Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:02:41 GMT

شیراز صاحب زورخانه‌ بین‌المللی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۰۹۴

شیراز صاحب زورخانه‌ بین‌المللی می‌شود

‌مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: سال آینده عملیات اجرایی احداث زورخانه‌ی بین‌المللی در مجموعه ورزشی پارس شیراز آغاز می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان فارس، حیدرعلی کامیاب در گردهمایی دوستداران و حامیان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فارس با اشاره به ثبت جهانی این ورزش در سال 2010 توسط یونسکو بنام کشورمان، افزود: این فرهنگ و آیین از دیرباز درسرزمین ایران رواج داشته اما در دوران صفویه همراه با اوج گرفتن مذهب تشیع در کشورمان، ورزش زورخانه ای و آیین‌های پهلوانی به بلندترین مرتبه خود دست یافت و ترقی و پیشرفت بسیاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامیاب با بیان اینکه پهلوانان ایرانی هیچگاه در اختیار شاهان و امیران نبودند، افزود: تاریخ ایران را که مطالعه کنیم به این نتیجه می رسیم که پهلوانان همواره حامی مردم و زورخانه مامن و پناهگاه مظلومان بوده است‌.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه براساس اسناد معتبر تاریخی ایرانیان باستان به چابکی و تنبلی گریزی و راستگویی و درستکاری معروف بوده‌اند، گفت: تلفیق این خصائل انسانی با آیین مسلمانی از ورزش باستانی ایرانیان، مکتبی معنوی در ورزش ساخته است‌.

کامیاب افزود: اینکه امروز ضرب و زنگ مرشد و نوای یا علی در دهها کشور دنیا طنین انداز شده نشان از ضریب نفوذ فرهنگی از طریق ورزش دارد.

وی مهمترین بخش موضوع فرهنگ و ورزش در کشور را جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان عنوان و اضافه کرد: بهترین راه واکسیناسیون نسل جوان در مقابل چنین تهاجماتی که منتج به هویت گریزی نسل آینده ساز کشور می‌شود توسعه ورزش‌های همگانی، خصوصا ورزشی‌هایی است که ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارند، است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه در 4 سال گذشته چندین زورخانه در شهرستان‌ها احداث شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: عملیات احداث زورخانه بین‌المللی شیراز سال آینده در مجموعه ورزشی پارس احداث می‌شود.

کامیاب بیان کرد: با غنا و زیبایی زورخانه ها و آیین های پهلوانی و همچنین برنامه ریزی برای توسعه این اماکن ورزشی و تشویق جوانان به روی آوردن به ورزش های باستانی ایران می توان آینده خوبی را برای نسل جوان رقم زد .

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس ورزش را یک صنعت دانست و با دعوت از فعالان اقتصادی و صنعتی برای حضور در عرصه ورزش گفت: در شهر شیراز حدود هزار واحد صنعتی وجود دارد که اگر این واحدها به صورت برنامه ریزی شده و با هزینه اندکی وارد میدان ورزش شوند؛ کارهای بزرگی می توان انجام داد.

کامیاب یکی از بزرگترین مشکلات ورزش باستانی را مشکلات مالی دانست و افزود: باید با برنامه ریزی و کمک‌های نهادهای مردمی خون تازه‌ای در رگ‌های این ورزش که میراثی ملی است، به گردش درآوریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زورخانه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود

هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: زمین فوتسال مدرسه احیاء دهگلان، سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان اجرا می شود.

وی افزود: این زمین در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن‌تر به ورزش بپردازند.

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی و با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را ارزشمند ودارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • از سر به‌ راه کردن باباشمل‌ها تا تقدیم شهید در راه دین
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس