Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:38:26 GMT

چشم ها را باید شست!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۴۲۶

چشم ها را باید شست!

سرمقاله روزنامه زعفران روز دوشنبه نوزدهم آذر با عنوان «چشم ها را باید شست!» به قلم سید سعید احمدی زاده نوشته شد.

مهم ترین عوامل عدم توسعه بینش محدود و بخشی نگری بجای جامع نگری و عدم اتحاد و همدلی و کار برای غیر خدا و نفسانیات و منیت ها است.
استانداران معجزه نمی کنند، معجزه یا به عبارتی کار اساسی در وهله اول دست مردم و سپس امرا و علما و بزرگان و نخبگان منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت مردم در امور اقتصادی و اعتماد به دولت و حکام و تفکرشان برای انجام کارهای تولیدی بجای نگه داشت فقط سرمایه در بانک ها و یا در امور غیر تولیدی و سرمایه گذاری در راه تولید و اشتغال یعنی تفکر توسعه ای و دولتمردان در قبال این اعتماد و سرمایه اجتماعی باید با صداقت و خلوص هر آنچه در طبق اخلاص دارند بگذارند و عرضه کنند و اعتماد مردم که سرمایه عظیمی است را حفظ کنند. علما و بزرگان هم حمایت از مشارکت اقتصادی مردم و بسترسازی فرهنگی برای فعالیت های توسعه ای را در دستور کار خود قرار دهند. اینکه همه دولتمردان و بزرگان منطقه برای خدا کار کنند و یک هدف واحد و آن خدمت به مردم برای اعتلا و بهبود شاخص های زندگی و توسعه پایدار در منطقه، ملاک کار قرار گیرد توسعه اتفاق می افتد.
توسعه قبل از آنکه بصورت فیزیکی اتفاق بیفتد در ذهن ها شکل می گیرد و به قولی باید چشم ها را شست و جور دیگری نگریست. مطالبات اصول و ارزش های انقلاب و مطالبات تغییرات و تحولات در مقابل فساد و اصلاح و بهبود امور که مد نظر جناح هاست در یک نقطه اگر اشتراک پیدا کنند و آن این باشد که هر آنچه از دانش و تجربه داریم با خلوص بیاوریم پای کار و جهادگرانه در میدان باشیم و کمک به یکدیگر در جهت رفع مشکلات مردم کنیم، حتی کمک به مسئولانی که از منصوبین ما نباشند که این یعنی اوج مردانگی و ایثار و اخلاق. همه درس دین همین است خدمت بی منت و صادقانه به مردم، در این حالت توسعه و پیشرفت اتفاق می افتد.
حضرت امام راحل (ره) فرمودند: اگر 124 هزار پیامبر جایی جمع شوند هیچ اختلافی بینشان پیش نمی آید چون همه برای خدا کار می کنند.
لذا باید دست از منافع حزبی و رفتارهای قومی و مباحث حاشیه ای بومی و غیربومی که در مقابل اصل شایسته سالاری موضوعیت ندارند، برداشت و مدیران قوی و با انگیزه جهادی را پای کار آورد و ملاک انتخاب مدیران، تقوا و تخصص و شایستگی های حرفه ای باشد نه وابستگی فامیلی و یا رفاقت بازی.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه توسعه فرهنگي سرمقاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»