Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای به گردش انداختن طرح‌های اشتغال زا در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی و نیز کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور به ویژه مناطق محروم روستایی تاکنون ۲ هزار و ۷۶۵ فقره وام یارانه‌ای کم بهره برای پرداخت به واجدان شرایط تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تسهیلات بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، بانک سینا، استانداری‌ها و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری منعقد شده، پرداخت می‌شود.

تسهیلات اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی برای اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعت و همچنین خدمات در روستا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش بانک سینا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی یارانه‌ای کم بهره در کشور را مورد تصویب قرار داده است که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۳ فقره قرارداد منعقد شده است و تاکنون ۱۲۹۱ طرح کار آفرینی با تسهیلات یارانه‌ای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مبلغ ۳۹۴۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که در مجموع برای ۹۶۳۵ نفر در کشور اشتغال ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش امروز رئیس بنیاد مستضعفان به همراه معاون اول ریاست جمهور طی سفر به استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه همزمان تعدادی از طرح‌های کار آفرینی و اشتغالزایی کشور شرکت خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان

از سال گذشته همزمان با پیگیری دولت و وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مسکن مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تمامی بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شده اند و به گفته جودی معاون مسکن روستایی خوشبختانه همکاری بانک ها خوب بوده است.

او افزود: مقرر شده است تا پایان امسال با پرداخت ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات بتوانیم روند نوسازی ۳۵۰ هزار مسکن روستایی را به اتمام برسانیم.

همچنین در این رابطه  عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۴۵ هزار و ۳۲۵ واحد مسکونی روستایی تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است که این رقم معادل ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است.

حسینی افزود: طی سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۱۸ واحد به میزان ۴ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند.

گفتنی است، تسهیلات مسکن روستایی در طی دولت سیزدهم دو بار افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی معادل ۱۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر واحد بود. این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر واحد روستایی افزایش یافت و سپس به‌دلیل اینکه بتواند بخشی از نیاز متقاضیان به مسکن را تأمین کند این رقم به‌ازای هر واحد به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. 

همچنین این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر
  • ۶۰ فقره سرقت تجهیزات خودرو توسط یک سارق در کرج
  • پرداخت بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان