Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اتحاديه قنادان تهران مي گويد که به علت افزايش نرخ کاغذ از چند ماه گذشته تصميم گرفته اند که قيمت جعبه را هم در قنادي ها همراه با شيريني منظور کنند.

علي بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ادعا کرد: سال گذشته جعبه شيريني با قيمت چهار هزار تومان خريداري مي شد در حالي که امسال نرخ آن از 15 تا 22 هزار تومان افزاش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به همين دليل از چند ماه گذشته که قيمت جعبه به تناسب نرخ کاغذ با افزايش همراه شد تصميم به حساب وزن جعبه با نرخ شيريني گرفتيم و درصورتي که قرار باشد از برخي جعبه هاي فانتزي استفاده کنيم با زيان بسيار بالايي روبه رو مي شويم.
بهره مند با تاکيد بر آنکه اين اقدام (احتساب وزن جعبه شيريني) با هماهنگي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام شده است گفت: نرخ ابلاغ شده به لحاظ قانوني مشکلي ندارد و اکنون آرامش در بازار حاکم است در حالي که باانتشار چنين خبري (محاسبه وزن کارتن) احتمال اينکه باعث بهم ريختگي نظم موجود در بازار شود بسيار زياد است.
رئيس اتحاديه قنادان تهران اظهارداشت: طي چند ماه گذشته که تصميم به چنين اقدامي گرفتيم با هيچ اعتراضي از سوي مردم مواجه نبوده ايم در صورتي که اگر مردم نسبت به قيمت هاي ارائه شده معترض بودند به طور حتم با حضور در اتحاديه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و ستاد 124 اعتراض خود را بيان مي کردند.
وي معتقد است که افراد معترض نسبت به وضع موجود تنها يک روي سکه را مي بينند و به مساله «افزايش 300 درصدي» نرخ جعبه توجهي نمي کنند درحالي که افزايش 20 درصدي نرخ شيريني منجر به اعتراض فروشندگان شد.
به گزارش ايرنا براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار محاسبه وزن جعبه شيريني تخلف اعلام شده و در عين حال امروز مسئول روابط عمومي صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: ابلاغيه يا تاييديه اي مبني بر احتساب وزن جعبه شيريني نداشته ايم.
**شب چله افزايش قيمت نداريم
رئيس اتحاديه قنادان تهران همچنين درباره وضعيت بازار شب چله گفت: حدود سه ماه پيش قيمت شيريني در بازار افزايش يافت و اينک ديگر به هيچ عنوان تصميم يا برنامه اي براي افزايش قيمت اين کالا در بازار نداريم.
وي توضيح داد: زماني که قيمت مواد اوليه در بازار روند صعودي در پيش گرفت بناچار تصميم به افزايش 20 درصدي قيمت شيريني گرفتيم اما به هيچ عنوان براي ايام نوروز و شب يلدا قنادي ها حق افزايش قيمت را ندارند و در صورت گزارش مشتريان در خصوص افزايش نرخ شيريني بيش از قيمت مصوب، با مغازه داران متخلف برخورد قانوني خواهد شد.
بهره مند همچنين مدعي است که قيمت برخي مواد اوليه اين صنف در بازار نسبت به سال گذشته با افزايش«100 تا 300 درصدي»همراه شده است؛ وي در عين حال اظهارداشت:براي اينکه مردم را کمتر درگير افزايش قيمت کنيم قيمت شيريني را همسو با نرخ مواد اوليه افزايش نداديم.
وي در اين ميان تنها به افزايش نرخ خلال پسته اشاره و بيان کرد: خلال پسته سال گذشته با قيمت 65 هزار تومان در اختيار مشتريان قرار مي گرفت در حالي که امسال تا قيمت 430 هزار تومان افزايش پيدا کرده است.
اين مسئول در پاسخ به اين سئوال که ديگر مواد مورد نياز بويژه آرد که افزايش قيمت اين مقداري نداشته است؟ گفت: قيمت روغن نيز زياد شده است.
بهره مند با اشاره به اينکه قدرت خريد مردم کاهش يافته است گفت: با توجه به اينکه شيريني جزو اقلام اساسي محسوب نمي شود مردم از خريد آن منصرف مي شوند بنابراين ما براي کاهش ضرر فروشنده ها تصميم به افزايش نرخ شيريني کمتر از ميزان قيمت مواد اوليه گرفته ايم.
به گزارش ايرنا نرخ کنوني هرکيلو شيريني تر در بازار تهران 26 هزار تومان، دانمارکي 21 هزار تومان، زبان، پاپيون و برنجي 21 هزار و 500 تومان و کيک يزدي 15 هزار تومان اعلام شده است.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746321

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد