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران در سازمان جهانی دریانوردی (IMO) عضو است و کشورهای حاشیه دریای خزر در این سازمان حضور دارند و به کنوانسیون‌های منعقد شده در این سازمان پیوسته‌اند ولی کنوانسیون‌های بین‌المللی در IMO مربوط به آبهای آزاد است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تا به امروز 50 کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی به تصویب رسیده است، افزود: در دریای خزر و هر دریایی شبیه به خزر این قوانین و کنوانسیون‌ها به شرطی قابلیت اجرا دارد که در مراجع رسمی کشورهای حاشیه خزر به تصویب رسیده باشند و متناسب با منافع این کشورها باشد.

وی توضیح داد: در دو سال گذشته دو جلسه در کشور ترکمنستان و دو جلسه در تهران تشکیل شده و در این جلسات بخشی از قوانین مربوط به دریای خزر در حوزه‌های ایمنی، امنیت و محیط زیست بررسی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآوری کرد: امیدواریم بخشی از پروتکل تصویب شده در اجلاس‌های گذشته در این جلسه به پایان برسد و آیین‌نامه‌های منعقد شده در آن منتشر شود.

وی اظهار کرد: خروجی این جلسه، ایمنی تردد دریانوردی است و از منظر امنیت و محیط زیست تمامی جوانب مربوط به دریای خزر بررسی شده است.

حق شناس تاکید کرد: حفظ و ارتقا ایمنی دریانوردی در خزر و حفاظت از محیط زیست آن به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی به این هدف اراده جدی و همکاری کشورهای منطقه در اعمال قوانین متحد الشکل را می‌طلبد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره نتیجه‌گیری این جلسه گفت: باید تمامی قوانین موجود در این کنوانسیون بررسی شود و هیچ تضادی با منافع کشورها نداشته باشد بنابراین نتیجه‌گیری این کنوانسیون قابل پیش‌بینی نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند

تین نیوز

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان 21 سرنشین یک فروند کشتی تانکر که در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک دچار اضطرار شده بود خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه افزود : یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت 6:30 بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک هزارو 200 تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

 وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب های ایران درحال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی هرمزگان MRCC)  ) با اعزام شناور ناجی 10 از بندر جاسک به محل اقدام کرد.  

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب های جنوبی کشور به دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناورport side list)  ) اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

 مکی زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی 21 خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می برند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

 'سالویجsalvage) ) ، عملیات شناورسازی و نجات قایق، شناور و کشتی مغروقه یا دچار اضطرار را می گویند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • جهان تا به امروز چند منازعه بین المللی بر سر آب داشته است؟ + فیلم
  • قیمت پژو پارس امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور