Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی پس از هفت سال در حالی ادامه دارد که سخنگوی دستگاه قضا خبر از بازگشت تمامی مبالغ برداشت شده از بیت‌المال داد.

به گزارش رکنا، تصورات برخی افراد و سیاه‌نمایی عناصر ضدانقلاب در جامعه به گونه‌ای است که برخی گمان می‌برند در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی مبالغ گزافی از بیت‌المال برداشت و برده شد، اما عملکرد دستگاه قضا در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی حاکی از این است که عناصر اصلی این پرونده نه تنها در اهداف خود ناکام ماندند بلکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان از متهمان این پرونده وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در صد و سی‌امین نشست خبری خود دراین باره اظهار داشت: مطلب دیگری که قبلا به آن اشاره شده و توضیح داده شده است اما به نظر می رسد خوب است مجددا تکرار شود، این است که عده‌ای فکر می‌کنند که در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، افرادی آمدند؛ خوردند؛ بردند و تمام شد. در خصوص این پرونده باید گفت همین امروز که داشتم نگاه می‌کردم و سرانگشتی حساب می کردم، دیدم در این پرونده زمانی که متهم دستگیر شد چیزی حدود 2 هزار و 900 میلیارد تومان این فرد بدهی داشت که کل این بدهی پس از صدور حکم، برگشت داده شد و حتی از خود متهم 625 میلیارد تومان جزای نقدی هم گرفته شد.
سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: همچنین در این پرونده به جز متهم اصلی افراد دیگری بودند که دستگیر شده بودند و حتی هنوز عده ای حکمشان صادر نشده است که تعداد آنها بیش از 100 نفر است. لذا در این پرونده بیش از 4 هزار میلیارد تومان از متهمان آن وصول شد. همچنین محکومان این پرونده به پرداخت حدود سه و نیم میلیون دلار یا یورو محکوم شده اند؛ لذا اینکه در این پرونده گفته شود که عده ای آمدند و خوردند و بردند، اصلا چنین چیزی نیست؛ بلکه در این پرونده افرادی به اعدام، برخی به حبس ابد ، برخی به حبس‌های طولانی مدت و برخی به شلاق Whip و جزای نقدی محکوم شدند؛ به طوری که در این پرونده سه هزار میلیاردی بیش از 4 هزار میلیارد تومان از محکومان آن وصول شده است.
سخنگوی دستگاه قضا همچنین چندی پیش در برنامه نگاه یک از بازگشت تمامی مبالغی که در این پرونده از بیت المال برداشت شده بود خبر داد و گفت: در این پرونده هر آنچه که از بیت المال رفته بود، خیلی بیشتر از آن برگشت داده شد و رئیس ایمدرو که متهم به حدود ۹۰۰ میلیون تومان رشوه شده بود، نیز محکوم شد و این مبالغ برگشت. همچنین همه کسانی که ایشان رشوه گرفته بودند، همه آنها برگشت داده شد.
نیمه‌های مرداد سال 90 بود که از یک فساد اقتصادی بزرگ در کشور و در نظام بانکی توسط گروهی به نام آریا و تحت ریاست مه‌آفرید خسروی پرده برداشته شد.
وی تحت عنوان شرکتی به نام شرکت توسعه سرمایه‌گذاری آریا از طریق ارتباط‌های ناصحیح با برخی کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاه‌های اجرایی و پرداخت رشوه تحت عناوین گوناگون بیش از 2800 میلیارد تومان اختلاس کرد.
پس از فاش شدن این فساد اقتصادی دستگاه قضائی به این پرونده ورود کرد و تحقیقات قضائی پیرامون این فساد گسترده آغاز شد.
با حکم آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دادستان وقت کل کشور مسئول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی شد.
سرانجام پرونده 32 تن از متهمان فساد سه هزار میلیارد تومانی روی میزقاضی Judge ناصر سراج، رئیس وقت شعبه اول دادگاه انقلاب تهران قرار گرفت. 
در نهایت مه‌آفرید خسروی، متهم ردیف اول این پرونده، بهزاد بهزادی، معاون حقوقی و املاک شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا، ایرج شجاعی، معاون تأمین منابع و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا و سعید رضازاده کیانی رئیس سابق بانک صادرات اهواز گروه ملی فولاد به اتهام افساد فی الارض با تایید در دیوان عالی کشور به اعدام execution محکوم شدند.
سعیدرضا محمودی، رئیس وقت بانک ملی کیش و علیرضا ریاضی سرپرست وقت منطقه بانک صادرات اهواز به حبس ابد محکوم شدند. سایر متهمان این پرونده نیز به حبس های طویل المدت، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند.
مه‌آفرید خسروی نیز سرانجام در سوم خرداد سال 93 در زندان Prisonاوین به دار مجازات آویخته شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

احمدرضا دالوند درگذشت جزییات تجاوز مرد خاص به یک زن خاص در خیابان+عکس مردان خانه فساد 3 جوان را تیرباران کردند/حمام خون در آبادان در پیامک اشتباهی ناهید نام همایون به چشم می خورد / همسرم با مرد غریبه ارتباط پنهانی داشت مبلغ عیدی کارگران سال 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا افزایش حقوق کارکنان بازهم پلکانی است 60 نفر در آتش سوزی سوپرمارکت سعادت آباد تهران گرفتار شدند «شاه میمون» لقب جوانی که مثل آب خوردن از دیوار بالا می رود+عکس جوان هیرمندی همسایه‌ 53 ساله اش و 3 پسرش را به گلوله بست جزییات سرقت از طلافروشی بلوار امامت توسط 2 جوان اسلحه به دست کتک خوردن شدید معلم رودباری از خانواده دانش آموز فاجعه در قلب تهران! / همه وحشت کردند! CNN افشا کرد : جلادها هنگام سلاخی خاشقجی موسیقی گوش می دادند ! پیدا شدن قسمتی از بدن زن گمشده در رودخانه حاشیه شهر+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: شلاق Whip اقتصادی قاضی Judge اعدام execution زندان Prison اخبار حوادث پرونده میلیاردی بیت المال بازگشت فساد عکس مرد ساعت کودک قتل زندگی زن جوان زن تهران دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی

اگر ثابت شود که سیاستمداران در فوتبال اسپانیا نقش تعیین کننده ای داشته اند، باشگاه های لالیگایی پاسوز این تخلف می شوند. 

طرفداری | در حالی که تحقیقات درباره یک فساد چند میلیون دلاری در جریان است، روز پنجشنبه به دستور دولت اسپانیا، کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا ایجاد شد. 

اتهامات فساد به دوران ریاست لوییس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که از سال 2018 تا 2023  فدراسیون را رهبری می کرد، باز می گردد.  این پرونده حول محور به‌روزرسانی‌های روبیالس در سوپرجام اسپانیا در سال 2020 متمرکز است، زمانی که این مسابقات از یک رقابت دو تیمی به یک تورنمنت چهار تیمی تبدیل شد و در عربستان سعودی برگزار شد. طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرارداد انتقال سوپرجام به خاورمیانه در آن زمان 42 میلیون دلار ارزش داشت.

به گزارش آاس، اگر ثابت شود که در این میان مداخله سیاسی وجود داشته، تیم ملی اسپانیا و باشگاه های لالیگایی ممکن است از حضور در رقابت های تحت نظر یوفا (یورو، لیگ قهرمانان اروپا و ...) محروم شوند. یوفا و فیفا هر دو این پرونده را زیر نظر دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال