Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:38:05 GMT

تحلیل ولایتی از اقدامات نابخردانه‌ ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۲۲۹

تحلیل ولایتی از اقدامات نابخردانه‌ ترامپ

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به وجود تنوع دیدگاه ها و تفکرات در جهان اسلام و خدمات ارزشمندی که فرهنگ و تمدن اسلامی داشته اند گفت: جهان اسلام دارای گرایش‌ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقت‌های عرفانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، هر یک گروه‌هایی از مسلمانان را در خود جای داده‌اند و البته در رهگذر تاریخ کوشیده‌اند خدمات ارزنده‌ای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.

علی‌اکبر ولایتی با حضور در جمع شخصیت‌ها، علما و اندیشمندان جهان اسلام، در نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) روز دوشنبه 19 آذرماه با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه همه این دیدگاه‌ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.

وی به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت : امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است و «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت .

ولایتی به سیاست‌های آمریکا دردوران ترامپ هم پرداخت و تصریح کرد: در آمریکا فردی به عنوان رئیس‌جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه‌آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر نموده است. مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، امشاور رهبری در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات کرده است تاکید کرد : پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است، فتنه ای که با جنگ‌های نیابتی و به راه انداختن گروه‌های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت های خود قرار داده است.


 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ ولایتی آمریکا فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد