Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: هزاران مونته نگرویی جلیقه زرد پوش با تجمع در پودگوریتسا پایتخت این کشور، به بازداشت یکی از قانونگذاران ملی خود اعتراض کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، معترضان در برابر پارلمان کشور اروپایی مونته نگرو تجمع و از آن جا به سمت دفتر ریاست جمهوری و ساختمان حکومت راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری آناتولی، شمار زیادی از رهبران اپوزیسیون دولت و قانونگذاران جبهه دمکراتیک نیز به این اعتراضات پیوستند.
«آندریا ماندیک» از رهبران جبهه دمکراتیک مونته نگرو ضمن اشاره به این که سلامت قانونگذار بازداشتی در خطر است، گفت مقایسه شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پودگوریتسا و پاریس نشان می دهد که امکان ایجاد تغییر در مونته نگرو وجود دارد.
به گفته ماندیک، روز چهارشنبه راهپیمایی دیگری نیز به سبک جلیقه زردها در مونته نگرو برگزار خواهد شد.
از تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) هزاران فرانسوی با پوشیدن جلیقه های زرد در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و برنامه دولت امانوئل مکرون برای بالا بردن مالیات بر سوخت، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که عمدتا به دلیل بالا بودن اجاره بها در شهر، در روستاها زندگی می کنند؛ از مکرون می خواهند تا از مالیات سوخت بکاهد و مشکلات اقتصادی آنان را رفع کند.
این سبک از اعتراض در فاصله کوتاهی در کشورهایی چون بلژیک و هلند نیز به کارگرفته شد.
اروپام**9418**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جليقه زردها مونته نگرو خبرگزاري آناتولي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام و راه اندازی کرد.

این اتحادیه که اصلی‌ترین اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه به شمار می‌رود با بیان اینکه اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم در اطلاعیه خود آورده: چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود.

این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.

گوئن توماس-آلوز سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد