Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@05:46:28 GMT

یارانه معتادان فقط ۱۵هزار تومان؟!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۶۳۵

صراط:

فرید براتی سده در پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ گفت: بهزیستی به دنبال قبول مسئولیت مراکز ماده ۱۶ نبوده و الان هم نیست.

به گزارش فارس وی افزود: ۴۰ هزار نفر از معتادان در مراکزی هستند که میانگین یارانه اختصاص داده شده به آنها روزانه تنها ۱۵ هزار تومان است، این در حالیست که هزینه عبور و مرور در تهران چند برابر این میزان هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براتی در مورد آخرین‌ آمار معتادان حاضر در مراکز ماده ۱۶ گفت: در حال حاضر ۹۵۰۲ نفر در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی به سر می‌برند. همچنین بیش از ۴۰ هزار نفر نیز در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ هستند و در مجموع تعداد معتادان حاضر در مراکز ماده ۱۶ و مراکز تبصره ۲ به بیش از ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در مورد مراکز ماده ۱۶ در قانون آئین‌نامه‌ای به تصویب رئیس جمهور رسیده و به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده است اظهار کرد: بر اساس بند ۳ این آئین‌نامه هر گونه تصمیم گیری در مورد مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و بی خانمان در سطح کشور و اجرای طرح‌های ضربتی باید در کمیته کشوری و هماهنگی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ مطرح و پس از تصویب به اجرا در بیاید.

براتی سده با بیان اینکه با این حال در جلسه‌ای با حضور آقای لاریجانی گفته و خواسته شده است که بند ۳ ماده ۸ مبنی بر مسئولیت سازمان بهزیستی در این مورد حذف شود تاکید کرد: سازمان بهزیستی آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد که این مسئولیت را زمین بگذارد و من به نمایندگی از ۳۱ مدیرکل سازمان بهزیستی اعلام می‌کنم که آمادگی داریم این زنگوله را از گردن‌مان باز کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در سال ۸۹ در مورد معتادان متجاهر و ساماندهی آنها جلساتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد اظهار کرد: در نهایت بر اساس این جلسات ابتدا ساماندهی معتادان متجاهر به نیروی انتظامی واگذار شد. در ادامه جلسات مکرری با حضور مسئولان وزارت بهداشت در مورد ارائه خدمات به معتادان متجاهر و فرآیند درمان آنها برگزار و تصمیمات خوبی برای ارائه خدمات به آنها گرفته شد.

براتی سده با اشاره به اینکه در ادامه نیز ساماندهی معتادان متجاهر بر عهده سازمان بهزیستی قرار گرفت افزود: پروتکل مربوطه نیز در مرداد ماه سال ۹۶ و بر اساس تصویب قانون برنامه ششم توسعه تصویب شد و آئین‌نامه مربوط به آن نیز به دستور رئیس جمهور ابلاغ شد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماده ۴ این قانون گفت: بر اساس ماده ۴ هر فرد حقیقی یا حقوقی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط پس از اخذ موافقت و مجوز بهره برداری نسبت به ارائه خدمات در مراکز ماده ۱۶ قانون می‌تواند اقدام کند. بنابراین انتظار داریم هر کس و از هر نهادی که قصد احداث مراکز ماده ۱۶ را دارد این قانون را رعایت کند. بنابراین هر سازمانی از ناجا، بسیج و ... باید در چهارچوب قانون عمل کند.

براتی سده با تاکید بر اینکه در ماده ۱۱ قانون هم گفته شده که نظارت بر مراکز ماده ۱۶ بر عهده سازمان بهزیستی است، گفت: در مرکز فشافویه برای نگهداری از ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ معتاد متجاهر مجوز گرفته شده است. این در حالیست که بارها برای نظارت بر این مرکز درخواست دادیم اما با وجود داشتن مسئولیت نظارت بر سازمان بهزیستی تا کنون موفق نشدیم تا بر آن نظارت داشته باشیم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بعد از جمع‌آوری معتادان متجاهر متوجه می‌شویم که همه این افراد در زمره معتادان قرار ندارند تصریح کرد: طی بررسی انجام شده متوجه شدیم که ۳۴۰ نفر از افراد جمع‌آوری شده اتباع بیگانه بودند. همچنین تست اعتیاد ۴۰۰ نفر از این افراد منفی بوده است. اگرچه ظاهر متکدی داشتند اما معتاد نبودند. ۳۰۰ نفر از این افراد نیز جزء سالمندان بالای ۶۵ سال قرار داشتند، به عبارت دیگر این مسئله نشان می‌دهد که همه معتادان جمع‌آوری شده باید از کانال سازمان بهزیستی غربالگری شوند.

براتی سده در مورد یارانه اختصاص یافته برای درمان و نگهداری این معتادان نیز تاکید کرد:‌ با توجه به افزایش قیمت‌ها، پیشنهاد سازمان بهزیستی برای تامین هزینه‌های این گروه ۳۰ هزار تومان به شکل روزانه و برای هر نفر است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: یارانه معتادان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد احمدی‌ صدر روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران اظهار کرد: طی اجرای این طرح سراسری که به مدت ۱۵ روز در پایتخت به اجرا در می‌آید، نقاط گوناگون کلونی آسیب در نقاط مختلف شهر مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از این نقاط آسیب مربوط به محل زندگی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری یک زمین بایر در محدوده خیابان فدائیان اسلام جنوب، نبش خیابان زنگنه بود.

احمدی‌صدر ادامه داد: به همت گشت حامی شهر این سازمان، گشت فوریت‌های اجتماعی منطقه ۱۶، عوامل ناحیه ۳ منطقه ۱۶ و با همکاری ایستگاه آتش نشانی بعثت این کلونی معتادان متجاهر برچیده شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردی که در این کلونی حضور داشت و پاتوقی برای خود و دیگر معتادان متجاهر فراهم کرده بود مورد ساماندهی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر به یکسال طرح جدید پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر

دیگر خبرها

  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • ژاکلین مجاز است؛ دیوان عدالت اداری رای داد
  • «ژاکلین» آزاد شد