Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:31:08 GMT

تک نرخی شدن ارز تنها راه حل مشکلات است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۲۵۸

تک نرخی شدن ارز تنها راه حل مشکلات است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی با موضوع برون سپاری ارزی با حضور استاندار کرمان در محل اتاق بازرگانی اظهار داشت: در شوک ارزی سابقه اقتصاد ما نشان می‌داد که دولت طی سه ماه باید تبعاتی مانند تحصن‌ها و اعتراضات را جمع کند و بعد از آن دوره نیم ثباتی اتفاق افتد و در نهایت فرونشست قیمت را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار ماه دولت سیاست غلط ارزی را اجرا کرد و عملا بعد از اجرای سیاست های جدید ما به وضعیت فروردین ماه برگشته ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استمرار وضعیت کنونی برای کشور فاجعه‌بار است، گفت: سالی ۱۳ میلیارد دلار خرج کالاهای اساسی کشور می کنیم در حالی که مردم قیمتی برای خرید کالاهای اساسی می کنند دو تا سه برابر نرخی است که ما می دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: همه کالاهایی وارد کشور می شوند با تغییر جزئی خارج می شود، اصلی ترین مسئله ای که در حوزه تصمیم ها باید به آن توجه کنیم و تنها راه حل مشکلات، تک نرخی شدن ارز است.

وی تصریح کرد: با تک نرخی شدن ارز، صادرکننده و وارد کننده تکلیف خود را می داند و مسیرها مشخص است و کارها انجام می گیرد.

پورابراهیمی ادامه داد: پیش بینی ما این است که فروردین ماه آینده در لایحه بودجه ارز تک نرخی را بگذاریم، چون غیر از این نمی شود و کشور جواب نمی دهد.

وی تصریح کرد: طی این مدت نیز برای مدیریت صادرات کشور باید برنامه ای اجرا شود که هم نگاه دولت و دغدغه هایی که بانک مرکزی دارد را حفظ کرد و هم نگاهی که مشکل صاردات را حل کرد.

کد خبر 4481467

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان کرمان محمدرضا پورابراهیمی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید

دکتر محمد پیکان پور اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید دارو‌های جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش‌ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت. 

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی دارو‌های ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به دارو‌هایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست دارو‌های رسمی کشور نشده بود.

پیکانپور خاطرنشان کرد: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه‌ای در روند اقدامات شرکت‌های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی "بررسی پرونده‌های ثبت" در خصوص پرونده‌های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده‌ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت‌های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • وزیر فرهنگ: از طرح‌های کاربردی درحوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد