Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید که کشورهای عرب در حال گفت‌وشنود با ایالات متحده آمریکا هستند تا برای دفاع از خاور میانه در برابر "تعرض خارجی" به یک توافق امنیتی تازه دست یابند.‏

 

او همچنین گفت که گفتگوها میان آمریکا و کشورهای عرب خلیج فارس برای ایجاد یک ائتلاف نظامی عربی-آمریکایی برای مقابله با ایران در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این صحبت‌ها را در پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض عربستان اعلام کرد.‏

 

در همین حال، بحرین به خاطرعدم شرکت امیر قطر در شورای همکاری خلیج فارس از این کشور انتقاد کرده. سلطان المُریخی، وزیر مشاور در امور خارجه قطر به عنوان سرپرست هیئت نمایندگی این کشور در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرده است.‏

 

گفتنی است، پس از روی کار آمدن ملک سلمان و ولیعهد شدن بن‌سلمان و عدم موفقیت عربستان در پروژه تسلط بر سوریه و عراق از طریق گروههای تکفیری، این کشور در حال تبدیل شدن به متحد استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل است. در این راستا ایران به عنوان دشمن درجه یک عربستان تعریف شده است و اسرائیل و آمریکا از دوستان درجه یک، در مقابل آمریکا و اسرائیل نیز پس از قتل خاشقجی تلاش کرده‌اند عربستان و بن سلمان را از این مخمصه نجات دهند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خیلج فارس شورای همکاری آمریکا اسرائیل عربستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد در شرایطی که ملت فلسطین زیر شدیدترین انواع ظلم و تجاوز و نسل کشی قرار دارند ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در عمل به مسئولیت هایش در زمینه تصویب عضویت کامل فلسطین در این سازمان مایه تأسف شدید است.

به گزارش رسانه‌های عربی، سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: استفاده آمریکا از حق وتو علیه عضویت کامل فلسطین، نقض منشور سازمان ملل است که براساس آن، همه کشور‌هایی که تعهدات مذکور در این منشور را بپذیرند از حق عضویت در سازمان ملل برخوردار خواهند بود.

این سازمان تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا در استفاده از حق وتو، به منزله ادامه جلوگیری از دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروعشان است و این امر، به طولانی شدن آلام و رنج‌های تاریخی ملت فلسطین که از ۷۵ سال پیش تاکنون بر آنها تحمیل شده است می‌انجامد.

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: ملت فلسطین از حق دستیابی به جایگاه سیاسی و حقوقی در سازمان ملل مانند سایر کشور‌های جهان برخوردار است و احقاق این حق، از دهه‌ها پیش تاکنون و با استناد به حقوق سیاسی، قانونی، تاریخی و طبیعی ملت فلسطین در سرزمینشان که قطعنامه‌های سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است ضروری بوده است.

این سازمان با تقدیر از مواضع کشور‌هایی که به پیش نویس قطعنامه ارائه شده درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند خاطرنشان کرد: این کشور‌ها با این اقدام، حمایتشان از حقیقت، عدالت، آزادی و صلح حمایت و با سیاست‌های استعماری و اشغالگری رژیم اسرائیل نشان دادند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه به رسمیت شناخت کشور مستقل فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک خواهد کرد اعلام کرد: از کشور‌هایی که از به پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی منفی یا ممتنع داده اند می‌خواهیم در این زمینه بازنگری کرده و مواضعشان را متناسب با تعهداتشان براساس قوانین بین الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های این سازمان درباره مساله فلسطین، تصحیح نمایند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه