Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: پرویز افشار در پایان پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد و در ادامه نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ماده ۱۶ در راستای قانون مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت این ستاد بر اساس تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در واقع ضابطین قضایی اقدام به جمع‌آوری افرادی که در حال مصرف مواد و یا خرده‌فروشی هستند می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این افراد پس از جمع‌آوری در خیابان‌ها توسط نیروی انتظامی به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند که این مراکز به صورت اقامتی اقدامات لازم را در فرآیند درمان افراد انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه افراد جمع‌آوری شده تنها با حکم قضایی جمع‌آوری می‌شوند گفت: طبق قانون این افراد ۳ الی ۶ ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند. برای خروج این افراد نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است که در واقع این افراد بعد از فرآیند درمان در این مراکز به مراکز بازپروری و مراکز توانمندسازی معرفی می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ مرکز ماده ۱۶ با تولیت سازمان بهزیستی و دو مرکز با تولیت مقامات استانی اداره می‌شوند گفت: علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ماده ۱۶، خدماتی نیز بر اساس تبصره دو ماده ۱۶ ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور گفت: در ۶ ماهه امسال ظرفیت خوبی پیش‌بینی شده است و ۱۰ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و ۵۰ هزار نفر در تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند.

افشار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: معتاد متجاهر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود