Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@03:32:29 GMT

پيام رسان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۰۴۶

پيام رسان

خبرگزاري آريا - “پيام رسان” ترجمه لغت فارسي توسط فرهنگستان لغت براي ” مسنجر Messenger ” است. پيام رسان يا مسنجر به فضايي گفته مي شود که در آن امکان گفتگو و انتقال پيام بين دو نفر يا به صورت گروهي فراهم شود.
چرا به پيام رسان نيازمنديم؟
جواب اين سوال مثل جواب به اين سوال است که ما چرا به پيام نيازمنديم، چون پيام اگر از فرستنده به گيرنده نرسد عملاً پيام نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در جواب اينکه ما چرا به پيام نيازمنديم مي‌توان گفت: تمام مشاهدات ما از دنيا توسط پيام انجام مي‌شود. تمام حواس پنج‌گانه ما گيرنده‌هايي هستند که پيام هاي جهان بيرون را دريافت مي‌کنند. همين که چشم ما مي‌بيند يعني پيام تصوير از جسمي که در حال مشاهده آن هستيم به چشم ما منتقل شده است. در فرآيند ديدن، نور نقش پيام رسان را براي ما بازي مي‌کند، چون بعد از برخورد به جسمي که در حال مشاهده‌اش هستيم مقداري از آن نور بازتاب مي‌شود و بخشي از اين بازتاب به چشم ما مي‌رسد و چشم ما اين پيام را دريافت مي‌کند و در مغز ما اين پيام که از جنس طيف نور است به تصوري تبديل مي‌شود که ما مي‌بينيم.
اينکه گوش‌هاي ما مي‌شنوند، به اين معناست که پيام صوتي به گوش‌هاي ما رسيده است. در فرآيند شنيدن هوا نقش پيام رسان را بازي مي‌کند چون نوسان تارهاي صوتي گوينده باعث ايجاد نوسان در هوا مي‌شود و اين نوسان به گوش ما مي‌رسد و در مغز ما اين نوسانات به چيزي که ما مي‌شنويم تبديل مي‌شوند. تمام حواس پنج‌گانه ما به گونه‌اي پيام مرتبط با خود را دريافت مي‌کنند و به ما حسي از جهاني که در آن زندگي مي‌کنيم مي‌دهند.
حواس پنج‌گانه ما ذاتاً خاص منظوره عمل مي‌کنند چون تنها پيام مربوط به خودشان را دريافت مي‌کنند. به اين معني که هيچ کس با چشمانش نمي‌شنود، يعني هيچ کس پيام صوتي را با چشمانش دريافت نمي‌کنند و چشم‌ها زمان خود را با دريافت پيام صوتي و لمسي و چشايي و بويايي، هدر نمي‌دهند.
پيام رسان خاص منظوره چيست؟
پيام رسان خاص منظوره در يک کلام، پيام رساني است که براي منظور خاصي طراحي شده باشد. اين منظور خاص مي‌تواند به منظور پيامي خاص يا به منظور مخاطبي خاص باشد. با اين تعريف مي‌بينيم که بسياري از پيام رسان ها عملاً خاص منظوره هستند.
سيستم عصبي بدن ما صرفاً براي انتقال پيام هاي اندام‌هاي بدن ما طراحي شده است. البته با همين تعريف بسياري از پيام رسان‌هايي هم که گفتيم اصلاً خاص منظوره نيستند. ما، نور را به عنوان يک پيام رسان معرفي کرديم که باعث مي‌شود پيام تصويري به چشمان ما که گيرنده پيام هستند برسد.
سوال اينجاست که آيا نور براي پيام رساني با هدف ديدن ما طراحي و ساخته شده است؟! احتمالاً جواب اين سوال منفي است چون همين نور است که باعث رشد گياهان مي‌شود، پس اين نور هدف ديگري نيز دارد و به منظور خاص پيام رساني براي پيام هاي تصويري طراحي نشده. جدا از اين مخاطب اين پيام هاي تصويري هم خاص نيستند و همه موجوداتي که چشم دارند هم مي‌توانند با استفاده از همين بازتاب‌ها اين پيام تصويري را دريافت کنند. همين صحبت را مي‌توان درباره هوا نيز داشت. ما، هوا را به عنوان پيام رسان براي پيام هاي صوتي معرفي کرديم که باعث مي‌شد نوسانات صوتي به گوش ما برسند. ولي آيا مي‌توان ادعا کرد که هوا به منظور خاص پيام رساني طراحي شده؟! جواب اين سوال هم منفي است چون خود ما بدون اين هوا از بين مي‌رويم، نه به اين خاطر که پيام هاي صوتي را دريافت نمي‌کنيم بلکه به خاطر خفگي. براي خود گونه انسان هم کاربرد اول هوا تنفس است نه پيام رساني.
تمام جانداران ديگر هم که مثل ما صدا مي‌شنوند هم، از اين هوا به عنوان پيام رسان پيام هاي صوتي استفاده مي‌کنند. تازه براي موجودي مثل خفاش که با گوش‌هايش در تاريکي موانع را شناسايي مي‌کند، عملاً همين هوا پيام رسان براي پيام هاي تصويري هم هست چون با توجه به بازتاب نوساني که منتشر مي‌کند، موانع سر راهش را تشخيص مي‌دهد. پس هوا نه براي پيام خاص طراحي شده و نه براي مخاطب خاص و با تعريف ما يک پيام رسان خاص منظوره نيست ولي چون پيام هاي صوتي را به گوش ما مي‌رساند، مي‌توان از آن به عنوان يک پيام رسان نام برد.
پيام رسان خاص منظوره سازماني چيست؟
پيام رسان خاص منظوره سازماني يعني ابزاري که بتواند براي مخاطب ويژه سازمان ها و براي پيام هاي ويژه سازماني که بين همکاران سازمان و مخاطبان سازمان است
منابع
http://intware.ir
https://mojbaz.com

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي آشنايي با روابط عمومي
شناخته شده ترين روزنامه نگار
تقويم روز ارتباطات/ سالگرد درگذشت غلامحسين صالحيار روزنامه نگار بزرگ ايران
آشنايي با روابط عمومي و تبليغات
اصول اعلاميه حقوق بشر به مناسبت سالروز تصويب نهايي آن در مجمع عمومي سازمان ملل
کمپاني رسانه اي تريبيون چون نتوانست با وسب سايت ها و آنلاين هاي اينترنت رقابت کند اعلام ورشکستگي کرد!
مشتري
آنچه بايد بدانيم؟/ عوامل موثر بر موفقيت کارمندان روابط عمومي
رييس مرکز روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، رييس سازمان نظام مهندسي کشاورزي شد
با حکم سرپرست فرهنگستان هنر، گروه چندرسانه‌اي تشکيل شد



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکان صفر - آلومینیوم صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، از هفته بیست و ششم لیگ برتر 5 بازی در حال برگزاری است:

پیکان صفر - آلومینیوم صفر

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

اخراج:

گل:

------
سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر

داور: حسن اکرمی

اخراج:

گل:

-----

ملوان صفر - هوادار صفر

داور: میثم حیدری

اخراج:

گل:

------

نفت آبادان صفر - مس رفسنجان صفر

داور:
پیام حیدری

اخراج:

گل:

------

فولاد صفر - تراکتور صفر

داور:
بیژن حیدری

اخراج:

گل:

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاول دورف، تلگرام را امن‌تر از واتساپ و سیگنال می‌داند
  • دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد
  • پیام تکان دهنده یک فلسطینی از زیر آوار | عکس
  • موسسه سماوا با چهار کتاب صوتی به نمایشگاه کتاب می آید
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی