Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:25:04 GMT

تهدید به اضافه کاری اجباری پرستاران را محکوم می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۳۳۳

تهدید به اضافه کاری اجباری پرستاران را محکوم می کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر دالوندی در جشن روز دانشجو در جمع دانشجویان پرستاری، گفت: ۱۶ آذر سالروز و نماد مقاومت ،ایستادگی روشنگری ، بصیرت افزایی و آزادگی خواهی دانشجویان عزیز سرزمین ایران در برابر استعمارگران کهنه و نو بر دانشجویان مبارک باد.

وی سخنان خود را با فرازی از بیانات مقام معظم رهبری  که می فرمایند مسئولین در برنامه ریزی های خود نگاه ویژه به شغل پرستاری  داشته باشند و برای حل مشکلات آنان از جمله مسایل معیشتی، آموزشی و استخدامی آنان ،در چهارچوب مقدورات وامکانات  دولت  بیش از پیش تلاش نماید، گفت: پرستاری در یک دهه آینده جز ۳ شغل برتر دنیا خواهد بود و رویکرد سازمان نظام پرستاری اخیرا به سمت مدیریت علمی ، پژوهشی، کارآفرینی توام باحرکت های مطالبه گرانه  صنفی گرایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: در اهداف کلان و استراتژی مبتنی بر نقشه پرستاری افق سال ۱۴۰۴ پرستاری به تامین نیروی مراقبتی با کیفیت بالا و در دسترس و مددجومحور در سطوح وعرصه های مختلف جامعه ،توسعه و ارتقا شاخص های کیفیت پرستاری، تعالی خدمات بالینی، توانمند سازی و ارتقا خود مراقبتی برای آحاد جامعه و توسعه فرهنگ و مشارکت و افزایش ظرفیت کارآفرینی و در آمدزایی پرستاری توجه شده است .

وی با اشاره به این که برای سه شغل برتر دنیا شدن نیاز است که به شعارجهانی پیوست و به فرموده رهبری قانون و اجرای قانون را فصل الخطاب خود قرار دهیم، بنابراین قوانین بایستی رعایت شود، تاکید کرد: بر این اساس قوانین  ۲۰ سال بازنشستگی ، مشاغل سخت و زیان آور و قانون ارتقا بهره وری و تعرفه گذاری باید برای پرستاران اجرایی شود زیرا با توجه به این قانون ، قانونگذار به فرسوده بودن شغلی پرستاران و  کم  کردن فشار بر  دوش  پرستاران  توجه جدی داشته است  و اجرای آنها را الزامی می داند. 

دالوندی با بیان اینکه بخشنامه های متناقضی با این قوانین وجود دارد که اضافه کاری ها و مرخصی های اجباری از جمله آنهاست، تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری هر گونه تهدید به اضافه کاری اجباری و مرخصی اجباری را محکوم کرده و براساس ماده ۶۱ قانون کار با تمامی کارفرمایان از سازمان تامین اجتماعی، تا بخش خصوصی و بسیاری از نیروهای پرستاری در دانشگاهها که به صورت شرکتی و قراردادی به استخدام خود درآورده اند و آنها را مجبور به اضافه کاری اجباری کنند،  برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری خواهان اجرای کامل  شرح وظایف پرستاری است و باید منشی گری  از پرستاری حذف شود .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: دو سوم جمعیت پرستاران را بانوان تشکیل می دهد بنابراین با اضافه کردن مرخصی زایمان پرستاران به قوانین ذکر  شده ،۴۰ درصد نیروها از مراکز درمانی کم می شود،  بنابراین پرستاری در وضعیت اسفباری به سر می برد .

وی با بیان این که با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو تعداد هیئت علمی ها در دانشکده ها کم است، گفت: بنابراین جذب یک صد استاد هیئت علمی پرستاری در سال الزامی است تا ضعف کمبود اساتید و هیئت علمی رفع شود.

دالوندی خاطر نشان کرد: در خصوص مسائل رفاهی ، معیشتی و آموزشی بی عدالتی ها باید بر طرف شود بنابراین سازمان نظام پرستاری با مسئولین آموزشی وزارت در حال رایزنی و  ارتباط است. 

وی با اشاره به دریافتی کار دانشجویی دانشجویان پرستاری که  ساعتی ٧ تا ۵ هزار تومان است که در حال حاضر نیز این مبلغ حذف شده است، افزود: سازمان نظام پرستاری به دنبال پیگیری و خواستار بازنگری و افزایش  در این خصوص است .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: سازمان نظام پرستاری در چند سال اخیر جلودار  مبارزه با ۲ رشته پرستاری بیمارستانی و مراقبت سلامت بوده و این دو رشته را با استدلالهای علمی و با کمک سایر نهادها سرکوب کرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری مکاتباتی را با ارشاد در خصوص حذف نام پرستار در روزنامه های کثیرالانتشار برای جذب خدمات و نگهدار کودک انجام داده است .

دالوندی با بیان اینکه در خصوص جذب نیروی پرستاری جلسات متعددی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشته ایم، تاکید کرد: از وزارت بهداشت خواستاریم که از تعداد نیروهای ستادی در وزارت بهداشت و دانشگاه ها کاسته تا بتوان نیروهای حرفه ای از جمله نیروهای پرستاری را جایگزین آنها کرد تا کمبود نیروی پرستاری از بین برود. بنابراین سازمان نظام پرستاری دست از تلاش برای جذب پرستاران برنخواهد داشت و با بسیاری از نهادها برای تعیین بودجه لازم برای جذب پرستار تعامل و مکاتباتی انجام داده تا بودجه لازم برای جذب افراد طرحی در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: از وزیر بهداشت به عنوان مسئول سلامت مردم، سازمان برنامه بودجه و شخص رئیس جمهوری خواستاریم این خواسته پرستاران را که به عنوان شغل حاکمیتی در نظر گرفته می شود، در نظر بگیرند و آن را حل کنند.

دالوندی افزود: سازمان نظام پرستاری با رویکرد کارآفرینی و تاسیس هسته کارآفرینی و ایده و ایده پردازی پیش خواهد رفت و در این خصوص با شرکت شتابدهنده معتبری نیز قراردادی منعقد نموده است 

وی یادآور شد: اپلیکیشن از زمان تولد تا مرگ برای افراد نیازمند است بنابراین دوره های اپسل و آموزش های مجازی که فرصتی برابر جهت برگزار ی دوره های تخصصی است در دستور کار سازمان قرار دارد . بنابراین سازمان نظام پرستاری کشور در صدد ایجاد کسب و کار و خود اشتغالی پرستاران و دانشجویان پرستاری است

کد خبر 4481477 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستار سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بنا به این گزارش، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت