Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@01:20:38 GMT

عمده ترین گرفتاری دولت از مطالبه گری‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۸۹۸

به گزارش پارس نیوز،  مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون توقف» در خصوص قدرت رسانه ای احزاب خاص سیاسی گفت: ما آمریکا نیستیم. در کشور ما حتی بین گروههای اصلاح طلب و اصولگرا یک صمیمیت و رفاقت است نه داشتن ایده و تفکر متفاوت.

وی افزود: برای کشور ما نقشه ای وجود دارد که بر اساس قوانین، مشکلات کشور حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می خواهیم در جامعه شفافیت درست شود، باید داده ها را درست کنیم و اگر داده ها درست شود، کسی دیگر نمی تواند خلاف کند. ما خیلی از داده ها را نمی گذاریم منتشر شود و آنهایی را بزرگنمایی و منتشر می کنیم که می پسندیم. در نتیجه قدرت رسانه هم که در دست بعضی از افراد خاص جامعه است، همان هایی را اعلام می کنند که دلشان می خواهد نه آنچه باید. یعنی ما باید برای شفاف سازی بستری فراهم کنیم که همه بتوانند حرفشان را بزنند.

فرقی در مجلس قوی و ضعیف وجود ندارد 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز چهل سال از مجلس می گذرد. همیشه بیان می شود که فلان مجلس قوی یا ضعیف است. ولی به نظر من فرقی نکرده چون آنچه که باید بگذرد از شورای نگهبان رد می شود و در اجرا خیلی وقتها آنچه که نوشته میشود به خاطر تغییراتی که در مدیریت ایجاد میشود، کلا فراموش می شوند.
پزشکیان با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکردها عنوان کرد: نظارت از نظر علمی تعریف روشنی دارد . ولی ما نظارت را به 2 صورت می شناسیم، اول تحقیق و تفحص و دوم استیضاح. اگر ما بتوانیم طوری عمل کنیم که اگر کسی خلاف کرد همان لحظه تاوان کار خود را ببیند، دیگر به اینجا نمی رسد.
وی افزود: مجلس به خاطر ساختاری که در آن قرار گرفته است به دلیل انسجام فکری که باید داشته باشد، نماینده ها هر کدام فکر خودشان را دارند. ساختار اجتماعی و اداری ما از نظر نمره دهی در جایگاه مناسبی نیست. طول عمر مدیریت های ما زیاد نیستند. در راه غلط تصمیم غلط گرفته می شود. درست این است که ما واقعیت را به مردم نشان دهیم. وقتی ما واقعیت علمی را نادیده می گیریم، بعد هم می خواهیم جلوی آن را بگیریم، تا زمانی که تقاضا برای یک تخلف وجود دارد کسی نمی تواند جلوی عرضه را بگیرد.

هدفم از کاندیدا شدن حل مشکلات محرومین بود 
نائب رییس مجلس گفت: در دنیایی که ما زندگی می کنیم راه حل برای اینها روشن است. من در دور اول کاندید شدنم دنبال این بودم که بروم مناطق محروم و مشکلاتشان را حل کنیم و کاری به این نداشتم که بقیه کارها و سیاست ها به کجا میرسد.

وی تصریح کرد: منابعی را برای محرومین دیدیم که اگر بیمار شدند حداقل دیگر دغدغه مالی نداشته باشند که متاسفانه بخش زیادی از این بودجه هدر رفت. آن کاری که من انجام دادم به عنوان معاون وزیر، سعی کردم 2 بند را مصوب کنیم ولی تغییر را در سیستم ایجاد کردیم. زمانی که نماینده بودم، هیات رئیسه مخالف 10 درصد خالص هدفمندی بود که به فقرا داده شود. کمسیون اقتصاد و دولت هم مخالف بودند ولی رای آورد. زمانیکه نماینده بودم فرصت بیشتری داشتم که دیگران را متقاعد کنم که رای بدهند. اما در جایگاه نایب رئیس این فرصت را نداشتم. ممکن است طرف قانع نشود و تا قانع نشود، رای هم نمی دهد.
پزشکیان با بیان اینکه عمده ترین گرفتاری دولت از مطالبه گری هاست اظهار داشت: مطالبه گری شما و مردم جالب است. و یکی از عمده ترین گرفتاری های ما توقع و مطالبه گری هاست . من بارها اعلام کرده ام که 18 سال پزشک بوده ام و با سهمیه هم رتبه نیاورده ام. بعد از آن اگر همین الان کسی بخواهد در زمینه داخلی قلب نسخه نمی نویسم. علم الان به قدری پیچیده و ریز شده که اگر شما بخواهید حرف درست بزنید، باید یک آدم درست بیاید این حرف را بزند. اینکه یک نماینده هیچ اطلاعاتی در یک زمینه ندارد و بخواهد درباره آن بحث کند و نظر بدهد، به قول فرمایش حضرت علی(ع) برای جاهل همین بس که نداند کجا باید سخن بگوید.

