Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:03:29 GMT

تقویت نشاط کارآمد ترین راه ایمن سازی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۹۶۱

تقویت نشاط کارآمد ترین راه ایمن سازی جامعه است

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امید افزایی و تقویت نشاط در جامعه کارآمدترین راهکار برای ایمن سازی جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان برگزار شد افزود: دشمن با بزرگنمایی مشکلات و ایجاد ناامیدی در جامعه به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود است و تقویت نشاط در جامعه موجب ناکامی دشمنان قسم خورده کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دشمن با راه اندازی موج اسلام هراسی و ایران هراسی در پی آن است نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی خمود، مغایر و مخالف با نشاط معرفی کند و راهکار خنثی کردن دسیسه های دشمنان توجه ویژه به تقویت نشاط در جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: به منظور تقویت نشاط در جامعه سند نشاط در استان سمنان با همکاری نخبگان و فرهیختگان استان در حال تدوین است.
وی با بیان این که یکی از راهکارهای تقویت نشاط در جامعه برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب است، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب استانی که در شاهرود برگزار شد نمونه ای موفق از تحقق راهبرد افزایش نشاط در جامعه از طریق ایجاد تفرجگاه فرهنگی است.
فضیلت تصریح کرد: امسال در نمایشگاه کتاب 235 ناشر کشوری و 15 ناشر استانی در قالب 135 غرفه آثار خود را ارائه کردند و 93 عنوان کتاب از تازه های نشر صاحبان قلم استان سمنان رونمایی شد.
وی ابراز داشت: امسال 100 هزار نفر از نمایشگاه کتاب در شاهرود بازدید کردند و هشت هزار و 250 میلیون ریال به صورت نقدی و یارانه ای کتاب فروخته شد که این میزان بازدید و فروش کتاب با توجه به وضعیت کاغذ قابل توجه است.
وی یادآور شد: کتاب، هنرهای تجسمی مانند سفال و هنرهای دستی نشاط آفرین هستند و توجه به این هنرها برای تقویت نشاط در جامعه باید در دستور کار قرار بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اهمیت و اولویت دادن به موسیقی سنتی و آیینی برای پرهیز از آسیب رسیدن به جامعه و تقویت نشاط موثر است و اکنون توجه به این مهم مدنظر قرار دارد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه کتاب از جمله مهم ترین رخدادهای فرهنگی استان سمنان محسوب می شود که در 2 شهرستان سمنان و شاهرود به صورت دوره ای برگزار می شود.
7342/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد نشاط افزايي استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد

ناهید صادقی ارجمند، نویسنده و مدرس در خصوص اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف در جامعه گفت: قبل از انقلاب زنان به دلیل پوشش نامناسب به بیراهه کشیده می شدند در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به محجبه شدن خانم ها و قوانین اسلامی وضع شده در حوزه عفاف و حجاب بانوان با حیاتر شدند. پوشش نامناسب و بد پوششی نسل جدید هم به دلیل تبلیغات شبکه های اجتماعی و تجاهم فرهنگی دشمنان است. این در حالی است که به مرور زمان همین دختران نسل نو متوجه اشتباه خود می شوند و بروز این رفتارها در آنها کمرنگ می شود.

وی با بیان اینکه بی حجابی امروزه معظلی اساسی در برابر ارزش‌های اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: این مساله مسئولان را ملزم به ارائه راهکاری مختلفی برای برون‌رفت از این چالش، کرده است اما اینکه این راهکارها تا چه اندازه می‌تواند کارآمد باشد، باید مورد بررسی و تحلیل دوباره قرار گیرد.

