Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: رضا رحمانی امروز در حاشیه مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه وضعیت خودرو و قیمت آن چگونه خواهد شد، گفت: بسته جامعی درباره خودرو تدوین شده و مراحل آن طی شده است و ما در این بسته بیشتر به دنبال اصلاح وضعیت تولید هستیم.

وی با بیان اینکه تیراژ تولید خودرو در ماه‌های اخیر در کشور پایین آمده است، گفت: این موضوع حتماً باید اصلاح شود و شاه بیت همه برنامه‌های ما هم اصلاح این وضعیت است، زیرا اگر تولید افزایش یابد، قیمت هم اصلاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گفت: طبیعی است که با پایین آمدن تیراژ، قیمت‌ها هم تغییر پیدا کرده باشد، بنابراین ما به دنبال آن هستیم تا موانع تولید را رفع کنیم و تولید خودرو در کشور را به روال قبل بازگردانیم.

رحمانی با بیان اینکه محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: وضعیت تولید برخی خودروها متاثر از تحریم‌ها بوده اما خوشبختانه تعداد خودروهای متاثر از تحریم‌ها محدود است زیرا برای ساخت بیشتر خودروها از توان داخلی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه روند رشد تولید خودرو در ماه‌های گذشته منفی بوده است گفت: اگر این موضوع اصلاح شود قیمت‌ها هم اصلاح می‌شود و ما در تلاش برای صعودی کردن این روند هستیم.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت همچنین در خصوص روند تسهیل صادرات گفت: کارگروهی تشکیل شده و در این کارگروه دقیقا تمامی موانع صادراتی بررسی می‌شود.

رحمانی اظهار داشت: دولت قطعا مصمم است صادرات را رونق دهد تا کار فعالان اقتصادی و صادرکنندگان تسهیل یابد. تنها ملاحظاتی در این زمینه داریم که تنظیم بازار داخل و تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدکننده داخلی به هم نریزد.

وی گفت: صادرات جزو اولویت‌های کشور و دولت است و به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود و اگر تصمیماتی اتخاذ شده که موانعی را برای صادرات ایجاد کرده، اگر مربوط به وزارت صنعت باشد، قطعا آن را اصلاح خواهیم کرد و اگر مربوط به سایر ارکان دولت باشد آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت اظهار داشت: هیچ تصمیمی عطف به ماسبق نمی‌شود مگر اینکه جایی در خود قانون مشخص شده باشد.

رحمانی همچنین در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات از کشورهای افغانستان و عراق با توجه به اینکه صادرات به این کشورها بیشتر به صورت ریالی انجام می‌شود، گفت: صادرات به اغلب کشورها ارزی است. فعلا در این خصوص مقرراتی که باید اجرا شود همان مقررات بانک مرکزی است، در این مورد مطالبی بیان شده و آن را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید عوده زاده در اولین جلسه شورای اشتغال و توسعه سرمایه گذاری دشت آزادگان هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال را الزامی دانست و گفت: نظارت، پایش و رصد تسهیلات پرداختی و اشتغال پایدار ایجاد شده و جلوگیری از انحراف اعتبار‌ها از  اداره  کار اهمیت زیادی دارد و نهاد‌های  نظارتی باید برنامه ریزی  برای جذب  اعتبارات بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه  به ۸ دستگاه اجرایی اعتبار‌هایی برای اشتغال واگذار شده است، افزود: باید به جامعه هدف در خصوص  جذب  این  اعتبار‌ها اطلاع رسانی و جهت تسریع در معرفی متقاضیان برای جذب این اعتبارات برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

عوده زاده در ادامه با تقدیر  و تشکر  از  پیگیری‌های  اداره  تعاون،  کار  و رفاه اجتماعی خوزستان بر لزوم حضور فعال و مستمر اعضا در کمیته نظارت و بازرسی از طرح‌های مستفید از تسهیلات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود