Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@21:57:09 GMT

نفوذ ۳G به ۹۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۹۲۶

نفوذ ۳G به ۹۰ درصد رسید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  گزارش سازمان ملل متحد از آخرین آمار اتصالات جهانی توسط هولین ژئو دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام شده است.

 

این گزارش حاکی از آن است که اینترنت به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و در حال حاضر ۳.۹ میلیارد نفر در سراسر جهان آنلاین هستند؛ همچنین تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲  درصد جمعیت جهان از «www» استفاده می‌کنند.

 

طبق گزارش ITU رشد میزان استفاده از اینترنت در ثروتمندترین کشورهای جهان، کند و البته با ثبات بوده است. به نحوی که در سال ۲۰۰۵ میلادی ۳. ۵۱ درصد جمعیت این کشورها از اینترنت استفاده می‌کردند و هم اکنون این رقم به ۸۰.۹ درصد رسیده است. اما بیشترین میزان رشد استفاده از اینترنت به کشورهای درحال توسعه تعلق دارد. در حال حاضر ۴۵.۳ درصد از مردم این کشورها به اینترنت متصل هستند. حال آنکه ۱۳ سال قبل این رقم فقط ۷.۷ درصد بود. 

 

در آفریقا نیز رشد قابل توجهی در اتصال به اینترنت دیده می‌شود. به‌طوری که تعداد کاربران اینترنت دربازه زمانی ۱۳ ساله ۱۰ برابر شده است.این گزارش نشان می دهد که هرچند میزان اشتراک خطوط تلفن ثابت در سراسر جهان در حال کاهش است و اکنون فقط ۴. ۱۲ درصد است، اما تعداد اشتراک تلفن همراه در حال حاضر حتی بیشتر از جمعیت جهان است. 

 

علاوه بر آن تحقیق نشان می‌دهد اشتراک‌های پهنای باند موبایل از ۴ اشتراک در هر ۱۰۰ نفر در سال ۲۰۰۷ به ۶۹.۳ اشتراک در حال حاضر افزایش یافته است.در حال حاضر در سراسر جهان ۵.۳ میلیارد مشترک فعال در زمینه پهنای باند تلفن همراه وجود دارد. طبق این تحقیق ۹۶ درصد جمعیت جهان اکنون در گستره شبکه اینترنت موبایل زندگی می‌کنند و ۹۰ درصد افراد می‌توانند از طریق استاندارد ۳G به اینترنت پرسرعت دسترسی یابند.

 

دبیرکل اتحادیه ITU گفته است که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی میزان استفاده از اینترنت از نقطه عطف ۵۰. ۵۰ می‌گذرد. البته هنوز عده زیادی از مردم جهان منتظر دستیابی به مزایای اقتصاد دیجیتال هستند.وی همچنین خواستار پشتیبانی بیشتر برای نوآوری‌های فناوری و تجاری شد تا انقلاب دیجیتال گسترش یابد.

 

مهر 2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون جام نیوز موبایل سازمان ملل اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پور عباس ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچکدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

کد خبر 747585

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز