Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:02:21 GMT

وزارت علوم متولی 25 درصدی بودجه پژوهش است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۳۰۲

وزارت علوم متولی 25 درصدی بودجه پژوهش است

ساری- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت که از 13 هزار میلیارد تومان بودجه پژوهشی کشور تنها 25 درصد در اختیار این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی بخش پژوهش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود برومند روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوری های برتر مازندران که در دانشگاه کشاورزی ساری برگزار شد، افزود که 34 درصد بودجه پژوهشی را دستگاههای اجرایی دریافت می کنند، 14 درصد سهم بخش کشاورزی است و 14 درصد هم به بخش فناوری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از دانشگاهها و مراکز علمی به عنوان اثرگذارترین مرجع هزینه کرد بودجه های پژوهشی نام برد و گفت: مجموعه های دانشگاهی و مراکز علمی کشور با در اختیار داشتن زیر ساخت ها ، منابع انسانی و امکانات می توانند در زمینه اجرای طرح های پژوهشی کاربردی جامعه اثرگذار باشند .
معاون وزیر علوم تاکید کرد : دیگر دانشگاهها فقط فضا و مرکزی برای ارائه مقالات و پایان نامه ها نیستند و باید این رویه به سمت و سوی تهیه مقالات و کارهای پژوهشی کاربردی و مورد نیاز جامعه حرکت کند.
** دو برنامه جدید پژوهشی وزارت علوم
وی از تعبیه ساز و کار جدید در حوزه تحصیلات تکمیلی برای این منظور از سال آینده خبر داد و گفت تکه بر این اساس تمامی رساله های دانشگاهی باید تقاضا محور باشند ، به این معنا که متناسب با نیاز و خواسته مراکز صنعتی و تولیدی باشند و بتوانند گره ای از مشکلات این بخش ها را باز کنند.
برومند افزود: این ساز و کار سبب می شود تا دستگاههای اجرایی هم با اعتماد به دانشگاهها، منابع مالی پژوهشی خود را به این سمت سوق دهند و بودجه پژوهشی در اختیار آنها هم برای حل مشکلات و چالش های این بخش به دانشگاه برسد.
معاون وزیر علوم همچنین از اجرای برنامه ویژه برای اساتید تازه استخدام شده در دانشگاهها خبرداد و گفت که از سال آینده این اساتید می بایست دوره های تخصصی و مرتبط با رشته تحصیلشان را در واحدهای صنعتی و خدماتی بگذرانند و بعد از آن به عنوان استاد وارد کلاس درس شوند.
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این مراسم گفت: وزارت علوم به دنبال پژوهش صرف نیست و فناوری و نوآوری را مورد نظر دارد .
اسدالله تیموری افزود: دانشگاه کشاورزی ساری با وجود برخورداری از رشد خوب، با کاستی هایی در زمینه زیر ساختی برای این منظور مواجه است که با نگاه حمایتی وزارت علوم می توان آنها را برطرف کرد .
وی از دانشگاه کشاورزی ساری به عنوان دانشگاه مادر در مازندران نام برد و گفت که این دانشگاه تاکنون توانسته سند توسعه کشاورزی استان را تدوین کند و سند توسعه آب استان نیز در این دانشگاه و سازمان مدیریت در حال تدوین است .
در این همایش از تعدادی پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه کشاورزی ساری تجلیل و قدردانی شد .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي معاون وزير بودجه پژوهشي مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری