Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:30:28 GMT

عامل اصلی طلاق در آمریکا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۶۵۹

عامل اصلی طلاق در آمریکا چیست؟

یک وکیل طلاق آمریکایی در جدیدترین کتابش از نقش اصلی و عمده رسانه‌های اجتماعی در شکست زندگی مشترک در این کشور پرده برداشته است.

به گزارش مشرق، نیوزویک در گزارشی نوشت که رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی طلاق در آمریکا است.

جیمز سکستون، وکیل طلاق آمریکایی در جدیدترین کتابش در مورد طلاق، از نقش اصلی و عمده رسانه‌های اجتماعی در شکست زندگی مشترک در این کشور پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور سکستون اشتراک گذاری‌های آنلاین نقش مهمی در بیش از نیمی از طلاق‌های جامعه امروز دارد.

بیشتر بخوانید:

آمار هولناک طلاق در عربستان رابطه میان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و طلاق

وی گفت: "در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی عامل عمده طلاق هستند و این امر روز به روز بدتر می‌شود. آخرین پرونده‌ای را که در آن رسانه‌های اجتماعی علت اصلی یا جنبی طلاق نبوده‎اند، به خاطر نمی‌آورم. داستان همیشه مشابه است؛ مردم از طریق رسانه‌های اجتماعی اطلاعاتی را با افرادی به اشتراک می‌گذارند یا ارتباطاتی را با افرادی آغاز می‌کنند که هیچ شناختی از آنان ندارند. این امروزه کار ساده‌ای است و سمی مهلک برای ازدواج محسوب می‌شود. "

وی اذعان کرد این مسائل اگرچه کوچک هستند و دلیل اصلی طلاق نمی‌توانند باشند، اما به سرعت می‌توانند بر هم انباشته شده و منجر به طلاق شوند. این مسائل از عمده فاکتورهایی هستند که از سوی یک یا هر دو طرف به عنوان علت اصلی جدایی مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: "اگرچه مراجعین دلایلی مانند خیانت یا اختلافات مالی را دلیل درخواست طلاق خود عنوان می‌کنند، اما از دیدگاه من این دلایل بزرگ ریشه در عوامل خردتری دارند که همسران را از هم دورتر و دورتر می‌کنند. تا جایی که دیگر نمی‌توان از آنان به عنوان خرده عامل یاد کرد. "

سکستون توضیح داد سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، فرصت برقراری ارتباط با کسانی را برای کاربر فراهم می‌کند که می‌تواند برای زندگی مشترک وی سمی و خطرناک باشد. این سایت این احساس را برای برخی کاربران به وجود می‌آورد که زندگی مشترک و زناشویی‎شان طبق استاندارهای لازم یا در سطح دیگر زوج‌ها نیست.

این وکیل طلاق هشدار داد باید مراقب چهره‌ای که از خود در این سایت‌ها ارائه می‌دهید، باشید. در صورت ارائه تصویری آسیب پذیر، تنها و خسته، هرکسی می‌تواند بزرگترین ضربات را وارد کند. در این صورت ممکن است این تصور پیش بیاید که زندگی مشترک دیگران جذابتر، شادتر و خوشایندتر است.

وی تاکید کرد که پیش از ازدواج، اندیشیدن به راه‌های ادامه و حفظ آن را را باید جدی گرفت. پرهیز از رویاپردازی و انجام صحبت‌های واقع بینانه سبب پایداری ازدواج می‌شود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه آمریکا شبکه های اجتماعی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

به گزارش خبرگزاری مهر، منیر ظفرنژاد افزود: سیزدهمین کنگره تخصصی فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی که در نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران برگزار می‌شود همزمان با نوزدهمین سالگرد فعالیت‌های شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران است و این کنگره سه روزه که از ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی با مشارکت ۱۵ انجمن علمی قلبی برپا می‌گردد بزرگ‌ترین کنگره سالانه قلبی در ایران است.

دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی ادامه داد: دلیل اهمیت برگزاری کنگره‌های تخصصی در زمینه قلب نسبت به سایر کنگره‌ها، این است که به بررسی و تبادل نظر در مورد بیماری‌های قلبی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در ایران (۴۶ درصد) می‌پردازد. اهمیت دیگر این کنگره چون همیشه انتقال تجارب و یافته‌های علمی بین رشته‌ای و آشنایی با نقش تخصص‌های مرتبط با قلب در درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است.‌

مسئول شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: امسال برگزاری این کنگره با هفته سلامت نیز همزمان شده و در نتیجه زمان مناسبی برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد علل، شیوع و پیشگیری از بیماری‌های قلبی در سطح جامعه است. ضمن اینکه، بالا بردن دانش و آگاهی جامعه نسبت به فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی می‌تواند کمک بزرگی در پیشگیری از مشکلات قلبی داشته و بار هزینه‌های بالای درمان را کاهش دهد.

وی افزود: ریسک فاکتورهای قابل کنترل قلبی از مواردی است که برای کاهش ابتلاء به بیماری‌های قلبی باید تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام گیرد.

این فیزیوتراپیست، با عنوان این مطلب که انجمن قلب آمریکا همراه با انستیتو بین المللی سلامت در آخرین گزارش مشترک منتشر شده در سال ۲۰۲۴، ریسک فاکتورهای قلبی را به دو دسته تقسیم کردند، گفت: دسته اول ( Core health behavior ) که شامل پایین بودن فعالیت‌های فیزیکی، تغذیه ناسالم، خواب نامناسب و مصرف سیگار است و دسته دوم(Core health factors) شامل کلسترول، قند و فشارخون بالا، چاقی و استرس است. تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های فیزیکی دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند بر بسیاری از موارد بالا تأثیر گذار باشند.

دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی کنگره افزود: از آنجا که بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان و ایران است، توصیه و تشویق شهروندان به داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی امسال نیز برنامه‌های تخصصی خود را در سه روز برگزار می‌کند. مباحث فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی مطرح شده شامل ۶ پانل تخصصی از جمله پانل رویکرد فیزیوتراپی در نارسایی قلبی، پانل رویکرد فیزیوتراپی در هایپرتنشن، پانل رویکرد فیزیوتراپی در ICU قلب، پانل رویکرد فیزیوتراپی در دیابت، پانل مشترک با انجمن نارسایی قلب با عنوان «فعالیت فیزیکی و ورزش در بیماری‌های قلبی عروقی»، و پانل مشترک با انجمن پرستاران قلب با عنوان «چالش‌های بازتوانی قلبی» است.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی نیز شامل فازهای ۱، ۲و همچنین فاز ۳ بازتوانی قلبی، کارگاه احیای قلبی ریوی و کارگاه آموزشی تنفس، توانبخشی و توانمند سازی ساختارهای حیاتی بدن با استفاده از روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی، هستند. به علاوه، مباحث رویکرد فیزیوتراپی در بیماری‌های عروق محیطی، آموزش الکتروکاردیوگرام ویژه فیزیوتراپیست ها، بررسی رادیوگرافی ریه در بخش‌های ویژه و ارائه مقالات منتخب است.

ظفرنژاد در پایان گفت: در کنگره امسال جمعی از اساتید فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شیراز، گیلان، جندی شاپور و هرمزگان حضور خواهند داشت که بر غنای علمی کنگره افزوده خواهد شد.

کد خبر 6087575 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پس از طلاق ملاقات با فرزند چه شرایطی دارد؟
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»