Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:29:19 GMT

130 تابلوی معرف کاربری غیرمجاز در همدان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۶۱۸

130 تابلوی معرف کاربری غیرمجاز در همدان جمع آوری شد

همدان-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: در سال جاری بیش از 600 اخطاریه برای جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در همدان صادر شده و 130 تابلوی معرف کاربری غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

وحید علی ضمیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این زمینه و صدور اخطار، تعداد 40 تابلو غیرمجاز معرف کاربری توسط خود صنوف و 90 مورد توسط شهرداری جمع‌آوری شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون خدمات شهری شهرداری همدان بخش مهمی از فضای یک شهر به سیما و منظر آن بستگی دارد، از این رو نصب انواع تابلوهای غیرمجاز و بدون مجوز و همچنین تراکت، پوستر و اطلاعیه بر روی دیوارها و مبلمان شهری باعث نازیبا شدن چهره شهر می‌شود.
وی اضافه کرد: به همین منظور طرح اصلاح و ساماندهی تابلوهای شناسایی و معرف کاربری با هدف آراستگی و زیبایی منظر شهری، بازپیرایی تابلوهای فرسوده، حذف آلودگی‌ها و نازیبایی‌های بصری و تابلوهای غیراستاندارد در سطح شهر بصورت مستمر و روزانه در حال اجرا است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار کرد: بر اساس ماده 55 و ماده 92 قانون شهرداری ها، موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع‌ آوری تابلوهای تبلیغاتی و معرف کاربری صنوف مختلف از سال 94 در دستور کار قرار گرفته‌ است.
وی با تاکید بر اینکه برای نصب تابلوها قوانینی وجود دارد و تابلوها باید مجوز شهرداری را داشته باشند، ادامه داد: تابلوهای غیرمجاز نه تنها بر سیما و منظر شهری تاثیرگذار هستند بلکه در صورت رعایت نشدن مولفه های ایمنی، موجب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای شهروندان می شوند.
علی ضمیر گفت: این اقدامات در جهت جلب رضایت شهروندان صورت گرفته و انتظار می رود صاحبان صنوف، ضمن نصب نکردن تابلو های تبلیغاتی غیر مجاز، همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: طرح یکسان‌ سازی تابلوهای معرف کاربری با هدف یکپارچه‌سازی تابلوهای موجود در پیاده راه بوعلی به صورت آزمونه (پایلوت) به عنوان یکی از محوری‌ترین معابر همدان در دستور کار قرار دارد.
7523/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خدمات شهري شهرداري همدان تابلوي غيرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران