Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اول آذرماه جاری قطار قزوین - رشت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه حرکت خود را به صورت آزمایشی از ایستگاه قزوین آغاز کرد.
خط آهن قزوین - رشت تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح خواهد شد. برای ساخت این خط آهن از سال 84، هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خط آهن قزوین - رشت که 164 کیلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.
حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن 120 کیلومتر و قطارهای مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین - رشت سالانه سه میلیون و 381 هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن 9 میلیون و 867 هزار تن است.
در احداث این خط آهن 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر ، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کیلومتر و پنج ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز دوشنبه در دیدار با اعضای جامعه هتلداران استان گیلان، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی با محوریت هتلداران را یکی از راهکارهای تبلیغی و جذب بیشتر مسافر عنوان کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه هتلداران می‌توانند با پیش‌بینی زنجیره‌های مختلف، محور ارائه خدمات گردشگری در استان باشند گفت: در صورت اعلام آمادگی هتلداران مبنی بر مشارکت در اجرای طرح‌های بوم‌گردی از سرمایه‌گذاری آنان حمایت و استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حجم بالای ورود گردشگران به استان گیلان با بسیاری از استان‌ها قابل قیاس نیست اظهار داشت: هتل‌ها و مسافرکاشانه‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران باشند.
استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگران متناسب با وضعیت اقتصادی خود برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: در مسیر ساماندهی مسافرکاشانه‌ها نیازمند ارائه طرح‌ها و شیوه‌های قابل اجرا هستیم.
وی به طرح مطالبات جامعه هتلداران درخصوص معافیت‌های مالیاتی و عوارض شهرداری اشاره و اضافه کرد: از ظرفیت‌های ملی و استانی و بسته‌های تشویقی در جهت حمایت از هتلداران استفاده می‌کنیم.
حدود 87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان گیلان راه آهن روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه شهرداری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد