Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا - مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکز تعاون روستایی ایران گفت: نظام های صنفی کشاورزی باید زنجیره های تولید تا مصرف را طراحی و ایجاد کنند و خبرگان این صنف نیز الگویی ارائه دهند تا محصول کشت شده روی دست کشاورز نماند.

به گزارش ایرنا، حسین عسگری روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فعالیت های نظام های صنفی و خبرگان کشاورزی استان زنجان افزود: نظام صنفی کشاورزی در استان ها باید پویا و فعال تا کرسی هایی را در جلسات شورای عالی داشته باشند و از حق و حقوق این بخش دفاع و مشکلات و موارد را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول تاکید کرد: پروانه نظام صنفی کشاورزی همچون سایر پروانه های صنفی در همه دستگاه های اجرایی مورد تایید است تا جایی که کشاورزان دارای این پروانه نیز تا سقف پنج میلیارد ریال ضمانت بانکی بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: آیین نامه نظام صنفی کشاورزی در خرداد 97 به تصویب کمیسیون لوایح رسید و مهر امسال نیز برای تصویب به دفتر هیات دولت ارسال شده که مدل آن مانند اتاق اصناف است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ساختار این مدل بیان شده کشاورزی همانند نظام صنفی کشور است که تشکیل اتحادیه هایی هفتگانه و اتاق اصناف در شهرستان ها را به دنبال دارد و در نهایت اتاق اصناف ایران در بخش کشاورزی تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اقدام تعداد افرادی که در هر اتحادیه شرکت دارند یک نماینده از سوی خود به اتاق اصناف شهرستان می فرستند.
مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکز تعاون روستایی ایران گفت: هفت اتحادیه شامل زراعت، باغبانی، شیلات و امور دام، صنایع تبدیلی – تکمیلی، منابع طبیعی و غیره در ذیل نظام صنفی تشکیل شده و اتاق اصناف شهرستان شکل می گیرد.
عسگری به تولید قراردادی یا سفارشی محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: در این روش کشاورز سفارش تولید را از مصرف کننده می گیرد که این مصرف کننده می تواند کارخانه ها یا کارگاه هایی برای فرآوری هر نوع محصول کشاورزی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این روش تولید تولید کننده می تواند در آمد خود را کسب کند و از طرفی نیز تضمینی برای خرید محصول کشاورزی داشته باشد.
مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکز تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و گوجه فرنگی در برخی از استان ها به صورت سفارشی تولید می شود.
عسگری خاطرنشان کرد: زنجیره فدراسیون صنایع غذایی – تبدیلی، حلقه ای کشوری است و یکی از تشکل هایی به شمار می رود که توسط سازمان تعاون روستایی ایجاد و فعال شده که تکمیل کننده زنجیره تولیدات بخش کشاورزی است، آن را فرآوری می کند.
وی یادآوری کرد: در فرایند تولید کارخانه ای که مقدار و نوع محصول را به کشاورز سفارش می دهد می تواند بر اساس قرارداد و توافق مقداری از هزینه ها را ابتدا پرداخت و یا حتی می تواند در تامین بذرمورد نظر خود نیز به کشاورز کمک کند.
مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکز تعاون روستایی ایران گفت: در این نوع تولید کشاورز و مصرف کننده نیز می توانند در برابر حوادث احتمالی از جمله سرمازدگی و دیگر موارد بیمه شوند تا هر 2 متضرر نشوند.
عسگری با بیان اینکه با راه اندازی بارانداز در شهرستان خرمدره و پوشش ابهر برای صادارت محصولات کشاورزی مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: در این باره نیز می توانیم امکانات مورد نیاز را در اختیار قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان زنجان نیز یادآور شد: در استان ظرفیت هایی مطلوبی داریم و هر یک از نظارم های صنفی که خواستار شرکت در جلسات استانی را داشته باشند مشکلی وجود ندارد و می توانیم یک کرسی در جلسات برای این نظام ها داشته باشیم.
محمود نوری با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی کشور این سازمان در استان زنجان را به لحاظ نرم افزاری پوشش کامل قرار دهد، اظهار داشت: به دنبال تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در این استان هستیم تا به سمت تخصصی تر این موضوع منطقه شمالغرب کشور حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور همه اعضای صنفی کشاورزی استان زنجان تشکیل شده بود که در این جلسه نبود کارکرد مهم پروانه کشاورزی، نبود بیمه توسط کارفرما، عدم حضور در جلسات شورای اداری استان و شهرستان ها و نبود بارانداز برای صادارت محصولات کشاورزی را از مهمترین مشکلات پیش رو برشمردند.
9505/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان تعاون روستايي كشور نظام صنفي كشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد.    محمد علی حاتمی زاده ادامه داد: یکی از کسب و کار‌های تولیدی که خیلی سریع به سود دهی می‌رسد پرورش ماهیان سردآبی به خصوص ماهی قزل آلا در شرایط آب و هوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان‌های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود.    وی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی، خاموشی چاه‌های کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساخت‌های احداث واحد‌های جدید از جمله مشکلات موجود برسر راه تولید آبزیان در استان یزد است.    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها