Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:07:03 GMT

یک موسسه زبان عربی در چین تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۶۱۹

یک موسسه زبان عربی در چین تعطیل شد

پکن- ایرنا- گزارش روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ حاکی است موسسه آموزش زبان عربی چین در راستای سیاست های دولت برای مقابله با افراط گرایی و چالش تروریسم، پس از 34 سال فعالیت، تعطیل شد.

به گزارش ایرنا این نشریه روز دوشنبه گزارش کرد این موسسه در استان گانسو در شمال غرب چین که از مناطق مسلمان نشین این کشور محسوب می شود، فعالیت می کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه می نویسد معلمان مدرسه هرگونه اقدامی در راستای آموزش های افراط گرایانه را تکذیب کرده اند اما مسئولان امنیتی، نهایتا موسسه را تعطیل کرده اند.
گزارش حاکی است مقام های محلی استان خواستار آن هستند که به جای فعالیت این موسسه آموزش زبان عربی، از طرح های بازآموزی منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین برای مقابله با افراط گرایی و مبارزه با تروریسم استفاده شود.
دولت چین می گوید اردوگاه هایی که در سین کیانگ فعالیت می کنند مشخصا دوره های بازآموزی را برای افراد در نظر می گیرد تا با افراط گرایی و اقدامات تروریستی بیگانه شوند.
مدرسه 'پینگ لیانگ' که موسسه آموزش زبان عربی بوده است، این هفته تعطیل می شود و به 200 دانش آموز و 20 معلم آن اعلام شده است مدرسه را ترک کنند.
این مدرسه از سال 1984 میلادی تا کنون فعالیت می کرده است اما حالا مسئولان می گویند فاقد مجوز فعالیت بوده است.
'پینگ لیانگ' یک شهر بسیار کوچک بین استان گانسو و استان 'شا آنشی' در شمال غرب چین است و یکی از فقیرترین شهرها و مناطق این کشور به حساب می آید.
حدود دو درصد جمعیت چین مسلمان هستند ولی شمار آنها در آمار رسمی 22 میلیون نفر اعلام می شود مسلمانان 10 اقلیت قومی دارند که مهمترین آنها قومیت خویی است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين زبان عربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی
  • ماجرای تعطیل شدن فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال (فیلم)
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم