Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:38:58 GMT

هزینه های بیمه سلامت 10 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۸۵۴

هزینه های بیمه سلامت 10 درصد کاهش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: به دنبال اجرای سیاست مدیریت منابع و مصارف در سالجاری، تمامی مراکز دولتی و خصوصی 10 درصد هزینه های خود را نسبت به هفت ماهه سال گذشته کاهش دادند.

سعید فرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سقف خدمات بیمه سلامت با هدف پیشگیری از افزایش هزینه های غیرضروری و به روز کردن پرداخت مطالبات کاهش یافت و در این راستا شاهد کاهش میزان مراجعات غیرضروری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: میزان مراجعه به مراکز خصوصی و دولتی در یکساله 96، حدود پنج میلیون تن بوده که این آمار در نیمه نخست سالجاری به 2 میلیون تن کاهش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: بار مراجعات شهروندان به مراکز درمانی خصوصی و دولتی در نیمه نخست سالجاری 15 درصد کاهش یافته است.
فرجی بیان کرد: 100 درصد بدهی بیمه سلامت این استان تا مرداد ماه تسویه شده و تا مرداد امسال نیز 70 درصد پرداخت شده است.
وی یادآوری کرد: بخشی از طلب سال گذشته مراکز دولتی و خصوصی باقی مانده است اما طلب داورخانه ها با توجه به اهمیت تامین دارو تسویه شد.
مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: بیمه سلامت 800 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی و 100 میلیارد ریال به مراکز خصوصی بدهکار است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت که از 15 آذر آغاز شده و به مدت یکماه ادامه دارد، گفت: محورهای این رویداد شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت است.
فرجی بیان کرد: در حوزه آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، برای ارتقای پزشک سلامت و تقویت آن به ویژه در روستاها برنامه هایی مد نظر است.
وی اضافه کرد: برای پوشش بیمه ای درصدد این هستیم که شهروندان حداقل از یک بیمه درمان پایه ای برخوردار باشند و هدف بیمه این است که افراد با پرداخت هزینه ای موجب پویای این صنعت شوند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: برخی شهروندان دارای چندین بیمه هستند که این وضعیت موجب مخدوش و غیرشفاف شدن آمار بیمه شدگان شده است.
فرجی افزود: شمار بیمه شدگان این استان بیش از جمعیت همدان بود که با اجرای قانون رفع همپوشاینی بخشی از این مشکل رفع شد.
وی درباره حوزه کاربرد فناوری اطلاعات توضیح داد: با توجه به وضعیت زیرساخت های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت درصدد فراهم کردن ارجاع الکترونیکی روستائیان هستیم.
58 درصد مردم استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بیمه سلامت همدان بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از نتایج اجرای طرح ملی دارویار می‌توان به پوشش بیمه‌ای ۹۶۰۰ قلم دارو و کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ دارو اشاره کرد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح ملی دارویار اظهار کرد: این طرح با اهداف گوناگون اجرایی شده است، یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف دیگر این طرح افزود: اصلاح یارانه ارزی داروهای تولید داخل و وارداتی مشمول راه‌حلی برای جلوگیری از قاچاق گسترده دارو به کشورهای همسایه است، جلوگیری از فساد در حوزه ارز ترجیحی، پیشگیری از بیش‌اظهاری و گران‌فروشی برخی شرکت‌ها، کمبودهای دارویی، پیشگیری از کندی تخصیص ارز، همچنین پیشگیری از تأمین نشدن ارز مرغوب و رفع مشکلات صنعت در تولید از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دارویار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از تخلفاتی مانند گران‌فروشی و آزادفروشی، داروخانه‌ها به صورت مستند مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند، بنابراین با اجرای این طرح عمق بدهی بیمه‌ها بزرگ‌تر شده اما در فواصل زمانی کوتاه‌تری پرداخت می‌شود و مابه التفاوت یارانه توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از نتایج اجرای طرح ملی دارویار می‌توان به پوشش بیمه‌ای ۹۶۰۰ قلم دارو در ۱۲ هزار داروخانه و کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ دارو اشاره کرد.

کد خبر 740009

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • مراکز درمانی همدان پذیرای بیش از ۸۳ هزار نفر
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