Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:21:17 GMT

مدیر مدرسه بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ قرآن دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۸۷۵

مدیر مدرسه بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ قرآن دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کسی که می‌تواند بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ قرآنی مدارس داشته باشد مدیر است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علیرضا کاظمی در مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در مدرسه دخترانه حجاب منطقه 13 اظهار کرد: اگر به آیات قرآن و روایات آن مراجعه کنیم نشان می‌دهد تنها مسیری که می‌تواند ما را به قله‌های سعادت و آرامش برساند همراهی، انس و توسل به قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه بیشتر از هرروز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم، فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ما است و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: هرقدر می‌توانید قرآن بخوانید، این آیه قرآن است. قرآن منشا خیروبرکت است و اثرات تکوینی و وزنی در زندگی ما دارد. اثرات قرآن این است که رمز و راز موفقیت در سلامتی، کسب‌وکار، جهاد فی سبیل الله با خواندن قرآن شکل می‌گیرد، بنابراین باید در قرآن تدبر کرد.

حفظ جزء 30 قرآن با اولویت دبستانی‌ها + جزییات وظایف مدارس و آموزگاراناولویت حفظ جزء 30 قرآن توسط دانش‌آموزان40 پرسش قرآنی از وزیر آموزش‌وپرورش

وی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود دانش‌آموزان، قرآنی تربیت شوند؟ افزود: امروزه قرآن در خانه‌های ما مهجور است باید فضای خانه را معطر و نورانی به انوار قرآن کنیم تا فرزندانمان این‌گونه تربیت شوند و خود عامل و قاری قرآن باشیم.

دبیر شورای عالی نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: انتظار دارم برای تحقق فرمایشات رهبری تمام مدیران تلاش خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت در مدارس بگذارند و دانش آموزان در آن شرکت کنند‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد:  ما به‌عنوان متولیان و مسئولان این امر باید تمهید مقدمات کنیم اما کسی که می‌تواند بیشترین نقش در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس داشته باشد مدیر است. مسابقات قرآن و حفظ جز سی به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محوری آموزش‌وپرورش و یکی از بهترین راه انس با قرآن در سطح مدارس است این موضوع نیاز به همت مدیران و معلمان مدارس دارد.

کاظمی جامعه سالم را درگرو تربیت دانش‌آموزان سالم و تربیت قرآنی آنان دانست و افزود: در این صورت است که جامعه طراز قرآنی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

R1014132/P1014143/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مدارس دولتی معاونت پرورشی وزارت آموزش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی معاونت پرورشی وزارت آموزش مدارس دولتی معاونت پرورشی وزارت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود