Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@18:01:40 GMT

جدیدترین وضعیت کیفی خودروهای داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۲۴۴

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تمام خودروهای خانواده سایپا شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲، دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودروهای تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، سمند، سورن، پژو ۴۰۵، پژو پارس، دنا و نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای دانگ فنگ H۳۰، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، رانا، دنا پلاس و تندر ۹۰ دارای سه ستاره کیفی هستند. خودروهای پژو ۲۰۷، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند.

اما خودروی لیفان X۶۰ اتوماتیک نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده است. برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک، ام‌وی‌ام X۲۲ و آریزو ۵ نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. چانگان CS۳۵ و B۳۰ نیز چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

همچنین خودروی نیو ام‌وی‌ام X۳۳S دارای دو ستاره کیفی است. جک S۵، تیگو ۵ و هایما S۷ اتوماتیک نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. خودروهای هاوال H۲، هیوندای ACCENT، هیوندای I۲۰ و سراتو نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند.

سوزوکی گراندویتارا و پژو ۲۰۰۸ نیز چهار ستاره کیفی کسب کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان

 طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۲۸ فروردین ۱۴۰۳)+جدول