Web Analytics Made Easy - Statcounter

طباطبایی گفت: تا کنون ۲۲ هزار نفر دانش آموز و همکار فرهنگی در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم (حفظ جزء ۳۰) شرکت کرده اند.

سید مجتبی طباطبایی، با اشاره به اهمیت آموزش قرآن و فراگیری این کلام الهی در بین دانش اموزان و مدارس به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: استارت این طرح 2 ماه است که در آموزش و پرورش خورده شده و شرکت کنندگان می توانند در سه مرحله در آزمون حفظ جزء 30 قرآن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه دانش آموزان سه دوره تحصیلی می توانند در این طرح قرآنی شرکت کنند، خاطر نشان کرد: ثبت‌نام پس از ارسال بخش‌نامه به تمامی مدارس استان آغاز شده و شرکت کنندگان مراحل حفظ قرآن کریم را در مدارس و با حضور مربیان قرآنی و همچنین دارلاقرآن های آموزش و پرورش آغاز کرده اند.

 

 

وی افزود: دانش‌آموزان در سه مرحله از سوره مبارکه«ناس تا زلزال»، از سوره مبارکه«بینه تا طارق» و از سوره مبارکه«بروج تا نبأ» موفق به حفظ جزء ۳۰ کلام وحی می‌شوندو آزمون مرحله اول در هفته قرآن آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

طباطبایی با بیان اینکه برخی شرکت کنندگان دیرتر ثبت نام کردند افزود: آزمون مرحله دوم اسفند ماه سال جاری و آزمون مرحله سوم نیز در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

 

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: این طرح قرآنی به منظور تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور در حال اجرا است.

 

 

وی افزود: تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو فرا گیر شدن فرهنگ و معارف قرآنی در سطح مختلف جامعه است و توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت ارتباط و انس با قرآن و عمل به آموزه های قرآن کریم توسط آحاد جامعه و مسئولان نظام است.

 

 

طباطبایی ادامه داد: با اجرای دقیق این نهضت، طی یک سال تحصیلی 10 درصد از دانش آموزان کل کشور با اولویت دوره ابتدایی اول و دوم حافظ جزء 30 خواهند شد.

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی استان سمنان اردبیل معلولان اصفهان روحانی مقابله با تروریسم خبرگزاری شبستان معاون اول رئیس جمهور جزء سی ام حفظ قرآن آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی بیان کرد: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که به طور مستقیم نقش مهمی را در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی امسال شرکت خواهند کرد، ادامه داد: امتحانات نهایی در یک هزار حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش‌های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شده تا مقدمه‌ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات قطعاً کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد: نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه‌های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان خوزستان در ۱۲ اردیبهشت ماه به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود: دیدار با علما و نماینده رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

حبیبی با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان خوزستان گفت: ۱۴ معلم نمونه خوزستانی در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه ۱۰۳ هزار نوآموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: ۵۹ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در ۱۳ زمینه غربالگری انجام می‌گیرد، گفت: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 6087526

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد