Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپام، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین می‌توان از این گیاه در برطرف کردن التهاب مخاط برونشها و یبوست استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گیاهان التیام بخش

پیاز کوهی یکی از بهترین گیاهان برای التیام به شمار می‌رود که از خانواده سیر و پیاز است؛ این گیاه حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، آهن و فولیک اسید است؛ برای پاکسازی بینی، پیشگیری از بوی بد دهان، تسکین درد معده، تقویت کمر و افزایش گردش خون و درمان سردی دست و پا استفاده می‌شود؛ این گیاه می تواند به عنوان چاشنی و مطابق با ذائقه، به بعضی از غذاها اضافه شود؛ جعفری یکی دیگر از گیاهان التیام بخش است، از این گیاه می‌توان برای خنک نگه داشتن کبد و پاکسازی چشم استفاده کرد.

تقویت مو شیرخوار با این مواد معجزه گر

نخود سبز، سرشار از اسید فولیک است که رشد مو را در کودکان افزایش می‌دهد؛ لبنیات، مانند ماست نه تنها سیستم گوارش و استخوان را تقویت می‌کند بلکه رشد مو را نیز افزایش می‌دهد؛ برنج، حاوی ویتامین B است که تولید کراتین را افزایش می‌دهد،  کراتین نوعی پروتئین است که پیاز مو را تقویت می‌کند، مرکبات، میوه‌های غنی از اسید فولیک است که باعث حفظ سلامت مو می‌شود. اسید فولیک مو را از ریشه تقویت می‌کند و مانع از ریزش آن می‌شود.

خواص دارویی شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپام، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می‌توان از این گیاه در برطرف کردن التهاب مخاط برونشها و یبوست استفاده کرد و به طور کلی مقوی معده است؛ شاید بهتر باشد این طور بگوییم که بی‌خطرترین عامل روشن کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم عصاره شیرین بیان است، که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف کننده پوست به کار می رود و می تواند در ترکیبات کرم های آرایشی صورت به کار رود.

 روغن پسته و خواص آن

روغن پسته قلب را تقویت می‌کند و خوشبوکننده دهان است؛ چکاندن چند قطره روغن پسته در بینی برای تقویت حافظه و دفع سموم موثر است، این روغن در عطرسازی مصرف فراوان دارد؛ یکی از خواص روغن پسته ترکیب فیبری و ارزش غذایی بالای آن است، از روغن پسته در صنایع آرایشی و طب سنتی استفاده می شود؛ یکی دیگر از خواص روغن پسته جلوگیری از چروک شدن پوست و همچنین حفظ شادابی و نرم شدن پوست است.

مکان‌های شایع فتق دیسک در کجا است؟

فتق دیسک ممکن است در ناحیه گردن، پشت یا کمر ایجاد شود؛ اگر فتق در ناحیه گردن باشد، بیمار دچار درد در ناحیه گردن و شانه و بازو می‌‍‌شود؛ اگر فشار روی نخاع زیاد باشد بیمار علائمی نظیر گزگز و مور مور، بی حسی، سرد یا گرم شدن، احساس ضعف و درد در ناحیه ساعد، کف دست و انگشتان پیدا می‌کند، فتق دیسک در ناحیه کمر، سبب بروز درد در ناحیه کمر و باسن و پشت یا جلوی ران می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از تنوع بخشی و ایجاد مزارع تولید و تکثیر بذور گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیند کاشت و برداشت گیاهان دارویی در اولویت قرار دارد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تأکید بر توجه به اصلاح کشت بر اساس منابع آبی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان کم آب و برخوردار از مزیت اقتصادی در برنامه اصلاح الگوی کاشت استان به عنوان یک از اقدامات مهم معرفی شده است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه کشاورزی را کاشت گیاهان دارویی دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و محدودیت در سفره آب‌های زیرزمینی و نیز بروز پدیده تغییر اقلیم، توسعه و ترویج گیاهان دارویی سازگار با آب و هوای استان بسیار با اهمیت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تأمین بستر تولید برای تکثیر بذور گیاهان دارویی سازگار با شرایط استان با اولویت گیاهان دارویی یکساله نظیر زیره سبز و نیز تنوع بخشی به الگوی کاشت به‌عنوان 2 برنامه در حوزه گیاهان دارویی استان است.

توکلی ادامه داد: در این راستا از محل اعتبارات ملی طرح توسعه گیاهان دارویی ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی مورینگا و جوجوبا و نیز ایجاد مزرعه تولید و تکثیر بذر زیره سبز با مشارکت کشاورزان از مهمترین فعالیت‌های این حوزه معرفی شده است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش مشارکت و همراهی هر چه بیشتر بهره‌برداران در برنامه اصلاح الگوی کاشت با محوریت توسعه گیاهان دارویی اجرا برنامه آموزشی و ترویجی با هدف ارتقای دانش فنی و اطلاعات بهره‌برداران بسیار مهم و زمینه‌ساز مشارکت بهره‌برداران در توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از تنوع بخشی و ایجاد مزارع تولید و تکثیر بذور گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیند کاشت و برداشت گیاهان دارویی و نیز تأمین زنجیره ارزش این محصولات با هدف دسترسی به بازار فروش از برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه معرفی شده است.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • نورهای مصنوعی جایگزین نورخورشید برای رشد گیاهان
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاه مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • این دختران ایرانی برای زیبا شدن خود را می سوزانند
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه
  • ایجاد سومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مشهد