قطر، امارات، کویت در حال بردن نفت و گاز ایران هستند 
وی گفت: یکی از مسایل دیگر ارزیابی است. از نظر علمی، بررسی باید بدون در نظر گرفتن نظر و سلیقه شخصی افراد باشد. شما باید داده ها را جمع کنید حق ندارید نظر بدهید و وقتی می خواهید کارشناسی کنید، حق ندارید نظر شخصی خودتان را در کارشناسی بیان کنید. در مورد برجام معتقدم برجام دستاورد بزرگی است و باید امضاء می شد. تمام مرزهای جنوب مثل قطر، امارات، کویت و ... دارند نفت و گاز ما را می برند. زمانی که ما نمی توانستیم گاز خود را بفروشیم، فروش گاز خود را به اندازه انجام دادیم. من همیشه گفته ام که روزانه بیش از هزار میلیارد منابع کشور ما از دست می رود و ما از آن بهره نمی بریم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رسانه مشکلات جامعه رئیس مجلس شورای شورای نگهبان طول عمر رییس مجلس بودجه معاون اقتصاد دولت پزشک قلب کویت نفت و گاز کارشناسی نفت گاز مسعود پزشکیان پارس پارس نیوز عمده ترین گرفتاری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، به نظر من این تحلیل‌ها و آمار‌هایی که می‌دهند غیرواقعی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌های ارزی و شرایط اقتصادی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ و لزوم چاره اندیشی مسئولان اقتصادی دولت و پیگیری مجلس در این حوزه، گفت: در بحث مباحث اقتصادی معتقدم که این تلاطم‌های موجود بر زندگی، کار و معیشت مردم اثر می‌گذارد و از همین ابتدای سال دارد سفره مردم را با چالش و مساله مواجه می‌کند و این در حالی است که مسئولان باید به طور جدی نسبت به این مساله توجه و دقت داشته باشند.

از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

وی ادامه داد: نمایندگان هم همواره در صحن علنی مجلس تذکرات متعدد شفاهی و کتبی را نسبت به عملکرد دولتمردان و تیم اقتصادی داشته اند و به دنبال این هستیم که دولت با جدیت پای کار حاضر شود و فکری به حال اقتصاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات رییس کل بانک مرکزی در رسانه ملی، اظهار داشت: آقای فرزین به صداوسیما آمد و با آن جملاتی که در صداوسیما به کار گرفت برای ایشان متاسف شدم. اینکه رییس کل بانک مرکزی بگوید قیمت‌ها حباب است و کاذب است، ما قبول نداریم و حرف‌هایی از این جنس به این معناست که ایشان مردم را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مردم ما به خوبی حرف‌های ایشان را می‌فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد موظف است ثبات بازار را برقرار کند.

وی ادامه داد: حالا سه‌شنبه‌های نظارتی است آقای فرزین به مجلس می‌آیند و اعتراض نمایندگان هم نسبت به ایشان شدید است هم درخصوص نوسانات ارزی، ارز دارویی و همه موارد مرتبط دیگر در حوزه مسئولیتی ایشان صحبت خواهد شد.

تیم اقتصادی دولت دچار یک بحران فکری شده است

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: به اعتقاد من واقعا دولت در حوزه اقتصادی دچار یک مشکل اساسی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند.

وی تصریح کرد: معتقدم که دولت باید یک خانه تکانی در تیم اقتصادی خودش انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد مجلس موظف است ورود کند و این مشکل را حل کند. به نظر من این تحلیل‌ها و آمار‌هایی که می‌دهند غیرواقعی است، در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز بودیم، این تکانه‌ها یک تا دو ماه دیگر در حوزه اقتصاد ایران و معیشت مردم و اجناس وارداتی خودش را نشان می‌دهد.

کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این سوال که اقدام ثانویه شما در صورت عدم حصول نتیجه از جلسه سه‌شنبه‌ها چه خواهد بود؟ گفت: باید ببینم نتیجه جلسه چه خواهد شد، اگر نتیجه بخش نباشد باید راهکار‌های دیگری را در پیش بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که «تغییر در تیم اقتصادی در چه سطحی باید باشد؟ معاون اول به عنوان نفر اول تیم اقتصادی یا در سایر سطوح این نیاز به تغییر احساس می‌شود؟»، ابراز داشت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، آقای محسن رضایی و سایر افرادی که در تیم هستند واقعا توان این کار را ندارند و من فکر می‌کنم که علم کار را هم ندارند.

دیگر خبرها

  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند