Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان گفت: هم زمان با سفر وزير جهاد کشاورزي به هرمزگان دهها پروژه در بخش کشاورزي و زيرمجموعه هاي آن افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

علي باقرزاده روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا، از بهره برداري 53هکتار گلخانه توليد محصولات کشاورزي، سه هزار هکتارآبياري نوين، چند پروژه آبخيزداري، 2واحد بسته بندي ماهي و ميگو از مهم ترين اين طرح ها نام برد که با افتتاح آنها براي صدها نفر شغل ايجاد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارکرد: درسفر روز سه شنبه وزير جهاد کشاورزي به شهرستان حاجي آباد، با بهره برداري نمادين از دو واحد گلخانه اي برخورداري و شهدادي بطور هم زمان 53هکتار گلخانه در ديگر شهرستانهاي اين استان نيز افتتاح مي شود.
به گفته رييس سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان با بهره برداري از اين طرحها، سطح کل گلخانه هاي هرمزگان به 282هکتار با توليد سالانه 70هزارتن محصولات سبزي و صيفي به ويژه گوجه فرنگي، خيارسبز و فلفل افزايش مي يابد.
باقر زاده ياد آورشد: طرح آبياري تجميعي تحت فشار نخلستان شميل به مساحت 160هکتار نيز به نمايندگي از دهها پروژه ديگر به وسعت سه هزار هکتار بطور هم زمان در سطح اين استان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
با بهره برداري از اين سه هزار هکتار وسعت زمينهاي مجهز شده به آبياري نوين در هرمزگان به بيش از 110هزار هکتار افزايش مي يابد که اين رقم شامل 64درصد از کل سطح زير کشت باغها و مزارع اين استان را شامل مي شود.
آغاز عمليات اجرايي مرکز عمل آوري ميگو،ماهي و سردخانه سه هزارتني شهرک صنعتي گامرون(شرق شهربندرعباس) و افتتاح واحد عمل آوري و بسته بندي به همراه هشت تونل انجماد با ظرفيت 100تن از ديگر طرح هاي اعلام شده در سفر وزير جهاد کشاورزي به هرمزگان هستند.
وي تصريح کرد: با بهره برداري از دو طرح ذکر شده براي 90نفر بطور مستقيم و500نفر نيز به صورت فصلي شغل ايجاد مي شود.
دراطلاعات منتشره وزارت جهاد کشاورزي وسعت زمينهاي کشاورزي هرمزگان 156هزار هکتار با توليد سالانه دو ميليون و 300هزارتن انواع محصول باغي و زراعي با محوريت توليد يک ميليون و 600هزارتن محصول سبزي و صيفي خارج از فصل اعلام شده است.
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري را در سفر دو روزه اش(دوشنبه و سه شنبه) به هرمزگان، مهندس حجتي وزيرجهاد کشاورزي و شريعتمداري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همراهي مي کنند.
به گزارش ايرنا، معاون اول رييس جمهوري پيش از ظهر امروز(دوشنبه) پس از ورود به فرودگاه بندرعباس در سفر 2 روزه خود، عازم منطقه محروم کوشا احمدي در شهرستان حاجي آباد شد تا ضمن ديدار عمومي با مردم اين منطقه، چند طرح را بطور نمادين دراين شهرستان به نمايندگي از يکهزار و 200 طرح اشتغالزايي شهري و روستايي در سراسر کشورافتتاح کند.
حضور در جلسه شوراي اداري هرمزگان با رويکرد اقتصاد مقاومتي و با حضور کارآفرينان شهري و روستايي با محوريت بررسي مسائل ومشکلات فراروي آنان وارائه تصميم و راه حل ها لازم در اين زمينه از برنامه هاي روز نخست سفر جهانگيري به اين استان است.
معاون اول رييس جمهوري همچنين در دومين روز از سفر خود، ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس (غرب شهربندرعباس) ازجمله نيروگاه برق در آيين بهره برداري از پروژه آب شيرين کن 100 هزار متر مکعبي هرمزگان نيز حضور مي يابد.
6149 /6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری