Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهور، ظهر امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس، از سوی استاندار و مدیران استان و جمعی از نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

جهانگیری در این سفر دو روزه، ضمن دیدار عمومی با مردم منطقه محروم کوشا احمدی در شهرستان حاجی آباد، 1200 طرح اشتغالزایی شهری و روستایی در سراسر کشور را به طور همزمان در این شهرستان افتتاح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در جلسه شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور کارآفرینان شهری و روستایی این استان و بررسی مشکلات و مسائل فراروی کار آفرینان استان و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه برنامه دیگر روز اول سفر دکتر جهانگیری به استان هرمزگان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین در دومین روز از این سفر ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان، پروژه آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی هرمزگان را مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

بازدید از بندر شهید رجایی و گمرک استان، مجتمع کشتی سازی و تاسیسات آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

بازدید از خط انتقال آب از خلیج فارس به صنایع استان هرمزگان، کرمان و یزد از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر معاون اول رییس جمهور است.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

جهانگیری همچنین در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان های مهم و راهبردی کشور است، افزود: مردم استان و بخصوص بندرعباس همواره نقش محوری و کلیدی در کشور ایفا کرده اند و در دورانی که استعمار گران در این منطقه بودند، آنها را از مرزها و سواحل کشور به عقب راندند.

وی افزود: مردم استان هرمزگان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز همواره یکی از پشتوانه های مهم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر اقتصادی نیز یکی از مهمترین استان های کشور است و نقش اصلی در تجارت کشور ایفا می کند، تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین بنادر کشور در استان هرمزگان واقع شده و سالانه میلیون ها تن کالا از طریق این بنادر به کشور وارد و از کشور صادر می شود.

جهانگیری ادامه داد: استان هرمزگان از نظر صنعتی و میزان تولید فولاد و آلومینیوم نیز استانی پراهمیت است و در بخش صنعت نفت و گاز نیز با وجود پالایشگاه هایی که در این استان قرار دارد و پالایشگاه خلیج فارس که به تازگی راه اندازی شده، از نقش استراتژیک برخوردار است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه استان هرمزگان از نظر کشاورزی و محصولات زراعی نیز یکی از استان های مهم کشور محسوب می شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی مناطق استان همچنان جزو مناطق محروم هستند و بخصوص برخی از روستاهای استان از روند توسعه عقب مانده اند و از برخی مشکلات رنج می برند.

وی افزود: در این سفر برخی واحدهای صنعتی و عمرانی افتتاح خواهد شد که یکی از مهمترین آنها پروژه آب شیرین کن هرمزگان است که می تواند برای مردم استان آب آشامیدنی مناسب فراهم کند و مازاد آن می تواند برای مردم دیگر استان ها مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیری ادامه داد: 1200 طرح اشتغالزایی روستایی در سراسر کشور آماده بهره برداری است که در این سفر با حضور در یکی از مناطق محروم استان بطور همزمان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر از منطقه محروم کوشا احمدی بازدید به عمل خواهد آمد، گفت: یکی از کارهایی که در اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت شناسایی مناطق محروم کشور بود و با کمک نهادهای عمومی بر نمونه هایی از این مناطق تمرکز شد تا برای رفع محرومیت آنها برنامه ریزی شود که روستای قلعه گنج در استان کرمان بعنوان نخستین روستا با کمک بنیاد مستضعفان مورد توجه قرار گرفت و منطقه کوشا احمدی نیز قرار است با کمک بنیاد مستضعفان و استانداری هرمزگان برای محرومیت زدایی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی رییس جمهور فرودگاه کار و رفاه اجتماعی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان