Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي دماوند و فيروزکوه در مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اکنون شرکت هاي خودروساز، 2 هزار ميليارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند و قطعه سازان هم توليد قطعات خودرو را متوقف کرده اند.

قاسم ميرزايي نيکو روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي به مناسبت هفته مجلس در جمع خبرنگاران شهرستان دماوند افزود: تنها خودرويي که در آن از کمترين قطعات خارجي استفاده مي شود، پرايد است که 11 درصد آن خارجي به شمار مي آيد و به حتم نرخ ارز، بر قيمت خودرو تاثير مي گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه به دنبال نقشه راهي براي حل مشکل خودروسازان هستيم، اظهار داشت: ما به دنبال يک سند جامع هستيم چرا که هيچ کشوري همه قطعات خودرو را در داخل توليد نمي کند.
نماينده مردم دماوند و فيروزکوه در مجلس شوراي اسلامي در خصوص قانون استاني شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: يکي از معضلاتي که در اين بخش با آن مواجه هستيم، تخلفاتي همچون معضل قبيلگي و راي خريدن و ديگر موارد است که اجراي اين قانون با تمامي ملاحظات و تغييرات لازم، مي تواند بسياري از مشکلات فعلي را رفع کند؛ اين طرح به احتمال زياد تا هفته آينده وارد صحن علني مجلس مي شود.
ميرزايي نيکو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان دماوند نيز يادآورشد: اقدامات بسياري در اين منطقه انجام شده است اما مهم ترين اولويت کاري، بررسي مشکلات و مطالبات روستاها بود.
وي خاطر نشان کرد: در حال جمع بندي اطلاعات جهت تهيه شناسنامه روستايي در منطقه هستيم که در اين طرح تمامي ابعاد روستا در بخش هاي مختلف مورد بررسي قرار مي گيرد.
اين نماينده مجلس عمده مشکلات روستاها را آب، طرح هادي، تقسيمات منطقه اي، بافت روستايي و خدمات زيربنايي دانست و بيان کرد: يکي از موضوع هاي مهم در 17 روستا شهرستان، تامين گاز اهالي روستا بود که با وجود مشکلات اقتصادي، هم اکنون پيمانکار آن مشخص شد و طرح در حال برنامه ريزي است که تا دو ماه آينده عمليات آن آغاز مي شود.
ميرزايي نيکو به موضوع پروژه کمربندي غربي شهر دماوند(سرهار) اشاره کرد و افزود: از ديگر موضوعات مورد توجه بحت کمربندي سرهار بود که اين طرح در گذشته توسط نهادهاي مربوطه بدون مطالعات لازم، کد و بودجه تنها با پرداخت 500 ميليون تومان، آغاز شده بود.
وي با بيان اينکه با اتمام اين جاده، تردد 35 درصد جمعيت و حجم ترافيک منطقه را پوشش داده مي شود، گفت: با تلاش هاي انجام شده امروز اين طرح داراي کد و رديف بودجه بوده و حدود 11 ميليارد تومان هزينه شده که در تلاش هستيم تا پايان سال يک باند آن به اتمام برسد.
**امامزاده هاشم(ع) از دماوند خارج نمي شود
نماينده مردم فيروزکوه و دماوند در مجلس شوراي اسلامي در خصوص آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) شهر دماوند و موضوع واگذاري آن به استان مازندران، اظهار داشت: موضوع انتقال اين بقعه به استان مازندران از زمان گذشته مطرح بود و در هر دوره انتخابات و با حضور نماينده جديد اين موضوع شور بيشتري مي گرفت.
وي ادامه داد: با توجه به اتفاقاتي که در گذشته رخ داده بود، در اين دوره انجام کار اصولي و بررسي مستمر در دستور کار قرار گرفت که نخستين اقدام تک برگي کردن سند اين مکان بود و دوم اينکه تمامي اسناد تاريخي که اثبات مي کرد اين مجموعه متعلق به ثبت آثار فرهنگي است و از سال 1304 جمع آوري شد.
ميرزايي نيکو تصريح کرد: اما موضوع اصلي بحث تقسيمات کشوري بود که در سال 66 مصوبه هيات دولت وقت اعلام کرد کتل امامزاده هاشم(ع) جزو لاريجان است و بقعه امامزاده هاشم به دليل قرار گرفتن در اين منطقه، جزو لاريجان و استان مازندران مي باشد و در آن زمان نيز از سوي شهرستان دماوند و استان اقدامي صورت نگرفت.
تهرام/7246/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور

به گزارش خبرکزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ تبم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد اصفهان، پس از پیروزی مقابل رقیبان در مرحله نهایی رقابت‌های دسته ۲ باشگاه‌ههای ایران، به لیگ دسته یک هندبال کشور صعود کردند.


مرحله‌نهایی رقابت‌های لیگ دسته ۲ هندبال آقایان کشور از یکم تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در شاهرود برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • الهلال (4) 2-1 (5) العین؛ فرش قرمز فینال آسیا برای شگفتی‌سازان
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند