Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، چین سفیر آمریکا را در اعتراض به دستگیری یکی از مقامات ارشد شرکت هواوی در کانادا فراخوانده و خواستار رفع حکم بازداشت این مقام شده است. مقام‌های کانادا چند روز پیش به درخواست مقام‌های قضایی آمریکا وانژو منگ، مدیر مالی ارشد شرکت چینی هواوی را دستگیر کردند.

 

هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی جهان است و به تازگی حتی اپل را از حیث سهم بازار تلفن هوشمند پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی وزارت دادگستری کانادا، آمریکا خواستار استرداد خانم منگ است که اول دسامبر در ونکوور بازداشت شد.

 

دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که خانم منگ از یکی از شرکت‌های تابعه هواوی، به نام اسکای‌کام استفاده کرده تا در سال‌های ٢٠٠٩ تا ۲۰۱۴ تحریم‌های ایران را دور بزند. گفته شده خانم منگ در صورت استرداد به آمریکا و مجرم شناخته شدن، ممکن است تا ۳۰ سال زندان محکومیت بگیرد.

 

چین روز گذشته با فراخواندن سفیر کانادا از این کشور خواست تا مدیر ارشد مالی هواوی را فورا آزاد کند، در غیر این صورت منتظر"پیامدهای جدی" آن باشد.

 

گفتنی است، پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، وی به صورت یکجانبه از پیمان برجام خارج شده و به گفته خود برای تسلیم شدن جمهوری اسلامی در مقابل خواسته‌های آمریکا از جمله تعطیل کردن برنامه‌های دفاعی مهم و قدرتمند خود مانند برنامه موشکی، تحریم‌های گذشته (پیش از برجام) را بازگردانده است. در این بین آمریکا سعی کرده است با ایجاد فضای روانی و وحشت در میان مردم ایران و بازرگانان دیگر کشورها آنها را از معامله با ایران بر حذر دارد. برخی از تحلیلگران نیز بازداشت مدیر مالی هوآوی را هشداری به بازرگانان و در این راستا ارزیابی می‌کنند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین برجام هوآوی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی

به گزارش ورزش سه، پس از اظهارات مدیر تیم سپاهان که در خصوص داوری اعتراض کرده و عملکرد داوران را علیه این تیم خوانده بود، فدراسیون به مصاحبه او واکنش نشان داد.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر باشگاه سپاهان اصفهان جهت ادای پاره ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد. 
در این اطلاعیه تاکید شده است: عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

این اولین واکنش رسمی کمیته اخلاق به مقررات جدید پیرامون محدودیت اهالی فوتبال برای صحبت در مورد داوری و تیم حریف است.

دیگر خبرها

  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است