این نویسنده در ادامه بیان کرد: البته نا گفته نماند که پشت پرده بد حجابی و بد پوششی زنان جامعه ما دست های خارجی و رسانه های معاند قرار دارد. مشکل اینجاست؛ این افراد به قدری تحت تاثیر تبلیغات منفی آنها قرار می گیرند که آمران به معروف در زمان ارشاد و راهنمایی آنها با واکنش های سخت و پرخاشگرانه مواجه می شوند. خانم ها هم با سطحی نظری و برداشت های غلط از قبیل اینکه حکومت حجاب را بر ما تحمیل می کند به سادگی از کنار آن عبور می کنند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده ها با بی توجهی خود به مساله حجاب، باعث گمراهی نوجوانان و جوانان شده اند افزود: اجرای "طرح نور" هم با لجبازی برخی خانواد ها، زنان و دختران مواجهه شده است ضمن اینکه امروزه مخالفان حکومت، حجاب را وسیله برای بیان اعتراضات خود نسبت به شرایط موجود جامعه و برخی سیاست های نظام  قرار دادند.

صادقی با بیان اینکه حجاب و پوشش مناسب یک سلاح خوب برای زنان در قبال مردان بیمار دل مزاحم، محسوب می شود اظهار کرد: فرهنگ سازی در صورتی تاثیر گذار است که خود بانوان هم پذیرا باشند. تجربه ثابت کرده، همه طرح ها چه در حوزه حجاب و چه در حوزه های دیگر اگر با اجبار و برخوردهای قهری صورت همراه باشند نتیجه عکس داشته و موفق نمی شوند. بارها بنده در داخل مترو و اتوبوس دختران جوان را با لسان نرم  و دلایل قانع کننده ارشاد و راهنمایی کردم و آنها هم به راحتی پذیرفتند. به اعتقاد من طرح یا برنامه ای که به صورت قانون وضع شود، مورد استقبال جامعه قرار نمی گیرد، با این تصور که نگاه تحمیلی از سوی حکومت در این مساله وجود دارد از رعایت آن سر پیچی می  شود.

وی با بیان اینکه طرح ها و برنامه های انقلاب در طول این سال ها در فرهنگ سازی حجاب و عفاف تاثیرگذار بوده تصریح کرد: بن مایه فکری و ایدئولوژی دختران نوجوان و جوان ما آمیخته با حیاست و به دنبال ولنگاری نیستند فقط تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهوارهای قرار گرفتند و بیشتر هم اقتضای سن آنهاست.

این مدرس افزود: هر چند امروزه فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای سبک زندگی جوامع را تحت تاثیر قرار داده است و کشور ما هم از این مساله مستثنی نیست ولی از تربیت خانوادگی درست هم نباید غافل شد، خانواده ها با تربیت دینی و مناسب نقش مهمی در تقویت دینی باورهای فرزندان خود دارند.لذا خانواده ها باید بدون توجه به سیاست های نظام و بدون توجه به مسایل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، فرزندان خود را در مسیر درست زندگی رهنمون شوند.

وی با بیان اینکه حجاب در همه ادیان مورد اهتمام بوده است گفت: وجود شال در تندیس حضرت مریم (س) بیانگر اهتمام ادیان دیگر به حجاب بوده است. قبل از اسلام قوم یهود و مسیح ، افراد بدون حجاب و پوشش نامناسب را مورد نکوهش قرار می دادند. تنها دین اسلام نیست که به این مساله توجه دارد. در حال حاضر هم مشاهده می کنید که خانم ها در کشورهای دیگر در اماکن دینی خود ( کنیسه و کلیسا) با پوشش مناسب ظاهر می شوند. پس پروردگار عالمیان از توصیه و وضع حجاب در ادیان مختلف اهداف خاصی را داشته است. لذا مساله عفاف و حجاب ریشه در تاریخ انسان داشته و همراه و همزاد او از ابتدا تا حال و تا امتداد تاریخ بوده و خواهد بود.

صادقی خاطر نشان کرد: خداوند در آیه ۵۹ سوره احزاب در خصوص علت و فلسفه ضرورت حجاب می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‌ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً » (ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده مهربان است.) چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند. 

وی گفت: پوشش مناسب نه تنها باعث سلامت اخلاقی جامعه و پای‌بندی به هنجارهای دینی می‌شود بلکه موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه و زندگی زناشویی خانواده ها می شود لذا بانوان گرامی کشورمان باید به این مساله مهم توجه داشته باشند و با باورهای دینی محکمی که دارند هم در حجاب و پوشش مناسب خود کوشا باشند و هم دختران خود را متوجه این امر مهم دینی کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد