Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:57:31 GMT

انتشار شایعه هنگام وقوع بحران التهاب آور است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۷۸۴

انتشار شایعه هنگام وقوع بحران التهاب آور است

به گزارش ایرنا، سعید کریمیان روز دوشنبه در کارگاه آموزشی رسانه ای آشنایی خبرنگاران با بحران و مدیریت آن اظهار داشت: جلب اعتماد مردم و مخاطبان در صحت درج اخبار از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هرگونه نشر اخبار اشتباه و غیرموثق زمینه را برای شایعه سازی و استرس بین شهروندان گسترش می دهد.
وی با بیان اینکه رسانه ها بازوی توانمند شورای مدیریت بحران در اطلاع رسانی هستند، افزود: کاهش خسارات مالی و جانی در هنگام وقوع اتفاقات و بحران های حاصل از حوادث مخاطرات طبیعی مانند سیل و زلزله حاصل سواد رسانه ای خبرنگاران در حوزه مدیریت بحران و تعاملات خوب رسانه های استان ایلام با شورای مدیریت بحران برای درج اخبار واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمیان تاکید کرد: نکته قابل ذکر اینکه مدیریت بحران استانداری مسئول هماهنگی با دستگاه های عضو کارگروه های 14 گانه است و مجری ارائه خدمات و فعالیت ها به نقاط آسیب دیده و بررسی خسارات وارده دستگاه های عضو کارگروه هستند.
وی توضیح داد: هرچند پذیرای انتقادات سازنده و موثر افکار عمومی و رسانه ها هستیم اما در پاره ای موارد در بین شهروندان به علت عدم آگاهی از بحران و وظیفه ذاتی و قانونی مدیریت بحران انتقاداتی از مدیریت بحران می شود که جزو وظایف، اختیارات و ماموریت های این سازمان نیست که در این میان رسانه ها نقش مهمی در روشن سازی افکار عمومی دارند.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین مقوله های شورای مدیریت بحران استان ایلام تهیه سند راهبردی با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از بروز بلایای طبیعی است که این سند بر اساس نمودارها و منحنی های مرتبط با حوادث طبیعی رخ داده و میزان خسارات وارده به استان تهیه و تدوین شده است.
کریمیان در مورد تعطیلی مدارس و دستگاه های دولتی هم توضیح داد: یکی از کارگروه های اصلی و مهم مدیریت بحران کارگروه مخاطرات زیست محیطی است که مسئولیت آن بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست است و مطابق استانداردها موضوعات زیست محیطی چون آلودگی هوا را پایش می کند لذا اعلام تعطیلی های مدارس و ادارات به نظر نهایی این کارگروه بستگی دارد.
وی با بیان اینکه این کارگروه اطلاعات را در اختیار مدیریت بحران قرار و این مدیریت آن اطلاعات را به استاندار ارجاع می دهد، افزود: استاندار هم به عنوان رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران با مدیران آموزش و پرورش و محیط زیست هماهنگ و دستور تاخیر یا تعطیلی مدارس را صادر می کند.
وی گفت: استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مسئولیت تعطیلی ادارات و مدارس در زمان بحران را بر عهده دارد و مدیریت بحران اجازه و اختیار اعلام تعطیلی مدارس و ادارات را ندارد.
به گزارش ایرنا، از 31 بلایای طبیعی ثبت و شناخته شده در ایران 20 مورد آن در استان ایلام رخ داده که مهمترین و بیشترین مورد از این بلایا مربوط به سیل و صاعقه است که از سال 86 تا کنون 28 نفر به علت وقوع بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند که 24 نفر از آنها به علت سیل و صاعقه فوت شده اند.
7172/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش و پرورش تعطیلی مدارس حفاظت محیط زیست زلزله شورای هماهنگی مدیریت بحران منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت:با تصمیم این کارگروه و به علت تداوم آلودگی هوا  فعالیت مدارس و دانشگاه‌های نوبت صبح فردا سه شنبه ١١ اردیبهشت شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود