Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان سنای افغانستان اعلام کردند که دولت این کشور باید از ساخت حصار مرزی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند جلوگیری کند. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان سنای افغانستان از دولت این کشور خواسته‌اند تا هرچه سریعتر در راستای جلوگیری از ساخت حصار مرزی توسط نظامیان پاکستانی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رحمت‌الله اچکزی» نماینده قندهار در سنای افغانستان اظهار داشت:  متاسفانه روند ساخت حصار مرزی توسط ارتش پاکستان در منطقه خط دیورند ادامه دارد.

این در حالی است که ارتش پاکستان اخیرا تلاش برای ساخت حصار مرزی در جنوب افغانستان را نیز افزایش داده است.

«رازق اچکزی» فرمانده سابق قندهار پیش از این بارها با نیروهای پاکستانی در جنوب این کشور درگیر شده بود که پس از کشته شدن وی ظاهرا روند ساخت حصار مرزی در جنوب افغانستان نیز آغاز شده است.

درگیری نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان در امتداد «خط دیورند» ممانعت طالبان از ساخت حصار مرزی ارتش پاکستان در جنوب افغانستان

نماینده قندهار در سنای افغانستان از دولت این کشور خواست تا هر چه سریعتر در راستای توقف ساخت حصار مرزی توسط نیروهای آمریکایی اقدام کند.

«فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان نیز تاکید کرد: ساخت حصار مرزی در امتداد خط دیورند برای مردم این کشور پذیرفتنی نیست ما از گذشته مخالف بودیم و اکنون نیز هستیم.

وی تصریح کرد که این موضوع را به صورت بسیار جدی با رئیس جمهور افغانستان مطرح خواهد کرد.

رئیس سنای افغانستان اظهار داشت: اجازه ساخت حصار مرزی در خط دیورند جزئی از صلاحیت مردم افغانستان است و مردم این کشور نیز هرگز خاک خود را به سایر کشورها واگذار نمی‌کنند.

«خط دیورند» بر مردم افغانستان تحمیل شده است و ماهیت حقوقی ندارد کرزی: مردم افغانستان از حق خود در مورد «خط دیورند» نمی‌‌گذرند

این در حالی است که ساخت حصار مرزی در خط دیورند در یک سال اخیر بدون هیچ ممانعتی از سوی ارتش پاکستان ادامه دارد و دولت افغانستان تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

البته در سال های گذشته دو کشور بارها بر سر این موضوع درگیر شدند که تعدادی نیز کشته و زخمی شدند.

اخیرا شماری از مقامات آمریکایی نیز بارها پا را فراتر گذاشته و به لزوم به رسمیت شناخته شدن خط دیورند توسط افغانستان تاکید کرده‌اند.

شماری از کارشناسان معتقدند که دولت افغانستان به صورت پنهانی بر سر ساخت حصار مرزی در امتداد خطو دیورند توسط ارتش پاکستان به سفارش آمریکا توافق کرده است.

خط مرزی دیورند در زمان حکمرانی «عبدالرحمن خان» در افغانستان، طی معاهده‌ای با هند تحت استعمار انگلیس تعیین شد اما پس از به وجود آمدن پاکستان، حکومت وقت افغانستان، این خط را به رسمیت نشناخت و هنوز بین دو کشور افغانستان و پاکستان بر سر مسایل مرزی (خط دیورند) اختلافاتی وجود دارد که گاهی باعث بروز مشکلات جدی بین دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس در پاکستان فیلتر شد

ایتنا - وزارت کشور پاکستان اعلام کرد به دلایل امنیتی از زمان برگزاری انتخابات در فوریه ۲۰۲۴ میلادی دسترسی به پلتفرم ایکس را مسدود کرده است.
پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی توجهی به از کارافتادگی جایگاه cng شهرعلویجه اصفهان
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد