Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:29:41 GMT

عبدالمهدی: عراق بر نیروی شر و تروریسم پیروز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۹۹۹

عبدالمهدی: عراق بر نیروی شر و تروریسم پیروز شد

عادل عبدالمهدی» در نخستین سالروز پیروزی عراق بر داعش گفت: ما بر داعش پیروز شدیم و بزرگترین پیروزی بر نیروی شر و تروریسم را رقم زدیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، عراق امروز (دوشنبه 19 اذر) نخستین سالروز آزادسازی این کشور به نام «روز پیروزی» از دست عناصر گروهک تروریستی داعش را با حضور مقامات و شخصیت های عراقی از جمله «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق جشن می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق در دسامبر 2017 میلادی نابودی تروریستها را پس از بیش از سه سال درگیری و نبرد خونین در غرق و شمال این کشور اعلام کرد.

 

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در سخنانی به همین مناسبت اعلام کرد: عراق بزرگترین پیروزی بر نیروی شر و تروریسم را ثبت کرد و فتوای جهاد نشان روشنی در تاریخ ملت و سرزمین ماست.

وی تاکید کرد: هرگز اجازه نمی دهیم که عراق مقر تروریسم یا ممری برای تجاوز و تعرض به کشور دیگری باشد.

 

عبدالمهدی متعهد شد که بازگشت آوارگان عراقی را به سرزمین خود و بازسازی شهرهایشان در راس اولویت های دولت عراق قرار دارد؛ همچنین خدمت و فرصت های شغلی را برای این استان ها که سهم عظیمی در تحقق این پیروزی داشتند، مهیا می کند.

نخست وزیر عراق با تبریک به فرماندهان گذشته به ویژه «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشن عراق، افزود: پیروزی نهایی تحقق رفاه برای ملت عراق و محود فساد است.

 

وی ادامه داد: عراق هنگامی که وحدت کلمه داشت، پیروز شد و امروز جهان شاهد است که تروریسم در عراق در هم کوبیده شده است.

 

بغداد و شهرهای عراق امروز علاوه بر رژه های نظامی، شاهد جشن های مختلف است، مردم عراق به مناسبت پیروزی بر عناصر داعش برگزار کردند. انتظار می رود که بخسی از منطقه الخضراء در بغداد امروز باز شود.

عناصر گروهک تروریستی داعش از سال 2014 میلادی بر یک سوم از مساحت عراق مسلط شدند و شهر موصل را پایتخت خود اعلام کردند و از این شهر خلافت خود را بر سوریه و عراق اعلام کردند. ارتش و نظامیان عراق پس از چهارسال تلاش و عملیات نظامی توانستند داعش را از عراق بیرون کنند.

تاکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار عراقی در مناطق مختلف جهان آواره اند و نزدیک به هشت میلیون نفر آنها به انواع کمک های انسانی نیاز دانرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد حسن روحانی روحانی استان سمنان بجنورد خراسان شمالی اردبیل روزنامه های اصفهان روزنامه ها روزنامه عادل عبدالمهدی داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آخرین بازی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از نخستین روز رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا با پیروزی پر گل عراق مقابل عربستان همراه بود   عراقی‌ها در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک مقابل عربستان به پیروزی رسیدند تا پرگل‌ترین بازی امروز را رقم بزنند.   شایان ذکر است در دیگر بازی گروه B هم تیم‌های ازبکستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.   از گروه A هم امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم فوتبال تایلند به مصاف چین رفته بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تایلند به پایان رسید و همچنین تیم‌های ویتنام و میانمار به تساوی یک به یک رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • آرسنالی‌ها از سفر به مونیخ می‌ترسند!
  • رقیب جدی الهلال ظهور کرد/ تیمی که از زمان تاسیس پیروز شده است