Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی نوشت (رژيم ) اسرائیل در تلاش برای قطع بودجه نشریه ای است که آرمانش پایان اشغالگری صهیونیست هاست.
در این گزارش آمده است: بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه در رسانه های آلمان منتشر شد، (رژيم ) اسرائیل از دولت آلمان خواسته است دو بنیاد سیاسی چپگرا برای متوقف کردن روند تأمین مالی نشریه مگزین 972 پلاس ( +972 Magazine) تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان این نشریه توانستند این گزارش را به طور مستقل تأیید کنند.
مجموع کمک های این دو بنیاد به نام های هاینریش بال استیفتونگ و رزا لوگزامبورگ استیفتونگ، نه درصد از بودجه کلی سال دو هزار و هجده این نشریه را تا ماه سپتامبر تشکیل داد. طی دو سال گذشته، چهل درصد از بودجه نشریه با حمایت خوانندگان تأمین شد.
هر دو بنیاد وعده دادند با وجود فشارهای سیاسی به حمایت از مگزین 972 پلاس ادامه خواهند داد. بر اساس گزارش تاگس زایتونگ ، (رژيم ) اسرائیل نامه ای را برای دولت آلمان ارسال و در آن ادعا کرد آلمان در حمایت خود از چندین سازمان حقوق بشری در اسرائیل "اساسا تجدید نظر " کند. این نامه هفت صفحه ای سازمان های غیر دولتی را به مداخله در امور داخلی (رژيم ) اسرائیل و اشاعه فعالیت های ضد اسرائیلی متهم کرده است. در این نامه با اشاره خاص به نام نشریه مگزین 972 پلاس ادعا شده است که این نشریه علیه منافع (رژيم ) اسرائیل عمل می کند زیرا "نویسندگانش به طور منظم اسرائیل را به آپارتاید متهم می کنند."
هاینریش بال استیفتونگ این ادعاها را پوچ توصیف کرده است. سخنگوی این بنیاد که به حزب سبز آلمان وابسته است در گفتگو با دی تاگس زایتونگ گفت: "متأسفانه، ما گاهی اوقات شاهدیم فشارها بر سازمان های غیر دولتی منتقد سیاست های خاص دولت اسرائیل در حال افزایش است." او همچنین گفت: "حمله کردن به یک مجله انتقادی همانند +972 که منعکس کننده تنوع دیدگاه ها در اسرائیل است همچنین حمله به روزنامه نگاران مشهور در اسرائیل محسوب می شود."
دیگر سازمان هایی که در این نامه هدف قرار گرفتند و تحت حمایت دیگر بنیادهای آلمانی قرار دارند شامل ائتلاف زنان برای صلح، سکوت را بشکنید و موسسه بتسلم می شود.
نشریه مگزین 972 پلاس یک نشریه مستقل است که از سوی گروهی از نویسندگان اسرائیلی و فلسطینی ایجاد شد که به پایان دادن به اشغال و پیشبرد ارزش های دیپلماتیک و آزادی اطلاعات متعهد هستند.
کابينه کنونی اسرائیل طی سال های اخیر در تلاش برای محدود کردن و از بین بردن صداهای منتقد در داخل جامعه اسرائیل بر آمده است به ویژه آنهایی که برای پایان دادن به اشغال و افشای نقض های حقوق بشری علیه فلسطینیان و جوامع به حاشیه رانده شده مبارزه می کنند. یکی از تاکتیک های اصلی در انجام چنین کاری نشان دادن گروه های ضد اشغال و گروه های حقوق بشری به عنوا عوامل اجرای دستورالعمل های خارجی های و دولت های یهودی ستیز و دولت های اروپایی است.
مقامات در نشریه مگزین 972 پلاس همچنان به انجام دادن فعالیت های روزنامه نگاري مستقل به منظور پایان دادن اشغال و پیشبرد ارزش های حقوق بشری و دموکراتیک در (رژيم ) اسرائیل و فلسطین ادامه می دهند . آنها اعلام کردند همه تلاش خود را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که فعالیت هایشان همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: لوبلاگ رژيم صهيونيستي اسرائيل ضد اشغالگري قطع بودجه آپارتايد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در صفحه ایکس خود نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیمآنروا از شهادت 10 هزار زن در جنگ غزه خبر دادگفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