Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امروز نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان سمنان آغاز به‌کار کرد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه هنرمندانی از 9 استان کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استان‌های حاضر در این نمایشگاه صنایع دستی گفت: هنرمندانی از استان‌های تهران، گلستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان، یزد، البرز، مازندران ، خراسان رضوی و سمنان در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی می‌شودرئیس سازمان میراث فرهنگی‌: 1200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان صنایع دستی پرداخت می‌شود‌سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی با حضور 28 استان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این نمایشگاه از امروز تا بیست و سوم آذرماه در استان سمنان برپا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 15 تا 22 از آن دیدن کنند.

جهانشاهی به برخی از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: معرفی و فروش صنایع دستی استان‌های مختلف کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی از وجود چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان خبر داد و گفت: این هنرمندان در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان در زمینه صنایع دستی گفت: با برگزاری این نمایشگاه زمینه معرفی هر چه بیشتر این هنر در استان فراهم می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به مکان برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در این استان گفت: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در خیابان امام، خیابان کهنه دژ، جنب مسجد صاحب الزمان، سرای نقش جهان(کاروانسرای جهان بانی) برپا شده است.

انتهای پیام/ح

R41366/P1357/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • کشت الیاف «وش و کنف»؛ اقتصاد سبز در مازندران
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری