Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: می بایست برای جریان تعلیم و تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان کار شود و در این مسیر موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک حرکت ارزشمند و موثر است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در مراسم پایانی دومین جشنواره دانش آموزی مفلحون خراسان رضوی در مشهد، مشکل امروز تعلیم و تربیت را تکیه بر آموزش و غفلت از پرورش توصیف و بیان کرد: به خصوص در مدارس غیرانتفاعی دانش آموزان گرفتار تکلیف گرایی و آموزش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای آن تاکید داشته اند مبتنی بر واقعیت جهانی و تحول در دنیا است. امروز بهترین روش تربیتی این است که رشد فرزندان طبیعی و هماهنگ با جریانهای اجتماعی پرورش یابد و همه درک دانش آموزان صرف درس، آموزش و تکلیف نشود بلکه بر روی درک اجتماعی هم هزینه شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: تاسیس یونسکو و فعالیتهای بین المللی سازی فرهنگی و آموزش در دنیا یک حرکت استکباری از سوی عناصر و جریانهایی بود که در حاشیه توسعه ارتباطات جهانی قصد داشتند حاکمیت دنیا را بدست گیرند. بر همین اساس در پی یکپارچه سازی و یکنواختی فرهنگها بر آمدند تا اهداف خود را بدون مشکل اجرا کنند.
وی گفت: توسعه ارتباطات اجرای نقشه مستکبران را ناکام گذاشت. نخستین اثر توسعه ارتباطات به هم ریزی نقشه مستکبران و ایجاد میدان رقابت فرهنگی در دنیا است. امروز در فضای تحولی جهانی هستیم که مرزهای فرهنگی دنیا به هم ریخته است.
آیت الله علم الهدی افزود: در شرایط کنونی هر چند قدرتهای استکباری بخاطر امکانات خود در ظاهر قضیه شانس بیشتری برای پیروزی دارند اما وقتی رقابت فرهنگی در دنیا بوجود می آید و فرهنگها به فطرت انسانها عرضه شود آنچه که با فطرت انسانها سازگارتر باشد پیروز میدان است.
وی ادامه داد: رسانه ها نیز نمی توانند با فطرت انسانها مقابله کنند و نمونه آن همین افزایش تعداد مسلمانان در جهان است چنانکه با وجود همه فعالیتهای اسلام ستیزی غرب، امروز گرایش به اسلام و مذهب شیعه رو به افزایش است و با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز روز تحول جهانی از نظر مسائل فرهنگی و تمدنی است و در این عرصه اسلام جلوتر از همه می باشد. هر چه در توسعه دین و اسلام در داخل و تبلیغات خارج از کشور بیشتر تلاش کنیم در مسیر تامین سیادت و آقایی اسلام در دنیا کار کرده ایم، تا زمینه سیادت و جهانی سازی اسلام بوجود نیاید امام عصر(عج) ظهور نمی کند.
وی همچنین به آشوب و اعتراض مردم در فرانسه اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور فرانسه برخورد قضایی با اعتراضات دی پارسال در کشور ما را نادرست دانست و امروز خود او مردم کشورش را سرکوب می کند. این پندار که جدایی ما از غرب و جریان سرمایه داری باعث بروز مشکلات کشور است و ارتباط با آنها مشکلات را حل می کند درست نیست. آنها اگر می توانستند ابتدا مشکلات خودشان را حل می کردند.
آیت الله علم الهدی افزود: اعتراضات اخیر فرانسه نشان داد اگر مشکلات دیگر کشورها از ایران بیشتر نباشد کمتر نیست. کشوری که خود را مهد دموکراسی می نامد اعتراضات مردم را با سرکوب و گلوله جواب می دهد و با دیکتانوری با آنها مقابله می کند.

* تربیت اولویت اصلی آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این نشست گفت: رویکرد اصلی این نهاد آموزشی فعالیتهای تربیتی و فرهنگی و اساس سند تحول بنیادین هم تکیه بر تعالیم و آموزه های دینی است.
قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه نماز، قرآن و امر به معروف از امور مورد توجه در آموزش و پرورش است افزود: این نهاد در بین همه دستگاههای اجرای کشور مقام نخست اقامه نماز را بدست آورده است.
وی گفت: در امور قرآنی نیز امسال 30 هزار نفر از دانش آموزان خراسانی برای حفظ جزء سی ام قرآن ثبت نام کرده اند. برای اینکه جامعه اسلامی باشد باید امر به معروف و نهی از منکر در تمام دوران تحصیل و زندگی مستمر باشد.

* اجرای هشت جشنواره مفلحون
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم گفت: شناسایی و معرفی الگوهای رفتاری و اخلاقی از وظایف این ستاد بوده و در این مسیر هشت جشنواره مفلحون برای هشت گروه برگزار شده است.
عبدالله ارجائی افزود: در این هشت مرحله تاکنون سه هزار و 401 نفر در مراحل مختلف برگزیده شده اند.
در پایان این مراسم از آموزش و پرورش شهرستانهای تایباد و سبزوار و بخش ششتمد شهرستان سبزوار که در حوزه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت بیشتری داشته اند قدردانی شد.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون 222 هزار دانش آموز معادل 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
7507/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله علم الهدي خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است